דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנמיה בתינוקות 

מאת    [ 07/05/2012 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 3894 פעמים ]

המחסור בברזל פוגע בתהליך ייצור כדוריות הדם האדומות, ללא כדוריות דם אדומות לא ניתן להעביר חמצן בין איברי הגוף. אנמיה בתינוקות באה לידי ביטוי בחולשה, חוסר תיאבון, חיוורון ופגיעה בתהליך ההתפתחות של הילד. האנמיה היא מצב מסוכן ויש לטפל במהרה בכל מצב של חוסר ברזל ואנמיה בקרב תינוקות או ילדים.

כיצד לאבחן מצב של אנמיה?

אנמיה בתינוקות יש לאבחן בעזרת בדיקת דם פשוטה. את ההפניה לביצוע בדיקת הדם ניתן לקבל מרופא המשפחה. לאחר קבלת תוצאות הבדיקה ימליץ הרופא על תוספי תזונה של ברזל במידת הצורך. במקרים בהם תוספי הברזל אינם נספגים בגוף יש לבצע אבחון יסודי יותר ולאתר את הגורם לבעיה.

גופו של התינוק צובר ברזל במהלך שהותו ברחם, הברזל אשר צבר מספיק למשך ארבעת החודשים הראשונים לחייו. במקרים בהם התינוק אינו צורך ברזל באמצעות מזון עשוי להתפתח מצב של אנמיה בתינוקות.

את הברזל מקבל התינוק במהלך תקופת ההנקה, חלב אם מהווה מקור מצוין בעבור ברזל, ויטמינים ומינרלים. במקרים בהם האם אינה יכולה להניק ניתן להשתמש בתחליפי חלב אם ומזון תינוקות עשיר בויטמינים וחומרים מזינים.

כיצד למנוע התפתחות של אנמיה בתינוקות

הנקה מעניקה לתינוק ברוב המקרים את התזונה הטובה ביותר. אך גם לאימהות מניקות ממליצים הרופאים על מתן תוספי תזונה של ברזל לתינוק. את הברזל נותנים לתינוק באמצעות סירופ מיוחד, המנה המומלצת לתינוקות עד גיל 6 חודשים היא 7 מ"ג ביום. לאחר גיל 6 חודשים ניתן להעלות את מינון הברזל לתינוק למינון של 15 מ"ג ליום. פרט לתוספי התזונה יש להעניק לתינוק מזונות עשירים בברזל וויטמינים.

המומחים מציינים כי יש למנוע צריכת חלב פרה ומשקאות תה בקרב תינוקות. תה מחבל בהליך ספיגת הברזל בגוף. חשוב לציין כי בכל מתן תוספי ברזל או תוספי תזונה אחרים לתינוק יש להתייעץ עם רופא המשפחה ולבחון את המינון המתאים בהתאם למשקל הילד ומצבו הגופני. מקור מצוין לברזל טבעי בעבור תינוקות גדולים נמצא בצריכת בשר, אפונה, דגים, ירקות, פירות ושלל מזונות עשירים בוויטמינים ומינרלים.

התמודדות עם מצבים של חוסר בברזל

חוסר ברזל בקרב תינוקות הוא מצב שכיח בכל רחבי העולם. תופעות של אנמיה ומחסור בברזל ניתן לפתור בעזרת צריכת תוספי ברזל מתאימים ובנייה של תפריט מזין. אנמיה בתינוקות היא מצב אשר דורש טיפול, אך אין כל סיבה להילחץ ולהיבהל, המצב ניתן לטיפול כמעט בכל המקרים. את אבחון רמת ההמוגלובין בדם מבצעים בעזרת בדיקת דם שגרתית שמתבצעת בגיל שנה.

כלל התינוקות בישראל נמצאים תחת מעקב התפתחותי של רשת טיפות החלב. במקרים בהם מזהה האחות חשש למצב של אנמיה בתינוקות, בעיות התפתחות, חיוורון או חולשת שרירים יש לבצע בדיקות דם לתינוק בדחיפות. פרט לברזל חשוב להעניק לתינוק ויטמין C המסייע לספיגת הברזל בגוף ומונע התפתחות של אנמיה ומחסור בברזל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב