דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההיסטוריה של חלונות בעברית 

מאת    [ 07/05/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2388 פעמים ]

את המאמר הזה כתבתי בשביל סיבה אחת עיקרית שהיא המבט ההיסטורי של חלונות. הן שומשו עוד בעידן התרום ברזל והחלו כחורים פשוטים בקירות, עם הזמן התפתחו למה שהן היום. הטכנולוגיה עזרה לנו היום ליצור זכוכיות שקופות אשר משמשות לייצור חשמל והכל החל כחור בקיר.

ההיסטוריה של חלונות

הפריטים הראשונים שנראו במבנים של בני אדם היו לא יותר מאשר חורים בתוך קירות. מאוחר יותר הם כוסו בעור של חיות, בד או קרשים/עץ. תריסים אשר יוכלו להיפתח ולהיסגר נוספו לאחר מכן. עם הזמן חלונות נבנו כדי להגן על המתגוררים מפני איתני הטבע ואור השמש בעזרת חומרים כמו: זכוכית "מוליון" (פיסות של זכוכית מחוברות יחד), חלונות מנייר, פיסות משוטחות של קרני בהמה ופיסות שטוחות ודקיקות של שיש.

הרומאים היו הראשונים שהשתמשו בחלונות מזכוכית. בעיר אלקסנדריה בשנה 100 לאחר הספירה החלו להופיע חלונות מזכוכית עם תכונות אופטיות ירודות אך עדיין זכוכית שקופה. חלונות מזכוכית "מוליון" היו נפוצים ביותר באירופה ובמדינות כמו יפן, קוריאה וסין החלונות מנייר הזולים יותר וחסכוניים יותר היו בשימוש נרחב. באנגליה פריטים מזכוכית החלו להופיע כדבר נורמטיבי רק במאה ה-17 אך פריטים מפיסות קרני בהב מושטחות הופיעו כבר במאה ה-14 באי האנגלי.  חלונות מודרנים החלו להופיע רק כאשר הכנת זכוכית תעשייתית איכותית נהייתה אפשרית.

מה עם המסגרת?

בעבר היו מכינים מסגרות עם חומרי עץ. הבעייתיות בחומרים מעץ וקרשים היא בעיקר הכיוון וההתנפחות של חומרים אלו בעקבות שינויים במזג אוויר, טמפרטורה ולחות. עם הזמן החלו להשתמש במסגרות מפלדה, אלומיניום, פי.וי.סי ופיברגלאס. כל אחד מהחומרים הללו כמו העץ הוא בעל תכונות מסויימות. למשל המחיר של פלדה הוא גבוהה אך מסגרת מפלדה לא תדרוש תחזוקה גבוהה. מסגרות העץ היום הן גם יקרות וגם דורשות תחזוקה רבה. עם הזמן הפסיקו להשתמש בעולם המערבי כמעט באופן כליל במסגרות מעץ.

זיגוג

מכיוון והן היום לא תמיד מוסתרות על ידי http://www.תיקוןתריסים.co.il תריסים או וילון, תעשיית החלונות משתמשת בשיטות זיגוג מגוונות. כמו כן הזיגוג גם מוסיף עוד מגוון תכונות לפריטים מזכוכית. הזיגוג שומר על טמפרטורה נוחה בתוך המבנה כלומר באזורים קרים הזיגוג עוזר לשמור מפני בריחה של חום ובאזורים חמים הזיגוג עוזר לשמור מפני חדירה של חום. 

חידושים בתחום

המצאה יחסית חדשה היא חלונות זכוכית שקופות מסוג "פוטוולטאיות" אשר משמשות ממש כלוחות סולאריות בנוסף להיותן חלונות שקופים מזכוכית לכל דבר. פריטים מסוג זה מייצרים חשמל עבור הבניין בנוסף להיותם עשויים זכוכית שקופה עמידה. השיטה ידועה כיעילה מאד.

ההיסטוריה של חלונות מאת משה פלח (תורגם מאתר ויקיפדיה ההיסטוריה של חלונות באנגלית )


http://www.תיקוןתריסים.co.il/ חלונות 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב