דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי תוכנית תמא 38? 

מאת    [ 07/05/2012 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 1923 פעמים ]

ארץ ישראל היא יחסית ארץ שקטה מבחינת גורמי הטבע בה, ואין בה אסונות טבע יחסית לארצות אחרות ברחבי העולם. אנו נוטים לשמוע על סוגים רבים של אסונות טבע - סופות, הוריקנים, צונמי ורעידות אדמה בכל מיני מקומות כמו ארה"ב, המזרח הרחוק, דרום אמריקה ועוד. לעיתים אנחנו מרחיקים את החרדה מאיתנו ואומרים לעצמנו שאצלנו זה לא יקרה, אבל מומחים ססמוגרפיים חושבים אחרים. יותר ויותר מומחים מאמינים שבעתיד בטווח הלא רחוק תהיה בישראל רעידת אדמה משמעותית. כמובן בואו נקווה שלא, אבל לצד כך, אולי כדאי לכולנו להתחיל להתכונן לכך ולהיערך בהתאם.

ב-2005 נהגתה תוכנית תמא 38 שמדגישה את החשיבות של חיזוק היסודות של בניינים ובתים שהוקמו לפני שנות השמונים של המאה הקודמת. המחשבה שעומדת מאחורי כך היא שבתים ישנים הם פחות יציבים, ונבנו לפי תקנות פחות מחמירות מהיום. אי לכך, חשוב לחזק את היסודות של אותם בתים במטרה למזער את הנזק שעלול להגרם אם תהיה רעידת אדמה.

תוכנית תמ"א 38 מפרטת את סדר הפעולות שיש לנקוט בו במידה ושני שליש מדיירי הבניין מסכימים לעשות חיזוק יסודות לבניין, כמו כן היא מנסה לתמרץ את הדיירים לעשות כן באמצעות שורה של הקלות והטבות. דוגמא להטבות הניתנות לדיירים שפונים לחיזוק המבנה במסגרת תוכנית תמ"א 38 הם: אפשרות לשפץ את פני המבנה, להוסיף מעליות, להוסיף מרפסות, להגדיל את שטח הדירה אם ניתן, לבנות מרחבים מוגנים פרטיים או כלליים במידת האפשר, להוסיף חניות וכולי. ההקלות הניתנות הן במיסים השונים כמו מס הטל השבחה, מס רכישה, מס רכוש ומע"מ.

על אף התמריצים הניתנים לדיירי הבניין, רבים לא מסכימים לפנות להליך זה מתוך החשש מהפרוצדורה הקשורה בו, החשש להיות תקועים בתהליך ארוך ומייגע וכמובן חוסר הרצון בהוצאה כספית גדולה. כמו כן, קשה להוציא את התוכנית לפועל מבחינה בירוקרטית, וחשוב לפנות לבעלי מקצוע מנוסים בכך בתחום הקבלנות ועריכת הדין.

מעבר לכל הדברים הללו חשוב מאוד גם להיות סבלניים ולהבין שזהו תהליך שאורך זמן רב, וחשוב להיות מחוייבים אליו. חוסר מחוייבות תיצור הרבה אנטגוניזם ברגע שההתלהבות מהשיפוץ האפשרי תעבור. לכן מאוד חשוב שיהיה ועד בית שיארגן את הנושא הזה, ויסביר לדיירים במה כרוך תהליך השיפוץ, כמה זמן בערך ייארך, במה הוא כרוך, ומהם השלבים השונים שניתן לצפות להן. מוכנות גבוהה יותר וריאליסטית לתהליך תגרום בהמשך ליותר שביעות רצון ופחות כעסים מצד דיירי הבניין.

היי לכולם. אני סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה ומתעניינת בנושאים של אומנות, פילוסופיה ורפואה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב