דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת יתרונות וחסרונות - מערכת אזעקה אלחוטית לעומת מערכת אזעקה קווית 

מאת    [ 07/05/2012 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 2060 פעמים ]

סקירת יתרונות וחסרונות – מערכת אזעקה אלחוטית לעומת מערכת אזעקה קווית

בתחילת הדברים, ברצוני להבהיר שגם אם מותקנת אצלכם מערכת קווית וגם אם אלחוטית שתיהן מגינות על ביתכם או העסק שלכם, ושתיהן תפעלנה כאשר נכנסים פורצים לנכס. יחד עם זאת, מומחים בתחום סוברים שלמערכות אלחוטיות יש יותר סיכוי לייצר אזעקות שווא. אפשר לציין דוגמא מאזורנו שתמחיש חסרון זה של המערכות האלחוטיות. בשנת 2006 במהלך מלחמת לבנון השניה, צה"ל (עפ"י הערכות) הפעיל מערכות לוחמה אלקטרוניות לצורך שיבוש תדרים, דבר ששיבש גם המון מערכות אזעקה אלחוטיות וגרם לאזעקות שווא. יחד עם זאת, בשיגרה, חיסרון זה של מערכות אלחוטיות ניתן לצמצום על-ידי התקנה מקצועית, אך לעולם אמינותה של מערכת קווית תהיה עדיפה.

האם לבחור אזעקה אלחוטית בכל זאת?

מערכות אזעקה אלחוטיות בדרך כלל מעט יקרות יותר מאשר מערכות חוטיות, אבל אם אתם מתקינים את המערכת במבנה שלא הוכנו בו תשתיות למערכת קווית מראש, אזי מערכת אלחוטית תהיה הבחירה הכי פחות פולשנית במונחים של חציבה בקירות והתקנת רכיבים נוספים. מערכת אלחוטית גם קלה יותר ללקוח הפרטי הבוחר להתקינה באופן עצמאי.

יש מספר נושאים שחשוב להיות ערים להם כאשר בוחרים בכל זאת להתקין מערכת אזעקה אלחוטית. הנושא הראשון הוא שאין כיום מערכת אלחוטית שהיא 100% אלחוטית. לכל מערכת אלחוטית  יש לוח מקשים, לוח בקרה, חייגן טלפון, שתפקידם לתת שליטה על המערכת ולחייג לגורמים שנבחרו בשעת אזעקה. רכיבים אלה דורשים קדיחות בקירות לצורך חיבור לוח המקשים ללוח הבקרה, כמו כך חיבור קו טלפון ללוח הבקרה. קיימות בשוק מערכות עם לוח מקשים מובנה על לוח הבקרה, אך אלו אינן מומלצות כלל, כיוון שבמצב זה על לוח הבקרה להיות במקום גלוי המאפשר גישה ללוח המקשים, דבר שמקל מאוד על ניטרול ( ריסוק ) המערכת על ידי פורצים. בנוסף המרכיבים במערכת אלחוטית מקבלים מתח מסוללות ליתיום שיש צורך להחליפן אחת לתקופה.

מתי לבחור מערכת אזעקה קווית?

אם הנכס שלכם עדיין בשלב בניה או בשלב של שיפוץ, בחירת מערכת אזעקה קווית היא הבחירה הטובה ביותר וגם הזולה ביותר. תכנון מיקום הרכיבים, רצוי שיקבע על ידי המתקין בשלב בנית השלד. במקרה כזה, לאחר התקנה, נדיר שיהיה צורך להחליפם, אם בכל זאת רכיב יתקלקל, יהיה גם קל יותר להחליפו כאשר יש תשתית מוקפדת. כאמור, מערכות קוויות מספקות את האמינות המקסמילית שאפשר לקבל ממערכת אזעקה. דבר נוסף וחשוב, התקנה על ידי מתקין מקצועי יכולה להסוות 99% מהחוטים המחברים את הרכיבים. לא פעם הגענו ללקוח שדרש רק מערכת אלחוטית ולאחר סקירה וניתוח של המבנה הראנו לו דרך שבה לא יראו חוטים גלויים בסוף העבודה. כך הלקוח ואנחנו מרוצים, הוא קיבל מערכת אמינה ביותר בעלות מינימלית, ואנחנו סמוכים ובטוחים שהיא תספק לו הגנה מקסימלית לאורך זמן.

אם מערכת קווית עדיפה, מדוע סוכן המכירות ניסה למכור לי מערכת אלחוטית ?

כמו בכל תחום עסקי אחר, אנשי מכירות בענף מערכות האזעקה רוצים להרוויח יותר כסף ורצוי בכמה שפחות זמן ועבודה. סוכן מכירות ינסה להפעיל את כל כישוריו ומרצו כדי לשכנע אתכם שאתם צריכים מערכת מורכבת יותר, מסובכת יותר, וכזו שגם תצריך הכי פחות עבודה מצדו – המערכת האלחוטית. לפני התקנת מערכת אזעקה חשוב לעשות סקירה של הציפיות ממערכת האזעקה, כדי לדעת מה לדרוש ועל מה לוותר. תופתעו כמה תכונות אפשר לכלול במערכת – לא כל מה שסוכן המכירות יציע רלוונטי לצרכים שלכם. לא פעם לקוח מציג בפנינו הצעת מחיר שקיבל ממתחרים, הצעות עם המון גלאים ורכיבים נוספים, וקורה לא אחת, שעל ידי סקירת המבנה מחדש, אנחנו מוצאים דרכים יעילות ומתוחכמות יותר הכוללות פחות רכיבים או לחילופין רכיבים שונים ובעלות נמוכה יותר. לסיכום, המלצה חמה: כמו בכל דבר, תשמעו כמה דעות, תקבלו כמה הצעות לפני שתחליטו איזה מערכת להתקין ועל ידי איזה מתקין.

כל הזכויות שמורות © ה.ש טכנולוגיות 2012  www.alarms-il.com 

הכותב:  רועי שניידר, מנהל תחום תקשורת, מחשוב וטמ"ס ב"ה.ש טכנולוגיות".


 www.alarms-il.com


03-7329626




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב