דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדפים למחסן לוגיסטי גדול או קטן - מי נגד מי ואיך עושים זאת 

מאת    [ 06/05/2012 ]

מילים במאמר: 695   [ נצפה 2559 פעמים ]

מחסן לוגיסטי הינו דבר מורכב מאוד לתכנון בשל שלל האפשרויות הקיימות בשוק, הבנת הצרכים ולבסוף תכנון פיננסי נכון ויעיל. בשוק כה רבוי עם מגוון רחב מאוד של אפשרויות ואופציות לפעמים נראה כי לא יודעים אפילו מאיפה להתחיל. אז בואו נעשה סדר בבלאגן, נבין מי נגד מי, אילו אופציות קיימות בשוק ומה טווחי המחירים.


    • ראשית, יש לקטלג את אופי המחסן ואת מגבלת כובד הסחורה אשר תהייה מונחת על מדפי המחסן. יש לקחת בחשבון האם בעתיד הנראה לאופק אופי הסחורה ישתנה, ובהתם לכך כובדי העמסה השונים אשר יצטרכו לשאת את משקל הסחורה. שנית, יש להבין את אופי פעילות המחסן. האם מדובר במחסן לוגיסטי בו התנועה נעשית על ידי מלגזה אשר מורידה סחורות מהמדפים? - אם כן, האם המלגזה אמורה להוריד פלטות שלמות או שמא מוצרים בודדים, דבר המקשה מאוד על פעילות המלגזה. האם מדובר במחסן לוגיסטי בו התנועה תהייה על ידי מנוף סל במטרה להוריד בכל פעם פריטים בודדים מהמדפים למחסן או שמא מדובר בארגזים כבדים אך כאלו שלא יורדים עם כל הפלטה עליה מועמסת כל הציוד הלוגיסטי הרב.
    • לאחר שניסינו להבין את אופי התנועה במחסן ואופי הלוגיסטיקה של איך וכיצד נוריד את הציוד הרב שיש לשלח בצורה זריזה, חכמה, ומהירה - ננסה לפתור את החידה - לאילו מדפים אנו זקוקים על מנת לתת את הפתרונות הטובים ביותר והאיכותיים ביותר, אך כאלו אשר יהיו עבורינו המשתלמים ביותר. הבנת יסוד הבסיס אומרת שבחירה לא נכונה של מדפים למחסן עשויה לגרור אחריה הוצאות כבדות מאוד ומיותרות שאף עשויות להאמיר כל כך גבוה עד כדי חוסר כדאיות להפעלת המחסן. המגוון בשוק מאוד רחב וצריך להתחשב בכמה וכמה גורמים אשר ישפיעו על הבחירה:

    • יש לקחת בחשבון את אופי הסחורה וכושר העמסה השונה לו אנו זקוקים בעת תכנון המחסן הלוגיסטי.
    • יש לקחת בחשבון את אופי ההתניידות במחסן ואופי הורדת הסחורה.
    • יש לקחת בחשבון האם המחסן בעל גובה רב או שמא הוא מתפרש לרוחב. לעיתים קרובות משתנה זה עשוי להוות גורם מרכזי בתחשיב הכלכלי אותו אנו מנסים לעשות, היות וגובה רב מצריך צרכים לוגיסטים מיוחדים כמו מלגזות גבוהות, ביטוחים שונים, והיתרים, וכמו כן מצריך נקיטת צעדי בטיחות גבוהות מצד פתרונות המידוף - דבר העולה כסף רב.
    • יש לקחת בחשבון האם הסחורה עשויה להשתנות בעתיד - לא רק בנוגע לאופי הסחורה אלא גם בנוגע למימדיה. קיבעון במחסן הוא דבר אשר יכול לאורך זמן לגרור אחריו לא מעט כאבי ראש ואלתורים כיצד לאחסן את הסחורה הרבה שיש בידינו, שבעבר הייתה בגובה מסויים או במשקל מסויים וכעת המדפים למחסן אמורים לאחסן סחורה שונה לחלוטין. במקרה זה מומלץ על פתרונות מידוף מודולרים אשר ייתנו מענה שיאפשר גמישות לאורך זמן, בקלות וביעילות.
    • צריך לקחת בחשבון האם לשקול אופציות כדוגמאת קנטיליבר אשר מאפשרת אחסנה דו צדדית וחד צדדית ומיועדת בעיקר לאחסנת משטחים על ידי מלגזה, או שמא יש לשקול לקחת את אופציית הדרייב אין אשר מנצלת וממקסמת את מיקום האחסנה בצורה היעילה ביותר אך מתאימה בעיקר למוצרים אשר אין בהם פג התוקף הינו בלתי מוגבל וכל המשטחים הינם דומים בצורתם וגודלם.
    • אופציה נוספת אשר יש לשקול בהתאם לצרכי המחסן הלוגיסטי הינה אופציית אחסון משטחים על מסילות - בשיטת ראשון נכנס אחרון יוצא. שיטה זו הינה שיטה אשר מאחסנת סחורה בצורת מנהרת אחסון אשר מאפשרת אחסון ציוד אחיד רב בנוחות, יעילות וחיסכון במקום.

    • הפרמטר האחרון אותו יש לקחת בחשבון הינו ניצול נכון ומיטבי של המקום. היות וכל מטר מרובע מתורגם לכסף, הן מצד החברה השוכרת את המחסן והן מהצד השני אשר נשען על ההנחה הבסיסית - שאפשר לאחסן יותר מוצרים על יותר שטח אחסון, אנו למדים כי זהו הגורם המכריע ביותר, וחשוב לתכנן את האחסנה נכונה והיעילה ביותר מבחינת חיסכון במקום וניצול ומיקסום מיטבי של המוצרים אשר יונחו על המדפים למחסן.
    • טווחי המחירים - אם כן, שאלת השאלות, שאין לה תשובה ברורה. כמו בכל תחום, מאוד תלוי גודל הפרוייקט עליו מדברים. מחסנים קטנים יקבלו מחיר גבוה יותר עבור כל מטר אחסון מאשר פרוייקטים גדולים. תלוי מאוד כושרי ההעמסה אשר המדפים אמורים לשאת, ותלוי איזה סוג מידוף בוחרים. הטווחים נעים בין כמה עשרות שקלים עבור כל מטר אחסון ועד למאות ואף אלפי שקלים עבור כל מטר אחסון לפתרונות האחסון היקרים, הטובים ביותר והמתוחכמים ביותר. ישנה אופציה נוספת אשר מוזילה רבות את מחיר הפרוייקט והיא להשתמש במדפים יד שניה עבור המחסן שלכם. פתרונות מידוף כמו זה הינו פתרון יעיל וחסכוני ביותר ושווה לבדוק עם חברות המידוף השונות אודות פתרון זה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב