דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרצית לדעת על דמיון מודרך וNLP - 

מאת    [ 06/05/2012 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 1974 פעמים ]

רגשות הינם תוצאה של גירויים סביבתיים שונים: כך למשל כשאנו מטיילים בנוף עוצר נשימה להנאתנו, הרגשות המעורבים בתהליך זה יהיו של עונג, אושר והתרחבות הלב ואילו כאשר אנו הולכים ברחוב ולפתע עובר אמבולנס צופר, תגובתנו הרגשית הראשונה תהיה של פחד של מועקה, שכן קרוב לוודאי חווינו בעבר אירוע הקשור לאמבולנס שהטביע בנו את חותמו בתור חוויה לא נעימה. לעיתים העולם הרגשי שלנו מונע מאיתנו להתפתח בחיינו כבוגרים בהתאם לרצונותנו – כך למשל יתכן והרגש שקישרנו לממתקים וחטיפים הוא של הנאה, של רגשות חיוביים וכך אנו בעצם מתמכרים לאכילתם.

שיטת ה – NLP  ודמיון מודרך מלמדת אותנו איך לשחרר רגשות המיותרים לנו כדי לפנות מקום לרגשות רצויים יותר בעבורנו, בתגובה למצבים דומים. ה"מציאות" אינה משתנה אך תגובתנו הרגשית משתנה.

בשיטה זו מתחילים בשלב הראשון לטפל בחלק המודע של הרגש, בעזרת תהליכים של דמיון מודרך בודקים למעשה את הרגשות שלנו, מה עורר רגשות אלה? אלו מחשבות מלוות אותנו כתוצאה מהגירוי? בהמשך נלמד לתפוס את אותו מצב באופן שונה – באופן חיובי וכך גם הרגש שנקשר אליו יהיה חיובי.

NLP ודמיון מודרך – היכן לומדים?

כיום ניתן למצוא מגוון של מוסדות לימוד בהם ניתן לקבל לימודי NLP ודמיון מודרך, כמו גם מורים מוסמכים המלמדים במסגרות פרטיות וקטנות יותר.

ישנם קורסי NLP ודמיון מודרך בבית הספר לרפואה משלימה – "מירב" שהנו בית ספר העובד בשיתוף פעולה עם מכבי – טבעי ובחסות האוניברסיטה הפתוחה. הקורסים כאן הם בדרך כלל בשעות הערב, כך שאפשר לשלב את הלימודים בשעות הערב הפנויות. אם אתם מתגוררים באיזור המרכז תוכלו גם לשלב את לימודכם בקמפוס ברושים שבאוניברסיטת תל אביב. היום המודעות לתחום הרפואה המשלימה תופס תאוצה בכל מוסד להשכלה גבוהה המכבד את עצמו לכן גם כאן תמצאו קורסים מגוונים בתחום כמו גם nlp  ודמיון מודרך. מכללה נוספת בה נלמדת שיטת ה – nlp  ודמיון מודרך היא "מכללת רטר" הוותיקה והגדולה בישראל זו מכללה שלה  סניפים פזורים ברחבי הארץ. הלימוד כאן הוא באופן חוויתי תוך כדי ישום שיטות הדמיון המודרך וה – nlp  על התלמידים עצמם ועל דרך הלימוד שלהם. בנוסף לבתי הספר המפורסמים ישנם גם מטפלים ומנחים מוסמכים המלמדים את שיטת ה –nlp  והדמיון המודרך באופן פרטני או בקבוצות קטנות. מטפלים ומורים אלה מקבלים את הסמכתם לטפל וללמד מאוניברסיטאות ומכללות מוסמכות המורשות לכך. חשוב שתבחר מוסד או אדם שאתה מתחבר אליו ומרגיש כי אכן תקבל כלים המתאימים לך ולשינויים שאתה מעוניין לבצע בחייך.

מכללת רטר הינה המכללה הוותיקה בארץ להכשרת מטפלים בשיטת דמיון מודרך ו-NLP. לפרטים נוספים והרשמה לסדנאות המבוא בקרו באתר המכללה www.retter.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב