דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת סוגי ביטוח רכב 

מאת    [ 06/05/2012 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 2319 פעמים ]

הבחירה הנכונה של ביטוח רכב

עם פקוע מועד ביטוח הרכב נוטים רובנו לחדש את תקפותו באותה החברה, כשאו אז, לפתע צצות הצעות מחיר אטרקטיביות משלטים המביטים אלינו מצידי הדרכים, בפרסומות או אפילו באמצעות שיחות טלפון אישיות מנציגים חביבים המבטיחים לנו את הצעת המחיר המשתלמת ביותר. כמובן שישנן תוספות שונות ורבות, שהרי ענף ביטוח הרכב מציע אין ספור חבילות שירות וביטוחים נלווים, במקביל לביטוח החובה. מהי מהות כל אחד מסוגי ביטוח רכב וכיצד נדע מהי ההצעה המשתלמת ביותר?

קיימים שלושה סוגי ביטוח רכב עיקריים, כאשר ביטוח חובה הינו הנדבך העיקרי הנגזר מכלל סוגי הביטוח. רצוי, כמובן, כבכל תחום אחר, להשוות בין הצעות מחיר שונות של כל אחד מסוגי הביטוחים שברצוננו לבצע, בין אם מדובר בביטוח מקיף או צד ג', וגם את ההצעה הבסיסית של ביטוח חובה בשקלול סופי של המחיר המתקבל אם בחרתם לרכוש מספר סוגי ביטוח רכב. לכן, כדאי להתעניין במחירי הביטוח השונים עוד בטרם תאריך הפקיעה, כדי לאפשר קבלת החלטה שקולה ונבונה. יתרה מכך, יש לבקש את עיקרי הביטוח בכתב, כך שתוכלו לעיין בהם בזמנכם הפנוי, כולל באותיות הקטנות.

הדגשים החשובים ברכישת ביטוח רכב הינם: תחולת הביטוח במקרים שונים, האם הוא כולל נהג בודד או נהגים נוספים, האם נכללים בו ביטוחים נלווים כגון ביטוח גרר, האם ישנה זכאות להנחות שונות, ועוד.

תחולת ביטוח חובה

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, חייב כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה המכסה נזקי גוף שנגרמו לאדם בתאונת דרכים, ומאפשרים לו לתבוע על הוצאות טיפולים ואשפוז, הוצאות שיקום ואובדן הכנסה, נזקים פיזיים ונפשיים, נזקי כאב וסבל, ועוד. חוק זה מאפשר לנפגעי תאונות דרכים להלשים את תהליך ההחלמה מפציעה ללא חשש מאבדן הכנסה עקב אבדן ימי עבודה וכיו"ב. למקרה זה, נחשבות גם תאונות דרכים שנגרמו עקב התפוצצות של רכב.

רכישת ביטוח חובה מגנה על הנפגע בפני מקרים שונים, לבד ממספר סעיפים יוצאי דופן כגון תאונות שקרו במהלך עבודה או אם הוכח כי הנהג גרם לתאונה במתכוון, או מי שעשה שימוש ברכב שאינו מורשה לנהוג בו, וכן הנמצא ברכב שהנהג בו אינו מורשה ומקרים נוספים. לצורך הגנה על הנפגע במהלך התקופה הראשונית שלאחר התאונה, מחייב ביטוח החובה את הפוגע בתשלום תוך 60 יום מקרות המקרה, על הוצאות כגון אשפוזים וטיפולים שונים, ריפוי וצרכי מחייה.

על עיקרי ביטוח מקיף

הביטוח המקיף אינו מתחייב על פי חוק, אולם יש בו יתרונות רבים המכסים הוצאות שונות, וכמו כן יש ביכולתו לחסוך טרחה מרובה ועגמת נפש. מהותו של ביטוח מקיף הינה הגנה על רכוש שנגרם לו נזק, וזאת, להבדיל מביטוח חובה המגן על נזקי גוף בלבד. נזקים שנגרמו לרכב כתוצאה מתואנה או שריפה, נזקי מזג אוויר כשטפונות, פגיעות שונות ברכב כגון מראות וחלונות ועוד, תלוי בסעיפים השונים המוזכרים בפוליסה. לכן, חשוב לקרוא את ההסכם לעומק וביסודיות, ולשאול לגבי סעיפים שאינם מובנים בטרם עת.

הביטוח המקיף אמנם יקר יותר מביטוח החובה או ביטוח צד ג', אבל במקרה בו אכן קורית תאונה, ההוצאות גדולות הרבה יותר. סכום הפיצוי המרבי לרכב שניזוק בתאונה במסגרת הביטוח המקיף יכול להגיע עד לגובה שוויו של הרכב, אולם לא מעבר לכך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב