דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהנדסי תוכנה - לא בהכרח זאבים בודדים 

מאת    [ 05/05/2012 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 2157 פעמים ]

לימודי הנדסה פותחים בפניכם שער לאופק תעסוקתי מגוון ומתגמל. מקצועות ההנדסה מציעים מגוון של עולמות תוכן ואפשרויות למלא תפקידים מרכזיים ומשמעותיים בפרויקטים הנדסיים מורכבים. מהדס תכנה מבוקש במקומות רבים. המחלקה ללימודי הנדסת תכנה היא אחת מהיותר מבוקשות במוסדות הלימוד המציעים מסלולי הנדסה שונים.

מוסדות לימוד רבים ובהם המכללה האקדמית כנרת, המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, המכללה האקדמית להנדסה בירושלים, מכללת הדסה בירושלים, מכללת אורט בראודה, מכללת שנקר בחולון ועוד מציעים לימודי תואר ראשון של לימודי הנדסה .

בוגרי המגמה עשויים להשתלב בפרויקטים מורכבים בתעשיית ההי טק ובמערכות תעשייתיות, צבאיות ואזרחיות, שונות. מהנדסי תוכנה עשויים להיחטף על ידי מקומות עבודה נחשבים ונחשקים עוד במהלך לימודיהם.


לא בהכרח זאבים בודדים

אף שמהנדסי תוכנה אינם אמורים לנהל צוותים גדולים של אנשים הם לא בהכרח זאבים בודדים. הם משתפים פעולה עם אנשים העובדים עמם על פרויקטים שונים, בתחזוקה ובשכלול של מערכות. כמי שמהווים את הסמכות המקצועית העליונה בתחום התוכנה, מהנדסי התוכנה אחראים על מחזור החיים השלם של התוכנה,משלב תכנונה ובמשך כל שלבי פעילותה, תוך מאמץ מתמיד לשפר את אמינותה ולצמצם את עלויות תפעולה ותחזוקתה.

לא ניתן לתאר כיום את  פעילותם ואת יעילותם של תחומים מרכזיים בחיינו ובהם בנקאות, רפואה, תעופה, אנרגיה, תקשורת,תעשייה ועוד ללא תוכנות מחשב, ולא ניתן לתאר את תפקודן של התוכנות ללא מהנדסיהן. מאחר שהדרישות למהנדסי תוכנה עולות בד בבד עם מורכבותן של המערכות וההכרח בכוח אדם מקצועי ומיומן לתפעולן – יש ביקוש ללימודי תחום זה.

 

לימודים מגוונים

בלימודי הנדסת תוכנה משלבים יסודות במדעי המחשב עם הקניית ידע בשיטות הנדסיות לפיתוח מערכות ומערכי תוכנה מתקדמים. על בוגרי המגמה ללימודי תוכנה להיות בקיאים בכל שלבי המערכת, החל משלב אפיון הדרישות והגדרתן וכלה בפיקוח שוטף על אופן פעולתה של התוכנה.

לימודי הנדסת תוכנה מציבים בפני התלמידים אתגר מקצועי מן המעלה הראשונה. בקורסי היסוד מתוודעים לנושאים שמהווים את ליבת הידע של הנדסת התוכנה. מדובר במסגרת לימודים מאומצת ותובענית, המחייבת את הסטודנטים למיצוי כל היכולות  והכישורים.

על מנת לקבל מידע מלא ומפורט על תנאי הסף שהמועמדים נדרשים לעמוד בהם מומלץ לגלוש ישירות באתריהם של מוסדות הלימוד המציעים לימודי הנדסת תוכנה. אם יש לכם העדפה למקום מסוים – חשוב לברר העם מוצעים בו בכלל לימודי מקצוע זה. בכל מקרה, מי מכם שחולמים להיות מהנדסי תוכנה אל תניחו לריחוק הגיאוגרפי היחסי של מוסד הלימודים מביתכם להניא אתכם מהמשך החלום עד להגשמתו. בהצלחה!

 





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב