דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה פטרת ציפורניים? ואיך מטפלים בה ? 

מאת    [ 05/05/2012 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 3240 פעמים ]

פטרת ציפורניים הינה תופעה מאוד ידועה בקרב נשים וגברים כאחד ונגמרת ממגוון סיבות.ישנם מספר גורמים לבעיית פטרת הציפורניים - באופן כללי פטרת הציפורניים היא תוצאה של הדבקה של פטריות משלוש סוגים: פטריות עור, עובש ושמרים.לא תמיד שלושת הסוגים הללו גורמים להדבקות בפטרת, הפטרת יכולה לנבוע גם ממחלות שונות כגון: סכרת, מחלות כלי דם, ומערכת חיסונית חלשה שאינה יכולה להתמודד עם התקפה של חיידקים הגורמים לפטרת.בנוסף למחלות ולשלושת סוגי הפטריות ישנם גורמים נוספים להגדלת הסיכון לסבול מפטרת והםהשמנת יתר, חשיפת הציפורניים למקום חם למשך זמן ממושך או רטיבות, נעילת נעליים למשך זמן ממושך ללא אוורור ושימוש בשירותים ציבוריים.הטיפול במחלה הינו רחב ומגוון כל סוג של טיפול מותאם להתמודד עם סוג אחר של פטריות.ולכן רצוי לפני בחירת סוג הטיפול ליצור קשר עם רופא עור על מנת שיבדוק אותך ויוכל לייעץ לך על שיטת הטיפול המתאימה ביותר בשבילך בכך שתוכל להפטר מהמחלה במהירות וביעילות.

 

דרכי הטיפול בפטרת הציפורניים:

 

כרגע הטיפול במחלה סובב כיום סביב שלושה סוגי טיפולים עיקריים:

* טיפול בכדורים

* טיפול במשחות

* פטרת ציפורניים טיפול בלייזר (נחשבת למוצלחת ביותר כיום)

משך הטיפול משתנה בהתאם לסוג הפטרייה ולסוג הטיפול וכך גם היעילות והמהירות.

 

טיפול יעיל בפטרת הציפורניים יכול להגיע עד לטווח של 9 חודשים במרבית המקרים .הדרך הקלה והפשוטה ביותר לטיפול בפטרת הינה שימוש בקרמים ,משחות ולקים מסוגים שונים, תכשירים אלה מכילים חומרים אנטי פטרייתיים שנלחמים בזיהום ועוצרים את התפשטות הפטרייה.לרוב מקובל להשתמש בתכשירים כמו: למיסיל , אגיסטן או איגספור שהם המשחות המומלצות ביותר כיום לשימוש כנגד פטריות ודלקות בציפורניים. חשוב לציין ששימוש בקרמים ומשחות לטיפול בפטרת יעיל רק במקרים קלים של פטרת ופעמים רבות אינו עוזר באופן מלא לחיסול הפטרת מהשורש. האופציה העדיפה על הנשים היא שימוש בלאקים כנגד פטרת הציפורניים, השימוש בלק כנגד פטרת מאפשר חדירה גבוהה אל הציפורן הפגועה חיסול הפטריות, ועיכוב התרבות הפטרייה. כמו הקרמים והמשחות גם הטיפול בלק עוזר רק במקרים קלים במיוחד בהם משפיע על כ-50% ממחצית המטופלים. במקרים קשים יותר הצלחת הטיפול באמצעות הלק כנגד הפטרת לא מראה תוצאות ואינו יעיל כלל.

 

דרך הטיפול בכדורים הינה דרך מהירה אף יותר מהטיפול במשחה אך השימוש בכדורים כנגד פטרת ציפורניים כרוך בסיכון ובהיווצרות תופעות לוואי כגון: סחרחורות, פריחה, פגיעה בכבד מעצם נטילת הכדורים באופן קבוע ויום יומי ועוד תופעות לוואי. הכדורים המוכרים ביותר לטיפול כנגד הפטרת הינם: ספורנוקס, לימסיל וטריקאן ועצם נטילתם גורמת לגוף לטפל בפטרת מבפנים ולא מבחוץ ולדעת מומחים רבים המתמחים בטיפול בדלקות ופטריות למרות הסיכון עצם נטילת הכדור ותופעות הלוואי הטיפול בכדורים הינה הדרך הטובה ביותר לטיפול בפטרת מכיוון שהיא מטפלת במחלה מתוך הגוף ועוקרת אותה מהשורש.

 

הדרך השלישית והחדשנית ביותר לטיפול כנגד פטרת הציפורניים הינה טיפול באמצעות לייזר. כיום ישנן מספר רב של מרפאות ומכונים אשר מתמחים בהסרת הפטרת באמצעות קרן לייזר דבר שיכול למנוע סיכונים מיותרים המזוהים בעיקר עם לקיחת כדורים או תופעות לוואי ממריחת משחה שהגוף אינו רגיל אליה. משך הטיפול מסוג זה הוא המהיר מבין השלושה ולאחר מספר קטן של טיפולים (בין 6 ל-9) כבר ניתן להרגיש ולראות שיפור משמעותי בפטרת. אך גם פה יש חיסרון בולט לעין והוא העלות של טיפול מסוג זה שבגלל היותו חדש ומהפכני הוא יכול לעלות ביוקר כלומר טיפול מלא להסרת הפטרת נע באיזור ה- 3,500 ש"ח ומעלה,  אך כמובן ישנם מקרים שהפטרת לא חמורה במיוחד וניתן לשלם פחות על מנת להיפטר ממנה ולכן ישנם מספר רב של אנשים שאין באפשרותם לממן את טיפול זה ונאלצים לטפל בדרכים האחרות שהן זולות יותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב