דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתה משקיע בשוק ההון או סוחר 

מאת    [ 04/05/2012 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 1877 פעמים ]

קיימות תפיסות שונות לגבי פעילות ב שוק ההון. "החלוקה" העיקרית היא בין משקיעים לבין סוחרים אז מה ההבדל בעצם בין שתי הגישות?

יש אימרה האומרת שמי שקנה נייר ערך כלשהו והנייר מאבד מערכו הקונה מכריז על עצמו כ משקיע לטווח ארוך ויש לו זמן עד שהנייר יהפוך לרווחי ומצד שני אם קנה נייר ערך והוא מרוויח ממנו הוא סוחר מחונן. כמובן שזה בהומור ואסור לפעול בשוק ההון בצורה כזו.

לפני שמתחילים לפעול ב שוק ההון כל אחד חייב להחליט עם עצמו על שיטת הפעולה שלו והאם הוא משקיע לטווח ארוך או סוחר בטווח קצר בין אם זה למספר דקות, שעות או ימים מכיוון שיש הבדל מהותי בין השיטות ועל כך נפרט כאן בהמשך.

מיהו משקיע וכיצד עליו לתכנן את צעדיו?

על מנת לפעול בשוק ההון כמשקיע נדרשת תכנית פעולה מסודרת ארוכת טווח הכוללת את המרכיבים הבאים:

מעקב אחרי מניות ספציפיות לאורך זמן לפני הרכישה. המעקב הינו מעקב טכני כיצד מנתחים מניה בניתוח טכני   ובנוסף ניתוח פונדמנטלי. חייבים להכיר את המניה שבמעקב בהיבטים של תחום הפעילות, מתחרים, פוטנציאל, דוחות רבעונייםשנתיים ולהיות מעורב בכל מה שקורה בחברה הרלוונטית כולל מאמרים בעיתונות המקצועית בארץ ובעולם.

לאחר שמבינים את התנהלות החברה והמניה אפשר להתחיל לאסוף אותה ל תיק ההשקעות במנות קטנות במידה והגיע לנקודת הקניה שבה העריך המשקיע כדאיות כניסה למניה. לעולם אין להשקיע במניה אחת את כל הסכום המוקצב לתיק ההשקעות ובוודאי שלא את כל הסכום המוקצב למניה ספציפית בקנייה יחידה.

מיהו הסוחר וכיצד עלי לתכנן את צעדיו?

סוחר כמו משקיע חייב לתכנן מראש את צעדיו למרות שהפעילות שלו היא בטווחי זמן קצרים יותר עדיין מטרתו להרוויח מהמסחר. הסוחרים מתחלקים למספר קטגוריות:

סוחר תוך יומי – קניית מניותמדדיםאופציות בתחילת היום ועד סיום המסחר באותו יום הסוחר התוך יומי מוכר את כל הסחורה שבתיק ונשאר ללא מניות או אופציות בסיום היום.

סוחר מגמה – הסוחר המעריך כי המניההמדד נמצאים במגמה מסויימת בזמן נתון (לונג או שורט) מבצע קנייהמכירה בהתאם להערכתו ומחזיק בנייר הערך למשך מספר ימים קצוב ובסיום המהלך סוגר את כל הפוזיציה וממתין למגמה הבאה.

סוחר תוך יומי באופציות מעו"ף – תחום ה אופציות נחשב לתחום הכי מסוכן ב שוק ההון ורוב העוסקים בו במסחר תוך יומי חולמים על התעשרות מהירה במכת ברק אבל בחיים כמו בחיים הדברים קצת יותר מורכבים ומי שאינו מכיר את  רזי המסחר התוך יומי   ב אופציות מעו"ף מהר מאוד עשוי למצוא עצמו בהפסדים גדולים ותיק השקעות שהצטמצם פלאים.

במאמר הבא נרחיב על שיטות מסחר בהיבטים השונים בשווקים השונים. יש הבדל בין מסחר ב בורסה בת"א למסחר על מדדים או חוזים עתידיים בחו"ל וכמובן מט"ח וסחורות.

לא צריך לפחד מהפעילות בשוק ההון אבל חייבים להבין את הסיכון הכרוך בכך ומהם דרכי ההתנהלות הנכונות בכל אחד מנדבכי שוק ההון.

עמיר קרן הינו סוחר תוך יומי באופציות מעו"ף וחוזים עתידיים בחו"ל. עמיר קרן מרצה ב קורס למסחר תוך יומי  ואינו יועץ השקעות. אזהרה: הפעילות ב שוק ההון מסוכנת ויכולה להסב הפסדים גדולים אין לראות בנכתב המלצה לביצוע פעולות בשוק ההון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב