דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקור המחלות הוא בעיכול 

מאת    [ 30/12/2007 ]

מילים במאמר: 1080   [ נצפה 4995 פעמים ]

הקדמה

מערכת העיכול היא אחת המערכות הרגישות ביותר בגוף, ונמנית בין המערכות שגם עובדות הכי קשה. אחוז מאוד גבוה מהאוכלוסייה סובל מבעיית עיכול כזו או אחרת, ובמקרים רבים לרפואה אין מענה טיפולי. 

 

כחלק מההתמחות שלי בטיפול בבעיות ומחלות בדרכי העיכול, נוכחתי לגלות עד כמה מורכבות יכולות להיות בעיות אלו, ועד כמה קריטית המחויבות וההתמדה של האדם בטיפול וההתייחסות למצב הרגשי-נפשי-מנטלי. אי אפשר לפתור בעיות אלו בין לילה ונדרשת סבלנות רבה.


    • 

    כאבי בטן


    • 

    בעיות ספיגה


    • 

    היפוכלורידריה (תת חומציות)


    • 

    קרוהן / קולייטיס (IBD)


    • 

    קנדידה


    • 

    תסמונת המעי הרגיז (IBS)


    • 

    שלשולים


    • 

    עצירות


    • 

    גזים, נפיחות בבטן


    • 

    אולקוס


    • 

    צרבות


    • 

    חיידק ההליקובקטר פילורי


    • 

    תולעי מעיים / טפילים


    • 

    טחורים

מזדהים עם חלק מאלה? מה הקשר בין מצבים נפשיים למצבים אלו? מה הקשר בין אלו לבין מחלות ובעיות כגון דיכאון, חרדות, אנמיה, אוסטיאופורוזיס, עודף משקל, עצבנות, דלקת מפרקים - ארתריטיס, נשירת שיער, חוסר ב- B12, עייפות, חולשה חיסונית ועוד...?

מה הקשר?!


    • 

    שלומי הגיע עם בעיית דיכאון וחרדות ולא הבין למה בשלב הראשוני של הטיפול אני מתמקדת, בין היתר, בבעיית העצירות הכרונית שלו.


    • 

    מיקי הגיעה עם נשירת שיער ולא חשבה שתצא עם טיפול שמתייחס גם לבעיית השלשולים ומחלת הקוליטיס, שכלל הרגעה של מערכת העצבים המעצבבת את העיכול לכל אורכו.


    • 

    סיוון חשב שיבוא ויקבל טיפול לאנמיה יחד עם תוספי ברזל, במקום זאת, הופתע לגלות שהחלטתי להתחיל לטפל קודם בהפחתת הדלקתיות במעי.


    • 

    חיים שסבל מעייפות קשה, אמר לי שציפה שאתן לו כמה דברים להמרצה ושמירה על רמת ערנות שתעזור לו להעביר את היום בעבודה מבלי להזדקק ל"תדלוקים" תכופים של קפה. היה לו קשה להבין מדוע פניתי לטיפול בשיקום מערכת העיכול, הנפיחות והגזים.

תמיהות מסוג זה נפוצות מאוד, ולכן חשוב להבין שהנטורופתיה מבקשת לחתור ולטפל בשורש הבעיה. חשוב לסייע לגוף לתקן את חוסר האיזון המקורי אשר במקרים רבים, כפי שאני רואה זאת, ממוקד בעיכול, תוך התייחסות לגורמים הנפשיים ברקע.

 

חשוב לציין, שלמרות שהסימפטומים אינם מקור הבעיה, אין זה שולל טיפול סימפטומטי שיכול להעשות במקביל ולהקל בשלב הראשוני.

 

כחלק מהטיפול של שלומי בדיכאון, היה עליי להתייחס לנושא העצירות הכרונית מאחר ויש לכך קשר ישיר.  ההיגיון הפשוט אומר, שאם קיימת עצירות, הרי שהפסולת שהיתה אמורה לצאת אל מחוץ לגוף נשארת בפנים. כל הרעלים שהיו צריכים לצאת החוצה דרך הצואה, נשארים ונספגים מחדש בגוף ומשפיעים, בין היתר, גם על מצב הרוח, על המצב המנטלי והרגשות. אנשים שסובלים מעצירות נוטים להיות עצבניים יותר, ואף "לשמור בבטן" דברים (תרתי משמע), וכשזה הופך לכרוני יכול בהחלט להופיע גם דיכאון.

 

במקרה של מיקי, עקב מחלת הקוליטיס היה איבוד של דם ביציאות, היו שלשולים מרובים והדלקת במעי מנעה ספיגה של ויטמינים ומינרלים מהמזון. בנוסף, היה קל מאוד להבחין במצב הנפשי בו היא היתה מצויה וברמת הסטרס האדירה. בבדיקה פשוטה נצפתה רמת פריטין וברזל מאוד ירודה (כדורי הברזל לא עזרו ואף גרמו לאי נוחות בבטן), ולכן, לא הופתעתי מנשירת השיער המאסיבית. הטיפול התמקד קודם כל בשיקום המעי והרגעה בכדי לאפשר ספיגה מחדש של ויטמינים הכרחיים מהמזון.

 

כמובן שהטיפול באנמיה של סיוון היה רחוק מלהיות תוספי ברזל. אם הגוף לא סופג ברזל מהאוכל בגלל דלקת במעי, מדוע שיתחיל לספוג ברזל מהכמוסה? המטרה בטיפול באנמיה של סיוון היתה שיקום מערכת העיכול, שיפור רמת הספיגה של ברזל וסיוע לאזן את מחלת הקרוהן ממנה סבל.

 

חיים יצא ממש מופתע מהטיפול מאחר וחבריו למשרד (הייטק) הסובלים מאותה בעיה, בייחוד אחרי ארוחת הצהריים, נוטלים כל מיני תוספי מרץ על בסיס טבעי כדי להתמודד עם העייפות.  אך המרצה שכזאת, על גוף עייף וחסר מאגרי אנרגיה, משולה מבחינתי להתנעת אוטו בלי דלק. באבחון הסתבר שחיים סובל מבעיות במערכת עיכול, התגלתה אי סבילות למזונות רבים שגרמו לגזים ולנפיחות ולעיתים אף לכאבי בטן ואלרגיות. עד אותו רגע חיים לא חשב שיש לזה קשר לעייפות, אך כשהבעיה הזו טופלה והספיגה של המזון הנכון היתה אופטימלית במערכת העיכול, הגוף התחזק והעייפות נעלמה כלא היתה.

 

חשוב לזכור שמערכת העיכול מעוצבבת לכל אורכה. תגובות רגשיות, לא רק סטרט ולחץ, אלא אפילו התרגשות ושמחה, מפעילות את המערכת העצבית ויכולות בקלות להשפיע על העיכול. לכן, במקרים כה רבים, קושרים בעיות עיכול למצבים כגון דאגה, סטרס, פחדים, לחץ ועוד.

מהי בכלל מערכת העיכול?

חשוב מאוד להבין שמערכת העיכול אינה מסתכמת בקיבה וצינור המעי היוצא ומתפתל ממנה והלאה לכיוון פי הטבעת. מערכת העיכול מורכבת מאיברים נוספים כגון הכבד, כיס מרה, לבלב, שיחד עם הקיבה והמעי על כל חלקיו, אמורים לתפקד באופן הרמוני ותקין. כאשר אין הרמוניה בתפקוד בין חלקי מערכת העיכול השונים, כאשר הם אינם מתפקדים בעיתוי הנכון נוצרת בעיה.

על צמחים ועיכול

הייחודיות בטיפול שלי טמונה בשילוב בין תזונה, צמחי מרפא ודמיון מודרך, אשר נותנים אפקט מדהים בבעיות דרכי עיכול למיניהן.

 

הצמחים המלווים את הטיפול הם רבים, והשילוב ביניהם נעשה בהתאמה אישית. כפי שתוכלו לקרוא במאמרי ההמשך, צמחי המרפא מסייעים לסילוק פסולת שנדבקה למעי במשך שנים, לשיקום המעי, הפחתת מצבים דלקתיים, מצבים של מעי רגיז, קטילת תולעים, סילוק רעלים, החזרת ההרמוניה שבה אמורה לפעול מערכת העיכול, טיפול בחסרים תזונתיים, ייעול רמת ויכולת הספיגה, הפחתת או העלמת כאבי בטן, נפיחות וגזים ועוד.

 

בהקשר מערכת העיכול נעשה שימוש בצמחים בעלי התכונות הבאות:


    • 

    מרירים המגבירים את הפרשת מיצי העיכול והמרה


    • 

    קרמינטיביים המסלקים גזים, מרגיעים את העיכול ומסייעים לפריסטלטיקת המעי


    • 

    כבדיים התומכים בפעילות הכבד והמרה


    • 

    אסטריג'נטים המסייעים לכיווץ ריריות או כלי דם


    • 

    אנטידלקתים למצבי דלקת במעי


    • 

    אנטימיקרובים ואנטיפטרייתיים למצבים בהם קיימים טפילים, פטריות


    • 

    מרגיעים החשובים מאוד למעי עצבני ולעיכול לא תקין באופן כללי


    • 

    ואנטיספזמודיים שהם צמחים המרפים שריר

סדרת מאמרים

בסדרת מאמרים שתתפרסם בקרוב, אתרכז בכל פעם בצמח, תבלין או סוג מזון מסויים, בהקשר הטיפולי שלו למערכת העיכול.

ובינתיים, אכלו לאט, לעסו היטב, למדו להקשיב לגוף שלכם, מה הוא אוהב וממה הוא סולד... כי הכל מתחיל בעיכול

 

~ קבלו את "המדריך השלם לחורף" מאת איה הוד  בחינם!!!  לחצו כאן ~

 


איה הוד נטורופתית מוסמכת Rcp ,R.na מתמחה בטיפול בבעיות במערכת העיכול על ידי תזונה, בעלת קליניקה העוסקת בתזונה, צמחי מרפא, תוספי מזון, רפואה פונקציונלית, אוליגותרפיה, הומוטוקסיקולוגיה, רפואת גוף-נפש, שיטת EFT ודמיון מודרך. חברה באגודה הישראלית לנטורופתיה ולתזונה טבעית, מרצה בנושאי הריפוי הטבעי, מנהלת קהילת 'ענף רפואה משלימה' באתר דמרקר-קפה, מנהלת פורום 'תרופות סבתא' בפורטל הבריאות MSN-BeOK, בעלת האתר "נטורופתיה ורפואה משלימה": http://www.ayahod.com מו"ל מגזין "נטורוטבע"- ירחון לנטורופתיה ורפואה טבעית. ליצירת קשר עם איה: 09-7677621, office@ayahod.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב