דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפיכתו של סטנד אפ למוצר צחוק נחשק 

מאת    [ 03/05/2012 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 3729 פעמים ]

אם בא לך להירגע בערב אחרי יום עבודה מעייף, מועדון סטנד אפ הקרוב לביתכם זה המקום הכי טוב לעשות זאת. יש הרבה מאוד אמני סטנד אפ שמופיעים. הם ייקחו את המחשבות שלכם למקום אחר ובמקום, ישאירו בראשכם מחשבות חיוביות ומצב רוח טוב. האמירה שצחוק הוא התרופה הכי טובה, היא נכונה. כאשר ילד חולה, דבר אחד שפועל בצורה טובה הוא למצוא משהו שיצחיק אותו. האם גם מבוגרים מגיבים כך לצחוק? כאשר אתם שוכבים במיטה, מצוננים, לישון מאס עליכם – הטלוויזיה נכנסת לתמונה. בעוד שסרט באורך מלא יכול להיות מועיל, דווקא מופע סטנד אפ קצר יכול להיות מועיל אף יותר.

ההשפעות החיוביות של קומדיה, משפיעות עלינו כבר מאות שנים. בתקופה בה לא הייתה טלוויזיה או מועדוני סטנד אפ, אנשים תמיד מצאו משהו לצחוק עליו. צורתו של מופע הסטנד אפ הראשון, היה קיים הרבה לפני שלטי החוצות והשימוש בחשמל. מופע סטנד אפ בתקופות הקודמות, היה יכול להתרחש בכל מקום בו מתאפשר התקהלות של אנשים. מופעי בידור היו יכולים להיות גם להטוטנים, פנטומימאים, בובנאים או סתם לץ המסוגל להעלות חיוך על פניהם של אנשים.

בחצרות המלוכה, היה קיים ליצן החצר הידוע. אם ליצן החצר, או כל בדרן אחר, לא היו מסוגלים להצחיק את בני המלוכה, זה היה נגמר בהצלפות. ככה למדו ליצני החצר ושאר הבדרנים בתקופות ההן, שיש נושאים שלא כדאי להתבדח עליהם. היו נוהים לקרוא להם, "טיפשים ברישיון". הנושאים עליהם הם התבדחו, היו בדרך כלל נושאים קונטרוברסיאליים והיו נוהגים לבקר בצורה הומוריסטית, את המלוכה ואת אורחיהם. בדרך כלל הם היו לובשים ביגוד שונה, הנראה מצחיק. אפילו אם היית מסתכל על אדם כזה, היה עולה בדעתך לצחוק.

במרוצת השנים, הצורך בסוג כזה של בדרנים אבד ואת מקומם תפסו אמני סטנד אפ ובידור. סטנד אפ הפך להיות מהלך שנאלצו לבצע אמנים רעבים, כדי שיצליחו להרוויח מספיק כסף בשביל מקום לאכול ולישון בו. בפינות הרחובות היו כרוזים אשר תמיד הכריזו כי יש להם את הבדרנים הכי מצחיקים. כאשר הומצא השימוש ברדיו, הוא הפך לאמצעי בידור אלמנטארי בכל בית והיית יכול לשמוע מופעי סטנד אפ ומערכונים במקלט הביתי. המצאתה של הטלוויזיה פתחה בפני אמני סטנד אפ ובידור את האפשרות לבדר בצורה מלאה את האנשים היושבים בסלון בבית. מנקודה זו, אמני סטנד אפ טבעו את רגלם עמוק יותר ויותר בעולם הבידור. אנשים החלו לגלות כי כאשר הם צחקו, הם היו יכולים להניח לרגע לדאגותיהם.

 

המאמר הובא בחסות פורטל אינדקס בידור ובמה, פורטל בידור המביא לכם מידע מפורט על תחום הבידור אלפי עסקים בתחום הבידור, אמני סטנד אפ, הצגות ילדים ועוד. www.indexbidur.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב