דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון ופיתוח מנהלים בתחילת דרכם - חיוני או שלא ? 

מאת    [ 03/05/2012 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2156 פעמים ]

מה יקרה אם נוותר על אימון ופיתוח מנהלים בארגונים? האם ארגונים שאינם מפתחים את העובדים שלהם יעסיקו בהמשך  מנהלים שיצליחו פחות בתפקידם?  האם ייכשלו בתפקידם?  שאלה זו מעסיקה ארגונים רבים כאשר הם מחליטים על התקציב השנתי המושקע בפיתוח מנהלים והם בוחנים את החזר ההשקעה לאורך שנים (ROI) .לסוגיה זו יש להתייחס מכמה היבטים:                                                    

מנהלים בתחילת דרכם – אלו עובדים אשר קודמו לתפקיד הניהולי הראשון שלהם ועל פי רוב חסרי מיומנויות ניהול והבנה של כלל היבטי הניהול. פעמים רבות אלו עובדים מוכשרים מאד, יתכן והיו סטודנטים מצטיינים, יתכן והם מומחים בתחום מקצועם אך יש הבדל עצום בין ניהול עצמי לבין ניהול של אנשים ומשימות. בנוסף, יש להביא בחשבון כי מרגע הפיכתם למנהלים הם מעורבים בפוליטיקה ארגונית שעד כה לא היתה מנת חלקם ומכאן שקיימות סיבות רבות מדוע כדאי לחזק אותם ולהעשיר את עולמם בתכנים מעולם הניהול ולעבוד איתם על גיבוש זהותם כמנהלים.  

מנהלים זוטרים עם מאפיינים של מנהיגים – אלו האנשים הכריזמטים שסוחפים אחריהם עובדים. תכונה זו חשובה אצל מנהלים ויכולה להיות לערך רב בהמשך בתפקידם ועדיין גם במקרים אלו ליווי והדרכה טובים יעשירו את עולמם הניהולי ויקלו על כניסתם לתפקיד.

מנהלים מדרג הביניים – למנהלים בכירים אין את הזמן להכשיר, ללוות ולהיות מנטורים למנהלים אלו. הם יכולים לעזור ולכוון אך לא להשקיע שעות מזמנם בפיתוח מנהלים צעירים. זו הסיבה מדוע ארגונים רבים נעזרים במיקור חוץ לפיתוח עתודה ניהולית.  

ארגונים – ארגון שמשקיע בפיתוח ו- אימון מנהלים מאופיין במנהלים בעלי שביעות רצון גבוהה ובעלי נאמנות ומחויבות גבוהה לחברה שכן החברה משקיעה בהם ומטפחת אותם. השקעה זו לא ברורה ולא מקובלת בכל חברה ולכן כשהיא קיימת היא זוכה להערכה מצד העובדים ולמחוייבות גבוהה שלהם. עובדים בהחלט מוקירים ארגון שמשקיע בהון האנושי. במקביל  השקעה זו היא השקעה אמיתי מצד הארגון ולא הוצאה שכן הארגון מקבל תוצאות וביצועים מאותם מנהלים תוך פרק זמן קצר בהרבה מזה שהיה לו היו לומדים את תפקידם כמנהלים 'תוך כדי תנועה' או תוך כדי כשלונות שעלולים לסכן את החברה.

לסיכום: קיימים מנהלים אשר יצליחו ללא הכשרה, אימון מנהלים , ליווי והדרכה אך הם מעטים ועל פי רוב הדרך לכניסה מוצלחת לתפקיד תהיה ארוכה יותר כשהם לבדם, קשה יותר ורצופה במכשולים. רוב המנהלים זקוקים לליווי והוא מקל על תהליך כניסתם לתפקיד. התמיכה היא הזדמנות מקצועית ממעלה ראשונה המאפשרת להם למידה והצלחה בתפקיד. המחקרים שנעשו בשנים האחרונות בעולם בתחום אפקטיביות אימון מנהלים בארגונים מוכיחים אף הם כי החזר ההשקעה על אימון ופיתוח מנהלים כדאי ביותר וכי ביצועי המנהלים עולים בהתאם לפיתוחם.

טלי פלד - מאמנת בכירה בתחומי אימון מנהלים, אימון אישי, אימון לקריירה.


מוסמכת מטעם איק"א (האיגוד הישראלי לקואוצ'ינג) וחברה בלשכת המאמנים בישראל ובאיק"א. חברה בצוות המאמנים של איק"א - מאמנת מנהלים בקורסי ההסמכה לאימון בשלוחת הטכניון ובבי"ס למנהלים (המי"ל). בעלת תואר שני בהצטיינות במינהל עסקים (התמחות במשאבי אנוש), נסיון ניהולי של 25 שנים בחברות בינלאומיות גדולות והכרות עם ארגונים ועולם התעסוקה.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב