דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אינטליגנציה רגשית כמנבא הצלחה 

מאת    [ 03/05/2012 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 3285 פעמים ]

בשנים האחרונות מדברים על אינטליגנציה רגשית כתחום משפיע ובעל חשיבות רבה לאפקטיביות ארגונית הן במישור של עבודת צוות, יחסי אנוש, מנהיגות והן במישור של אפקטיביות בתפקיד והשפעה על ביצועים ארגוניים. אם בעבר נהוג היה לחשוב כי ה-IQ הוא פרמטר מכריע בהצלחת עובדים, הרי שהמאה הנוכחית מספקת מספיק מחקרים על כך שה-EQ , דהיינו האינטליגנציה הרגשית היא המנוע המוביל בארגונים ובחיים הפרטיים בכלל. אינטליגנציה רגשית ניתנת לפיתוח באמצעות אימון מנהלים, אימון קריירה וכן אימון אישי לשם מיצוי היכולות הן למטרות אישיות, הן למטרות מקצועיות וקידום בעבודה.

כבר בשנת 1973 פורסם מאמרו של החוקר מקקללנד מאוניברסיטת הרווארד שחקר אפקטיביות בארגונים וסיפק גישה חדשה להערכת עובדים ולפיו ארגון הרוצה לקדם עובד לתפקיד מסוים צריך לעשות זאת על סמך כישורי EQ. לדעתו  היכולת לנבא הצלחה על ידי הישגים אקדמיים ומיומנויות טכניות היא רק 20%.

חוקרים רבים, הן פסיכולוגים והן יועצים ארגוניים, מייחסים לכישורים הרגשיים ערך רב יותר מכישורים אינטלקטואליים וטכניים בהצלחת עובדים בארגונים. צרניס (cherniss, 2001) טוען כי - אם נבחן לעומק כמעט כל גורם המשפיע על אפקטיביות ארגונית, נמצא שאינטליגנציה רגשית משפיעה עליו בצורה זו או אחרת. המודל של צרניס מראה כי לאור המחקרים, עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה בשילוב של אקלים ארגוני תומך וצוות משאבי אנוש יכולים להשפיע על יחסים במקום עבודה אשר תורמים בסופו של דבר על אפקטיביות קבוצות עבודה, יחסי אנוש תקינים, עבודת צוות והצלחה. המודל מקשר בין: אינטליגנציה רגשית אינדבידואלית - מערכות יחסים - אינטליגנציה רגשית קבוצתית - אפקטיביות ארגונית - מנהיגות -אקלים ותרבות - תמיכת פונקציות משאבי אנוש בארגון.

עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה ניחנים בתכונות הבאות:-

יכולת האצלת סמכויות, רגישות רבה לזולת, יחסי אנוש טובים, תקשורת בין אישית גבוהה, יכולת הובלה ותפקוד מיטבי בצוות, יכולת הנעת עובדים, יכולת לגלות חוזקות של אנשים ולהיעזר בהם במשימות עבודה, יכולת גישור בין אנשים ובמצבי קונפליקטים, יכולת התמודדות עם לחצים וריבוי משימות, יכולת בניית יחסי אמון טובים עם כפיפים וקולגות, יוזמה אישית ומשמעת עצמית גבוהה, מודעות אישית גבוהה.

לסיכום: המחקרים שנעשו בשנים האחרונות מראים כי בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה מצליחים יותר בתפקידם ועל כן ארגונים רבים פועלים בשנים האחרונות לפיתוח עובדיהם לא רק מבחינת מיומנויות טכניות וכישורי IQ אלא בעיקר למען פיתוח יכולות בתחום הרגשי בבחינת win-win לעובד ולארגון.  הבשורה הטובה לאדם הפרטי היא כי אפשר להתקדם בחיים ע"י פיתוח האינטליגנציה רהגשית בעזרת מודעות עצמית בתהליך אימון אישי.

 

טלי פלד - מאמנת בכירה בתחומי אימון מנהלים, אימון אישי, אימון לקריירה.


מוסמכת מטעם איק"א (האיגוד הישראלי לקואוצ'ינג) וחברה בלשכת המאמנים בישראל ובאיק"א. חברה בצוות המאמנים של איק"א - מאמנת מנהלים בקורסי ההסמכה לאימון בשלוחת הטכניון ובבי"ס למנהלים (המי"ל). בעלת תואר שני בהצטיינות במינהל עסקים (התמחות במשאבי אנוש), נסיון ניהולי של 25 שנים בחברות בינלאומיות גדולות והכרות עם ארגונים ועולם התעסוקה.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב