דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב הכניסה לבית 

מאת    [ 03/05/2012 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 3257 פעמים ]

לכניסה לבית מספר תפקידים אשר לעיתים נראים מנוגדים במקצת. בחלל זה רוצים לקבל יפה את פני האורחים וגם... להניח שפע של פריטים כתיקים וילקוטי בי"ס, מפתחות, דואר ואפילו נעליים ומעילים!  תכנון טוב של חלל כניסה ירצה לתת מענה לאותם צרכים תוך שמירה על האיזון בין הרושם והנוחות, העיצוב והפונקציונאליות.

יחד עם השאיפה לפונקציונאליות יש לזכור-חלל הכניסה הוא הרמז הראשון לגבי אופי ביתכם ובמידה מסוימת-כרטיס הביקור שלכם... וזהו מקרה נדיר שבו נמליץ להעדיף יופי ורושם על מילוי כל השאיפות לנוחות-אך כמובן בלי לוותר על מקומות  שימושיים בחדר זה.

מבחינת העיצוב חלל הכניסה יכול להיות שונה מעיצוב יתר הבית-זה מקום טוב להעיז וללכת על עיצוב נועז, צבעוני ומקורי, גם אם יתר ביתכם מתון ורגוע בעיצובו. אפשר למשל לבחור צבעים דרמטיים לקירות , להדגיש קיר בטפט או מדבקה וכן להשתמש בחיפויים מעניינים לקיר שלם או חצי קיר. האופציה השניה תהיה לשמור על צבעים בהירים ומתונים, כאשר עדיין ניתן להדגיש קירות מסוימים באותם אלמנטים אך בקשת גוונים הרמונית. למשל-קירות אפרפרים וטפט בצבעוניות של שחור-לבן או חיפוי של קורות עץ בהירות-מספר גוונים היוצרים הרמוניה.

 השלב הבא-תכנון התאורה לחלל הכניסה-זהו לא איזור שצריך להיות מואר באור סנוורים! יספיק שנדליר מעניין מהתקרה ויפה מאוד להוסיף תאורה מהקירות מעל שידת הכניסה כדי ליצור מיקוד ותשומת לב לאיזור זה.

 ואילו רהיטים נחוצים לנו לחלל הכניסה?  בסופו של דבר יקבע זאת גודל חלל זה-בכניסה רחבת ידים אפשר לשחרר את הדמיון, אך בדרך כלל יש תמימות דעים-במקום הראשון תהיה שידה מעוצבת או קונסולה בכניסה לבית, שמעליה נמקם מראה מגולפת או תמונה ושיהיה לה גם מקום איחסון.  כדאי לבדוק כמובן,מהם הצרכים? נעליים? ילקוטים? מעילים? דואר, מפתחות? התשובות ינחו אתכם לחישוב נכון של גודל וחלוקה לרהיט מעוצב זה, אך עדיף למקם ארון שרות גדול לצרכים המשפחתיים בהמשך הבית מאשר להעמיד בכניסה לבית רהיט גדול שיעמיס אזור זה, ולבחור למשל קונסולה מעוצבת ולה מספר מגרות ו/או מדף.

מידדו היטב את חלל הכניסה לפני שאתם יוצאים לקניות, חשוב לשמור על היחס שבין גודל החדר ורהיטיו, למנוע תחושת עומס וצפיפות, או להיפך, רהיטים שהולכים לאיבוד ואינם מתבלטים. רצוי לא למלא לגמרי את הקירות וגם לא לקנות פריטים גבוהים על מנת שישאר מקום לתליה וקישוט הקירות. ואם כבר הגענו לנושא הדקורציה-פחות זה יותר! הקדישו תשומת לב מירבית לחלק זה של עיצוב חלל הכניסה-עדיפה תמונה גדולה אחת וקישוט או שנים בעלי גודל משמעותי מאשר הרבה פריטים קטנים שייצרו רעש בעיניים.

חשוב למקם בכניסה, מעל הקונסולה המעוצבת, מראה ולה מסגרת מגולפת ויפה-אך היא אינה חייבת להיות מאוד גדולה או דומיננטית! אם תרצו למקם קולב תלוי למעילים ותיקים-עדיף למקמו בקיר צדדי ואולי אפילו מאחורי הדלת שלא ייראה מייד בכניסה לבית.

ולבסוף-העדיפו תמיד את אותם פריטים המבטאים את אישיותכם וטעמכם –חפשו פריטים אותם לא תראו בכל מקום, אלא יהיו שלכם בלבד-לדוגמה, צילומים מוגדלים, רהיטים עתיקים שקיבלתם בירושה, ובחנויות-פריטים שהם יחידים ואיכותיים, ויהפכו את חדר הכניסה שלכם למשפחתי ויחיד במינו.



מרקופולו | marcopolo
הצטרפו אלינו לפייסבוק - https://www.facebook.com/marcopolo.design




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב