דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לכישלון גורמים רבים - על רשלנות רפואית בניהול הריון 

מאת    [ 03/05/2012 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1816 פעמים ]

תשעה חודשים. 40 שבועות. כמעט 300 ימים. זהו משכו של הריון אצל בני אדם – ובמהלכו מתרחש בגוף האישה תהליך בלתי רגיל, אפילו מופלא. כדי לדאוג שהתהליך הזה יסתיים בהצלחה, חשוב לבצע מעקב הריון, כלומר: לנהל אותו בצורה מיטבית. מעקב לא תקין יכול לגרום למקרה של רשלנות רפואית בניהול הריון, וזה הרבה יותר גרוע ממה שזה נשמע.

בעבר, מעקב אחר הריון בכלל לא היה קיים. למעשה, זוהי 'המצאה' של הרפואה המודרנית, משהו כמו 100 שנים לאחור ואפילו פחות מזה. ומה היתרון שבמעקב כזה? אם בעבר כמות ההפלות, כמו גם הלידות שנכשלו, הייתה עצומה, הרי שהיום מדובר במקרים נדירים מאוד באוכלוסיה המערבית. אבל, הם עדיין יכולים לקרות.

מעקב הריון הוא למעשה חלון הצצה של הרופא וזוג ההורים אל תוך בטנה של האם. כך, ניתן לראות בבירור איך מתקדם ההריון, כיצד מתפתח לו העובר הקטנטן והאם מצבו תקין. יותר מזה: ניתן בדרך זו גם לנבא היתכנות של מומים, בעיות בריאותיות ונזקים התפתחותיים מהם עלול לסבול התינוק, לכשייוולד.

זו הסיבה מדוע ניהול הריון בצורה מקצועית ותקינה הוא דבר קריטי כל כך. מבחינת ההורים, ממצאים מהסוג שהזכרנו כעת בגופו של העובר, במיוחד אם יתגלו בשלב מוקדם של ההריון, יביאו לרוב להפסקתו – כדי למנוע סבל. מעבר לזה, הידיעה שהעובר בריא ומתפתח כראוי מאפשרת להם להיות רגועים. ולכן, רשלנות רפואית בניהול הריון יכולה להיות דבר הרסני.

מהו מעקב הריון שנעשה בצורה לא תקינה?

מעקב הריון הוא, בעצם, שם כולל לשורה ארוכה של בדיקות רפואיות שמתבצעות בעובר ובאימו במהלך תשעת חודשי ההריון. אלו בדיקות שפותחו עם השנים וכל אחת מהן מאפשרת לדעת יותר על מצב העובר ועל התפתחותו.

שתי בדיקות נפוצות מאוד ומוכרות לכל הן בדיקת מי שפיר ודגימת סיסי שלייה. למעשה, חלק לא מבוטל מהבדיקות הופך להיות בגדר חובה, בהתאם לגילה של האם ההריונית. כל אלו דברים שעל הרופא המטפל לדעת.

בעיה כלשהי במעקב, טיפול לא נכון, ביצוע לקוי של בדיקה הימנעות מבדיקה מחייבת או ביצועה במועד הלא נכון – כל אלו נחשבים כמקרי רשלנות רפואית בניהול הריון. לכל אחת מהפעולות הללו יש השפעה על מצבו של התינוק ועל התקדמות ההריון, עד כדי מצב של הפלה לא מתוכננת.

חשוב מאוד לדעת מהו מעקב הריון כבר בתחילתו

אחת הדרכים למנוע מקרה מצער של רשלנות רפואית בניהול הריון ואף רשלנות רפואית בלידה, בשלב מאוחר יותר, היא פשוט ללמוד את הנושא. היכרות עם הבדיקות החשובות והטיפולים ההכרחיים עבור האם תאפשר לכם לעקוב מקרוב אחר פעולתו של הרופא ולוודא שהכל אכן מתנהל על פי התכנון ובהתאם לנהוג ברפואה המודרנית.

בכל מקרה שהוא, אם נדמה לכם שהרופא אינו פועל כשורה, אל תהססו לשאול אותו לפשר מעשיו. מדובר בעובר שלכם ובגוף ששייך לכם, מה שמעניק לכם את הזכות המלאה לשאול כל שאלה ולברר כל מה שתרצו לדעת על פעולותיו של הרופא. כי בזמן ההריון, הדבר החשוב ביותר הוא שתהיו רגועים.

למרבה הצער, מקרים רבים של רשלנות רפואית בניהול הריון מתרחשים בשל חוסר תשומת לב של הצוות הרפואי אשר מלווה אתכם. אבל לכם יש את הכוח למנוע זאת: הערנות שלכם בכל שלבי ההריון היא שתבטיח הריון תקין.

המאמר נכתב באדיבות yesem, שיווק באינטרנט. לקריאה נוספת על התרשלות רפואית של רופא המשפחהרשלנות רפואית באבחון סרטן ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב