דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיונות להכנה לכיתה א' 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2173 פעמים ]

כאשר אתם מחפשים פיתרון הכנה לכיתה א' בשביל הילד שלכם, אתם ניצבים בפני אתגר לא פשוט. לכן הכנה מסמך זה בו תוכלו למצוא רעיונות כיצד להתמודד עם המקום החדש הזה בו אתם נמצאים כהורים, מרחב שדורש יצירתיות ויכולת כדי שתוכלו לאפשר לילד שלכם ליהנות מכל מה שהוא צריך בדרכו לבית-הספר. אחד הדברים החשובים שכדאי לכם לתת לילד שלכם הוא הקניית הרגלי למידה. אחד הקשיים הגדולים שילדים ומבוגרים חווים כאחד הוא הקושי לייצר סדר מסוים ומבנה ברור בו הם פועלים כדי שלא ילכו דברים לאיבוד. אצלנו, המבוגרים, יש הרבה פעמים את ההרגל של עבודה עם יומן מסודר, הרגל שבלעדיו חלקנו, כולל עבדכם הנאמן, היינו מאבדים את עצמו בין העבודה והבית. הילד שלכם עומד להיתקל בדרישות חדשות וזרות לו, דרישות של סדר, שקט וישיבה במקום אחד לשעתיים רצוף. לא נשמע קל גם לרוב המבוגרים, ולילד הדבר גובל בבלתי אפשרי. הדרך לפתור את הקושי הזה הוא על-ידי הקניית הרגלים נכונים. עזרו לילד שלכם לעשות סדר ביום שלו כבר מראש, וקבעו לו"ז מסודר בו יש שעות של למידה ושעות של משחק. צרו הבדלה ברורה בין השעות השונות והדרך בה ניגשים. אנו ממליצים לעשות טקס קצר, משהו פשוט בוא אתם יוצרים הבדלה ברורה ואשר אחריו ידוע כי מקדישים את השעה הקרובה לישיבה של לימודים. טקסים קטנים הם כמו משחק ויכולים לעזור מאוד בדרך כשאתם מנסים למצוא את המפתח איתו תיגשו לילד המשחק ותסבירו לו שעכשיו יושבים ללמוד, כי אין ברירה, ובסופו של דבר הוא יצטרך להכין שיעורי בית.

עוד על הכנה לכיתה א'

סביבת הלימודים של הילד שלכם הינה גורם קריטי ביכולת שלו להתמודד עם החומר. לא מעט ילדים היום מפתחים אי-או הפרעות קשב וריכוז. הסיבות שונות ומגוונות, אך ניתן לסכם את העניין בעובדות כי המזון, האוויר והמים ושאר החומרים שאנו מכניסים לגופנו אינם תורמים ליכולת שלנו להתרכז, ובמקביל כמויות המידע הנגיש לנו והזורם אלינו מכל עבר במשך כל שעות היום ממסכים מרצדים ומלוחות המודעות מבלבל לנו את החושים ומקשה עוד יותר ל הריכוז. מסיבה זאת מומלץ לייצר סביבת לימודים שקטה, נעימה ורכה, הנקייה מגורמים אשר עלולים למשוך את תשומת הלב של הילד שלכם בעודו מתיישב ללמוד. ללא אביזרים מיותרים, משחקים, צבעים עזים ורעשים מסביב, חדר שקט ומסודר, עם שולחן נוח ובלי הסחות דעת. שלבו את החדר השקט עם ההרגלים של למידה בשעות קבועות ואתם בדרך הנכונה ליצירת הרגלי למידה בריאים ובעצם מבצעים הלכה למעשה את החלקים העיקריים והחשובים ביותר בהכנה לכיתה א'.

אתגרים בהוראה מול הורות בעת הכנה לכיתה א'

אחד הדברים העיקריים שמקשים עלינו בתפקידנו כהורים הוא התגובה של ילדינו לדרישות שאנו והעולם בכלל מציבים עליהם. אנו רוצים כי הילדים שלנו יגיבו בצורה האידיאלית, או לפחות זו הנראית לנו כאידיאלית, ואם זה לא קורה אנחנו נכנסים לסטרס. אומרים שתסכול וכעס מתחילים במקום בו אנו מסרבים להכיר במציאות ומתנגדים לה. הילד שלכם איננו מוכשר לעשות כל דבר בעולם. יש לו את הכישרונות העיקריים שלו, והם אלו שעלינו לחזק ולעודד. במקביל יש לילד שלכם את הנקודות החלשות שלו, נקודות אשר חובה עלינו לזהות בכדי שנוכל לתת להם את כל התמיכה כדי שהוא לא יחוש בהן לבד וייפול דרכן לעולם של חוסר ביטחון והערכה עצמית נמוכה. לכן, כאשר אתם ניגשים לשבת עם הילד שלכם ללמוד ולהיפגש עם האתגרים שלפניו, תזכרו כי אתם לא מורים המלמדים אותו ממרחק, אלא אתם ההורים שלו אשר רק עוזרים לו ותומכים בו ובצרכיו בדרככם המשותפת תוך הכנה לכיתה א'.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב