דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס הכנה לכיתה א' זה דבר חשוב? 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 578   [ נצפה 1425 פעמים ]

קורס הכנה לכיתה א' יכול לקחת את הילד שלכם למקום אליו אתם רוצים שהוא יגיע, ולהוריד ממנו את הלחץ העצום שהמעבר משגרת הגן הלא מחייבת לשגרת בית-הספר התובענית יוצר. היכולת של הילדים שלנו להתמודד מול שינויים דראסטיים כל כך בחייהם איננה מובנת מאליו כלל וכלל, ורצוי להבין כהורים כי עלינו לתת את כל התמיכה והעזרה לילדינו במהלך הדרך. למזלנו, בעידן המודרני ישנם כלים רבים העומדים לרשותנו כהורים, ואנו יכולים לבחור מהם ולהתנסות ביכולת שלהם לתמוך בצמיחה הבריאה והאורגאנית של הילדים שלנו. אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפנינו כהורים ומחנכים הוא היכולת להבין מה עובר על הילד בזמנים שונים תוך תמיכה, עידוד ונתינה אינסופית בכדי ליצור תנאים אופטימאליים. הילד הרך אינו יכול לספק לעצמו לבד את התנאים האידיאליים, וכאשר יש לחצים גדולים בהרבה ממה שהוא מכיר מחייו עד כה, המערכות הרגשיות שלו נכנסות למצוקה. לעיתים מצוקה זו נותנת אותותיה לאורך כל תקופת הלימודים בתופעות כמו ADD ו ADHD (הפרעות קשב וריכוז). לעיתים אותה המצוקה יכולה להשפיע על רבדים כה עמוקים של הילד עד כי היא תשנה לחלוטין את הדרך בה הוא תופס את העולם, השפעה שיכולה ללוות אותו לכל החיים (למשל תחושת כישלון החוזרת בכל פעם שמבחן מתקרב).

קורס הכנה לכיתה א' – להתחיל ברגל ימין

כיום כבר ידועה ומקובלת התפיסה כי חיינו כצעירים, ובעיקר בינקות ובילדות מעצבים את המשך חיינו כבוגרים. אירועים בעלי משמעות גדולה כגון תחילת פרק חדש והמעבר מהגן לבית-הספר דורשים מילדינו הרבה מאוד, ועם שימוש נכון בכלים כמו קורס הכנה לכיתה א' אנחנו יכולים להעניק לילדים שלנו את המתנה הכי מופלאה שיש. התמיכה ההורית שנובעת מאהבה חזקה ורצון לתת, לתמוך ולעזור, היא הקו המנחה שמוביל אותנו להבנה כי צריך לעזור בצורה היעילה ביותר. הקורסים בנויים כדי לעזור לילד להבין ולעכל בשלבים בהירים ולא קשים מדי את העולם הלימודי אליו הוא נכנס. כיצד לומדים, איך להתרכז במשהו שדורש תשומת לב של יותר מכמה שניות או כמה דקות, ואיך לבנות תהליכים מעט מורכבים יותר ממה שהוא היה רגיל בהם עד כה. עם הניסיון מגיע הביטחון העצמי, ועל בסיס ביטחון עצמי זה יכול הילד להגיע לכיתה א' ולהתמודד עם האתגרים שעולים מולו כל יום ביתר קלות, כאשר עולמו הרגשי פנוי מהלחץ הגדול ביותר בבית-הספר והוא הציפייה של המורה הדרוך כי התלמידים יקשיבו ויבצעו את הדברים המתבקשים – תחום קשה בכללותו, ועוד יותר כאשר מגיעים לא מוכנים.

הנאה מבית הספר עם קורס הכנה לכיתה א'

אם יש משהו שזכור לאלו מאיתנו שלא היו תלמידים מצטיינים בלשון המעטה היא החרדה שלפני בחינות והרצון להיעלם ולא להיות שם כאשר מקריאים ציונים או כאשר המורה תרה אחרי טרף בכדי לשאול אותו שאלה בעל-פה. השילוב של הלחץ מהלימודים והלחצים השונים שמגיעים מהסביבה – הפסקות משותפות עם שאר השכבות והכיתות והרבה מאוד פרצופים ואינטראקציות חדשות ומיוחדות, טומן בחובו פוטנציאל עצום לגדילה, אבל גם לשבירה. הדרך שלנו לדאוג כי הילד שלנו ייהנה מהלימודים וישמח ללכת כל בוקר לביה"ס היא על-ידי כך שנוודא כי יש לו את הכלים להתמודד עם מה שקשה. כאשר הלימודים עצמם הינם עולם שלא מאתגר יתר על המידה, והתלמיד מצליח לשבת בשקט, ללמוד את החומר ולעבור בכבוד את המבחנים. כאשר הלימודים לא מכבידים יתר על המידה, שכן הוא מוכן אליהם, הוא גם מוצא את עצמו בטבעיות בתוך החברה בה הוא יושב, מתחבר ביתר קלות, נהנה עם חבריו ולומד את אחד מהנושאים המרתקים ביותר בעולם, נושא שנלמד בעקיפין גם הוא בביה"ס והוא נושא היחסים הבין-אישיים והקבוצתיים. זוהי הזדמנות פז בשבילנו, ההורים, להעניק לילד שלנו את התמיכה שהוא זקוק לה ובכך לדעת כי אנחנו עושים את עבודתנו נאמנה. אנו ממליצים בחום רב לתת לילדכם את ההזדמנות ליהנות מביה"ס כשהוא מוכן ומזומן למשימה שלפניו לאחר שביצע בהצלחה קורס הכנה לכיתה א'.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב