דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס הכנה לכיתה א' להורים - לימודי ההמשך 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 558   [ נצפה 1462 פעמים ]

גם כמבוגרים אתם זקוקים ולהכוונה עם קורס הכנה לכיתה א' להורים, שכן אתם המקור הראשון והנכון ביותר לתמיכה בשביל הילד שלכם, וכדאי מאוד שתדעו כיצד להתמודד עם המצב החדש והסיטואציות אשר מתלוות אליו. הילד שלכם עבר את הגיל בו הוא רק משחק כל היום, והנה הוא עומד מול דרישות חדשות ומוסכמות חדשות, אותן הוא יצטרך ללמוד להכיר ולהכיל. העובדה היא כי הוא עדיין צעיר מאוד, והיכולת שלו להתמודד בצורה בריאה ולא פוגענית מול העולם החדש והמופלא אליו הוא נכנס היא לא חזקה מאוד. אתם, כמשענת, צריכים להיות מאוד ערניים כדי להצליח לתת לו את מה שהוא באמת צריך.

הדבר החשוב ביותר הוא להתחיל לעבוד בכדי להקנות לילד שלכם הרגלי למידה נכונים כבר מראש, והכרות עם החומר אותו הוא הולך בקרוב ללמוד עוד לפני שהוא ממש מגיע לביה"ס. הסיבות הן רבות ומגוונות, ומפורטות במאמרים שונים באתר (ואנו ממליצים לכם לקרוא אותן כדי להבין ולהכיר אותן עד תומן). לכן כהכנה ראשונית, נדבר על הרגלי למידה.

הרגלי למידה וקורס הכנה לכיתה א'

הרגלי הלמידה של הילד שלכם ניתנים לעיצוב מראשיתם ועד תומם. כילד, הדרך בה הוא למד עד כה היא שונה לגמרי מהדרך בה הוא ילמד מהיום והלאה. הכניסה ללימודים במערכת החינוך מצריכה ממנו פיתוח של מיומנות שפשוט לא הייתה שם, ולכם כהורים יש את הזכות ואף את החובה להיות שותפים פעילים מאוד ביצירת הרגלים בונים ונכונים אשר יתמכו בהתפתחות והצמיחה של הילד. דוגמא חשובה שמומלץ ליישם היא מתן סדר יום וגבולות גזרה ברורים לגבי נושאים של לימודים ומשחקים. בשעות שנקבעו מראש וביחד, כמובן, משחקים ונהנים, רואים טלוויזיה או משחקים במחשב, ובשעות בהן קבענו ביחד כי לומדים ומכינים שיעורים, זה בדיוק מה שאנחנו עושים.

היכולת של הילד שלכם להבין, לקבל ולפעול בתוך מסגרת הינה יכולת חיונית להתמודדות טובה עם המערכת כולה, מערכת אשר בנויה על בסיס מסגרות ושעות קבועות. חוסר דיוק לא מתקבל בעין יפה בבית-הספר, אך בבית אין צורך לגעור ולכעוס. אחת ההמלצות החמות ביותר של קורס הכנה לכיתה א' להורים היא: תנו לילד את התמיכה והרכות להן הוא זקוק כל-כך, ובמקביל תדאגו למצוא את שביל הזהב בכדי שהוא ימצא בתוכו את המקום בו הוא מצליח לשבת וללמוד כשהוחלט שזה מה שעושים.

קורס הכנה לכיתה א' – בניית סביבת לימודים

סביבת הלימודים של הילד שלכם בעודו בבית תלויה ביכולת שלכם לעצב אותה בהתאם ליכולת שלכם להבין את הצרכים שלו. אם בחדר בו הילד שלכם יושב להכין את שיעורי הבית שלו יש טלוויזיה למשל, אזי הנטייה הטבעית שלו תהיה לצפות בה. אפילו אם היא כבויה, אם הוא רואה אותה אפילו רק בזווית העין, היא יכולה להפריע לריכוז שלו בדפים אשר נמצאים מולו ולגרום לו לאבד את הסבלנות. הדבר נכון גם לגבי מסכי מחשב, או כל דבר אחר אשר עלול לרצד בעין. בכדי לייצר סביבת לימודים נוחה ובונה בבית כדאי להקדיש לכך חדר ייעודי, ואם אין מקום, להקדיש לכך אגף בחדר אשר יהיה מסודר בצורה אופטימאלית. כדאי להימנע משימוש בצבעים בוהקים וזוהרים בחדר, ולדאוג שהאור ישפך בצורה שווה על כל החדר, כאשר יש דגש על האזור בו לומדים. עדיף חדר מואר בתאורה לא חזקה מדי, ומנורת שולחן שממקדת את האור בדיוק במקום בו העיניים צריכות להיות. אור מושך את העין, והילד יימשך בצורה טבעית לאזור המואר. מומלץ לבחור בחדר שקט או פנימי בבית, כאשר הדלת נמצאת מאחורי הכיסא, ולא מושכת את העין של הילד וגורמת לו לחשוב על לצאת החוצה ולהפסיק ללמוד. יישום המלצות אלו של קורס הכנה לכיתה א' להורים זו התחלה טובה מאוד ליצירה של תמיכה במעבר של הילד שלכם מהגן לבית הספר.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב