דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוברות הכנה לכיתה א' זה דבר חשוב 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 2038 פעמים ]

ישנן הרבה מאוד חוברות הכנה לכיתה א' בשוק ואנו ממליצים על הטובות מביניהן. השאלה של האם להשתמש בחוברות אלו והאם בכלל יש סיבה לעשות מעין קורס הכנה לכיתה א' לילדים שלנו נענתה כבר בחיוב. בדיקות ומחקרים על התפתחות הילד הוכיחו מעבר לצל ספק את הדבר שהוא הרי הגיוני גם ללא כל בדיקה סטטיסטית ומבחנים ברורים. כשילד מגיע מוכן, עם ביטחון עצמי ביכולות שלו וידע קודם בראשו הצעיר – היכולות שהוא מדגים הינן גדולות בהרבה מאלו אשר ידגים ילד ממוצע אשר לא עשה כל הכנה והגיע לבית-הספר כשהוא כמו לוח חלק. מאחר והתפיסה המקובלת מעודדת אותנו לתת לילדים שלנו את הרקע הנדרש בכדי לאפשר להם לצמוח ביתר קלות ולעבור את המכשולים והאתגרים שמולם בתקופה זו בחיים, החלטנו למצוא בשבילכם, ובשבילנו, את החוברות הטובות ביותר שעושות את העבודה כמו שצריך. בסופו של דבר, כאשר אנו עובדים עם הילד שלנו, ישנם מספר אלמנטים שמשפיעים על איכות המפגש. הקשר שלנו, השעה של היום, מצב הרוח שלנו ושל הילד, אך כמובן גם אופיו של החומר הנלמד ושל המדיום שמעביר אותו. מחשבים הם כלי חזק וחשוב, אך אינו אישי מספיק וישנם מחקרים המוכיחים כי הוא עלול לעודד הפרעות קשב וריכוז. מסיבה זו בדיוק אנו ממליצים על ישיבה עם מחברת וספר כמו בעולם הישן, תוך ריכוז מקסימאלי בחוויה של הילד.

 

עבודה עם חוברות הכנה לכיתה א' – חיזוק הקשר הורים-ילדים

אחד היתרונות הבולטים של עבודה עם אותן חוברות הכנה לכיתה א' היא חיזוק הקשר והביטחון שיש לילדכם בכם. אחד הדברים המתסכלים כהורה הוא מקרים בהם הילד נסגר, נאטם ולא מספר וחולק עם ההורים. זו תחושה של כאב חזק עד מאוד – הרצון לעזור ותחושת חוסר האונים אל מול סירובו המתמיד של הילד להיפתח, לחלוק ולשתף אתכם. חוויות בונות שאתם חווים יחד יכולות לעזור להימנע מהגעה למקומות כאלו וסיטואציות דומות במהלך המפגש של הילד עם עולם בית-הספר התובעני. לאחר שתשקיעו את  זמנכם ותשומת לבכם בילד שלכם עם הכוונה המלאה לתת לו את הכלים והתמיכה לה הוא זקוק כל-כך בשביל המשך הדרך, תגיע תחושת סיפוק אדירה והרגשה של אושר פנימי. הקשר שלכם עם הילד שלכם התחזק, הוא מרגיש יותר בטוח, אתם מרגישים כי אתם עושים את הדבר הנכון. ובאמת – אתם נוטעים בו את ההרגלים והיכולות להתמודד עם הלימודים, אתגר לא פשוט בכלל באף גיל, בטח ובטח שלא במהלך התחלת הלימודים והמפגש הראשוני עם בית-הספר.

בניית ביטחון עצמי תוך עבודה עם חוברות הכנה לכיתה א'

ברשימת הפלוסים הארוכה שהכנו לאותן החוברות שעוזרות לנו כל-כך אנו מחויבים להוסיף את אחד הגורמים העיקריים בחייו של הילד (וגם של הילד הפנימי שבתוך כל אחת ואחד מאיתנו) – הביטחון העצמי והאמונה ביכולות האישיות שלנו. המפגש עם ביה"ס יכול להיות הרבה פחות מאיים כאשר מגיעים אליו ממקום שליו ובטוח. הרי מה הבעיה בעצם? את כל החברים מהגן אנחנו כבר מכירים וגם הם שם (לרוב), ואת החומר הלימודי אנחנו מכירים קצת וכבר ראינו שאנחנו יכולים להבין אותו ולהצליח, אז למה בעצם לדאוג? אין סיבה. פתאום הכול יותר קל ועדין, נעים ומזמין והילד שלנו לא מפחד ללכת לבית הספר. כיתה א'' יכולה להיות מאתגרת מאוד, לרוב מבחינה רגשית ופחות מבחינה שכלית ואתגרים אינטלקטואלים. הדבר האחרון שהילד שלנו צריך הוא שיהיה לו קשה בתחום הזה, כי זה יחליש אותו בכל שאר התחומים. לכן אנו ממליצים בחום לעבוד עם הילד לפני שהוא מתחיל את הלימודים. עבודה זו מעולה לחיזוק ובנייה של הביטחון העצמי שלו והאמונה שלו ביכולתו להתמודד עם מה שמגיע במהלך השבועות והחודשים הראשונים שלו בבית הספר. אל תמתינו יותר מדי ותתחילו עוד היום לעבוד עם ילדכם על חוברות הכנה לכיתה א'.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב