דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוברות הכנה לכיתה א' ומשחקים 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 2034 פעמים ]

אחד מהקשיים הגדולים של ישיבה על חוברות הכנה לכיתה א' הוא הקושי בשכנוע הילד כי מדובר בכיף אמיתי. אם הילד לא מוצא עניין בחוברת בתוך מספר שניות, הוא לרוב יאבד את תשומת הלב ויפנה, באופן טבעי, לכיוון אחר תוך חיפוש מוקדי עניין ומשחקים. מסיבה זו בדיוק בחוברות רבות ישנה גישה מיוחדת ללימוד החומר. בניית החוברת נובעת מאסטרטגיה שיושבת על ההבנה כי ילדים קטנים העולים לכיתה א' צריכים מצד אחד להגיע לנקודה בה הם יודעים כי הם יכולים להתמודד עם החומר, ומצד שני לא לאבד עניין וליצור סלידה מהלימודים מתוך ההקבלה בין הרעיון כי זמן לימודים הוא לא כיף והוא מונע מהם זמן משחק אותו הם אוהבים ומעדיפים. בעוד אתם מתחילים לעבוד עם ילדיכם על חוברות הכנה אלו אתם תגלו במהרה כי הם לא תמיד מעוניינים לשבת. לפעמים הילד יעדיף לשחק ולפעמים הוא יישב ברצון, וכדאי שתהיו ערוכים לקבל את העובדה כי זה שקבעתם זמן ריכוז עם הילד בו יושבים ומנסים ביחד לקרוא את החוברת וללמוד ממנה מעט זה לא אומר שהוא באמת יוכל להתמודד עם זה. לא מדובר בחוסר רצון, אלא לרוב מחוסר עניין אמיתי אשר ממש מונע מהם את היכולת, גם אם יתאמצו ממש, להתרכז מספיק כדי להבין במה מדובר. ההכרות שלכם עם דרכי הלימוד שמושתתות על משחק היא גורם מפתח ביכולת שלכם להעביר את החומר הנדרש לילד שלכם ולהקנות לו את הגישה הראשונית ללימודים.

הכנה לכיתה א' כמה שיותר מוקדם

אחת הסיבות העיקריות והחשובות ביותר לשימוש בחוברות הכנה לכיתה א' היא העובדה כי לכל ילד יש את הנטיות הטבעיות שלו בתחומים הרבים בחיים. לא כל ילד יביע נכונות זהה ללימוד מיומנויות קריאה. לא כל אחד מוצא את עצמו בין הדרישות המתמטיות, ואפילו הפשוטות ביותר של הכרות עם מספרים, חיבור וחיסור. לכל ילד יש את הכישרונות שלו, האוריינטציה שלו והנטייה הטבעית שעלולה להקשות עליו עם התמודדות עם חומר מסוג מסוים, אך לתת לו יתרון ענק בתחומים החזקים שלו. אנחנו כהורים צריכים למצוא את הנקודות הללו כדי לעזור לו לבנות את עצמו בצורה חזקה – לפתח ביטחון עצמי על בסיס הנקודות החזקות שלו וללמוד כי זה  בסדר לא לדעת הכול כל הזמן, ושהוא יכול להרגיש ביטחון מלא גם בנקודות החלשות שלו, שכן אנו שם בשבילו ואנו נותנים לו תמיכה בהן. עבודה מוקדמת, וכמה שיותר מוקדם, על הנקודות האלו, החזקות והחלשות כאחד, יתנו לילד שלכם תחושה כללית של ביטחון עצמי אשר איתו יוכל לצעוד בבטחה במסדרונות בית-הספר ולהתקדם בעולם הלימודים.

הכנה לכיתה א' – משחקים זו התשובה

בוא ונחזור רגע לנושא המעבר מהגן והמשחקים לבית-הספר והלימודים. ילדים לומדים בדרכים שונות. אנו לא בנויים באופן טבעי לשבת בשקט תוך ספיגת חומר לימודי בצורת הרצאה פרונטאלית. כיום ישנם מחקרים רבים הגוררים שינויים מרחיקי לכת בתחום ההוראה, ואנו יכולים ללמוד מהם דברים רבים. הדבר העיקרי והזמין ביותר אותו אנו מכירים מזה שנים רבות ומשכילים להשתמש בו כמיטב יכולתנו הוא המשחק ככלי לימודי. הילדים שלנו רגילים לשחק. הם מעבירים שעות על גבי שעות במשחק בצורה הטבעית ביותר. המסגרת בה הם שהו עד היום, גן הילדים, הייתה מסגרת שכללה שעות משחק רבות. המפגש שלהם עם ילדים אחרים היה בתחומי המשחקים בלבד, ותחום הלימודים הוא חדש ומשונה. על ידי הכרות ראשונית עם החומר הנלמד בבית-הספר, הכרות מתוך משחק ושעשוע, תוכלו לתת לילד שלכם את הבסיס הבטוח למצוא את הידיים והרגליים כשהוא יושב ומנסה להתרכז מאוחר יותר כשהוא מגיע ללימודים. לכן אנו ממליצים לכל הורה לקחת את הזמן הדרוש ולאפשר לילד שלו הכנה נאותה עם משחקים, חוברות ודפי הכנה לכיתה א'.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב