דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה לכיתה א' - נקודת מפנה בחיי ילד 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 1595 פעמים ]

הסיבות לתת לילד שלכם את ההזדמנות לעבור קורס הכנה לכיתה א' הן רבות ומגוונות, ובמאמר זה נתייחס לאחד ההיבטים הפחות מדוברים בתחום  - הקשר הבין-אישי ביניכם לבין הילד שלכם. קשר שבניתם מהיום בו התינוק שלכם הגיע לעולם, ואשר משתנה עם השנים החולפות במהירות. אופיו של הקשר הזה בתחילת הדרך איננו דומה כלל וכלל למצב שלו היום, והמעברים בוודאי ברורים לכם מאוד, בתחושה ובהתנהלות. עם השנים הקשר הפך למילולי יותר, כשילדכם למד לתקשר את הרצונות והצרכים שלו בצורה יותר נהירה ובעזרת מילים ומשפטים, ופתאום אופי הקשר ביניכם השתנה מעט. לכן בוודאי לא תתפלא לגלות את השינויים הבאים אשר עומדים להיווצר בתקשורת ביניכם, וכדאי שתהיו מוכנים בצורה נכונה למען שמירה על בריאות קשר זה.

עולמו של הילד שלכם עומד לפני שינוי גדול. הוא נכנס למוסד הלימודי הגדול שהוא בית-ספרו החדש, ושם אופי המפגשים שלו עם אנשים הולך להשתנות עד מאוד. השפה שלו תשתנה בקצב מהיר והדרך בה הוא מתייחס לאנשים תקבל שינוי גם היא. הוא ישפיע על חבריו לכיתה ויושפע מהם רבות. ישנן תיאוריות הגורסות כי החינוך העיקרי נעשה בין כותלי בית הספר, ובעיקר בהפסקות שבין השיעורים על ידי החבורה של הילד שלכם. הם מלמדים אחד את השני ומשחקים את משחק החיים יחד.

הכנה לכיתה א' – הקשר שלכם לילד

הקשר שלכם לילדכם הולך להשתנות בעיקר בגלל השינוי שחל בעולמו של ילד. אתם לא חווים את מה שהוא חווה כרגע, ואתם פחות מעורבים. בשל כך עלול להיווצר ריחוק מסוים. גם אם הוא קורה וגם אם לא, אין מה להיבהל שכן מדובר בתהליך טבעי – אתם לא יכולים להיות שם בשבילו בכל רגע נתון, והוא לומד להתמודד עם מצבים שונים בזמן אמת. כל מה שאתם יכולים לעשות הוא להיות משענת ולתת לו תמיכה, הקשבה והבנה, וכמה שפחות שיפוט. הוא צריך את הסביבה הבטוחה שלו, בבית עם המשפחה, סביבה בה הוא יכול להרגיש את מלוא הביטחון, וסביבה בה הוא יכול לטעון מחדש את הכוחות שלו לקראת עוד יום תובעני בבית-הספר. כמובן, מדובר בשלב הראשון והלא-תובעני במיוחד של הלימודים, אבל בלי הכנה לכיתה א' גם שלב זה יכול להיות לא קל בכלל, בעיקר מבחינה רגשית. העבודה המשותפת בבית עם דפי הכנה וחוברות ייעודיות לכיתה א' מייצרת מקום מפגש ייחודי בו הילד שלכם ואתם נפגשים במקום שהוא הולך להגיע אליו. החוויה המשותפת והקונוטציות שלו לגבי החומר הלימודי ייתנו לו תחושה של קשר גם כשהוא מתמודד עם הלימודים בכיתה. הרי זו טריטוריה מוכרת, "עשיתי את זה כבר בבית עם אבא ואימא". עובדה זו יכולה לעגן את הקשר שלכם עם ילדיכם בצורה יותר בריאה בעודו חווה את ביה"ס בפעם הראשונה.

משענת בריאה עם הכנה לכיתה א'

בסופו של דבר, כל מה שאנו יכולים לעשות כהורים הוא לתת ולתמוך כמה שאפשר, לא לחסום כשצריך לשחרר ולא לשחרר כשצריך לתמוך. משימה מאתגרת, תובענית וכזו אשר דורשת תשומת לב מיוחדת כל הזמן, ולפעמים אנחנו לא מרגישים שעשינו את הדבר הנכון. אין דבר כזה "להיות מושלם". אין ברירה ולפעמים אנו עושים טעויות. מדובר בחלק מהחיים, וגם הילד שלנו יעשה את הטעויות לו, טעויות מהן הוא ילמד ויצמח להיות אדם בוגר ובעל ניסיון. עם ההבנה הזו אנו יכולים להמליץ לכם על העשייה הזו. כי את הדברים אשר אנחנו יודעים מראש שיכולים לעזור, ואת הכלים אשר אנו מאמינים כי יכולים לתת את היתרון והתמיכה הדרושה לילד שלכם אנחנו מציעים כאן בהכנה לכיתה א'.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב