דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה לכיתה א - מתכון לניצחון 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 1755 פעמים ]

מערכת החינוך שלנו היא מקום אתגרי ותובעני, ולצערנו לא מספיק הורים מעניקים לילדים שלהם את היתרון שבתוכניות הכנה לכיתה א', שהן כלי מצוין לבניית בסיס איתן להצלחה. כאן נסקור את הקשיים החבויים במפגש עם המעבר מהגן לבית-הספר, וכיצד תוכניות לימוד בסיסיות וראשוניות אלו יכולות להכין את ילדיכם למפגש זה בצורה הטובה ביותר.

להלן מספר קשיים בסיסים שילדכם עלול לחוות כשהוא מגיע לביה"ס בפעם הראשונה ומצטרף לספסל הלימודים:


    • התמודדות עם סביבה חדשה ומאתגרת פיסית
    • התמודדות עם עולם חברתי חדש – אנשים חדשים, ערבוב של גילאים
    • התמודדות עם חומר לימודי שהוא איננו מכיר
    • התמודדות עם מסגרת חדשה – הרגלים חדשים שלא מוכרים לו

אלו הם כמובן רק מספר קשיים מתוך קשת רחבה הרבה יותר. ריבוי השינויים מהווה אתגר רציני לילדיכם אשר צריך לייצר כלים בכדי להתמודד עם כל-כך הרבה סיטואציות חדשות. היכולת המוגבלת שלנו כילדים גורמת לרוב למצב בו רק חלק מהדברים מקבלים תשומת לב, הדברים בהם אנו מרגישים מאוימים יותר, שכן שם אנו רוצים להתגונן. אנו מאמינים כי ילד אשר מגיע עם ביטחון גבוהה יותר, הכרות עם החומר הנלמד ומיומנויות למידה גבוהות יכול להישען על יכולות אלו ועל הביטחון שהן משרות ובכך לשחרר את האנרגיה שלו מהמקומות הנ"ל בכדי לנצלה היטב בהתמודדות עם שאר הקשיים, אליהם הוא לא היה מוכן (ולא ניתן לסוכך עליו לחלוטין במאת האחוזים).

ביטחון עצמי והכנה לכיתה א'

על ידי הכנה לכיתה א' ניתן לבנות לילד שלכם ביטחון עצמי רב, או לפחות בכמות מספקת בכדי שיהיה לו כלי עזר בתיבת הכלים שלו. הסביבה החדשה והמאתגרת, הלוא היא סביבת בית הספר, היא גדולה מאוד בשביל ילד. ילדיכם היה מורגל בגן ילדים, עם מעט ילדים יחסית, אשר את כולם הוא הכיר, לא רק בפרצוף ובשם, אלא לרוב גם ברמה חברית. היו לו קשרים עם כולם ואינטראקציות עם כולם – לטוב או לרע. בסביבה של בית-הספר מדובר במפגש עם עשרות פרצופים חדשים ועל רקע סביבה חדשה ולא מוכרת כלל. חצר גדולה בה מתרוצצים ילדים מכל השכבות בביה"ס, מכיתה א' ועד ו' ולעיתים גם יותר מהווה מקור של סקרנות וריגוש, אבל גם פוטנציאל לעימותים ולחץ מול ילדים משנים גבוהות יותר, ואף עם ילדים משכבת גילו של כיתה א' שבוחרים להתמודד עם הפחדים שלהם על-ידי שימוש בכלי לא בריא של אלימות פיסית או מילולית. על-ידי הכנה לכיתה א' ניתן לנטוע בילדיכם את הביטחון העצמי לו הוא זקוק כל-כך בתחילת הדרך, וכן להוריד לו מהראש את הדאגה ליכולת התמודדות שלו עם החומר הנלמד. כשהוא מלא ביטחון ושקט אל מול מה שנלמד בכיתה, הוא יכול להתפנות ולהשקיע את האנרגיה שלו בהבנה והתמודדות עם האינטראקציות החברתיות המאתגרות שמקיפות אותו במקום חדש זה.

הכנה לכיתה א' והפרעות קשב וריכוז

לעיתים קרובות מדי ילדים מאובחנים בימינו עם הפרעות קשב וריכוז. ניתן למנוע ואו להפחית את הסיכויים של ילדיכם להיות מאובחן עם בעיה זו על ידי עבודת הכנה לפני כניסתו לבית-הספר, ובכך למנוע ממנו עוגמת נפש ולחצים מיותרים. חוסר השקט וה"קוצים בתחת" אשר מאפיינים ילדים אלו נובע לעיתים קרובות מאוד מחוסר היכולת שלהם להבין את החומר. הם יושבים בכיתה, לא מבינים מה נאמר ולכן הסקרנות שלהם פוחתת ונעלמת. ללא סקרנות ורצון ללמוד, חוסר השקט גובר שכן מוחם הצעיר מחפש ריגושים ודברים מעניינים שיזינו אותו ויתנו לא אתגרים. מכאן נובעת תזזיתיות וקושי לשבת במקום או לשמור על פה סגור. עם עבודה מקדימה ניתן לתת לילד שלכם את הכלים להתמודד עם החומר הנלמד, וכשילדכם ישב בכיתה ויבין על מה מדובר, הוא יפגין גם את הידע ויקבל מחמאות ותחושה של ניצחון. מדובר במתכון לניצחון בו הילד יוזם מתוך עצמו את הרצון ללמוד ולהתפתח בלימודים שכן הם מעניקים לו תחושה של הצלחה. את כל זה ניתן לבצע על-ידי עבודה בסיסית עם ילדיכם והכנה לכיתה א'.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב