דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה לכיתה א' - ייעוץ להורים הנבוכים 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 1633 פעמים ]

אז הנה ילדיכם הגיע לשלב בו הוא עומד על סף הכניסה למערכת החינוך, ואתם תוהים בוודאי איזו תמיכה ועזרה אפשר להציע לילד כהכנה לכיתה א'. בכל שנה ישנם עשרות אלפי הורים אשר עומדים אל מול אותה השאלה ותוהים כיצד לתת את התמיכה החזקה והאיתנה ביותר לילדיהם. ספרים, חוברות ודפי עבודה לרוב נכתבים כל שנה ושנה במיוחד בשביל לענות על צורך זה. אנחנו באתר ממליצים לכם לבחור מסלול וללכת עליו מבלי להתמהמה, כדי שלילד שלכם תהיה את המסגרת שלו ואתה ההכרות הראשונית שלו עם העולם אליו הוא נכנס, הכרות שיכולה לשנות לו את המפגש הזה עם השלב הראשון בלימודים בבית-הספר.

חוברות עבודה ודפי עבודה שמשלבים משחקים, שירים וסיפורים יכולים לעזור לכם להציג לילד שלכם את החומר איתו הוא עומד להתמודד בפעם הראשונה. כהורים, כל מה שביכולתכם לעשות הוא לתמוך בו, אבל גם לזה יש גבולות. לא תוכלו להחזיק לו את היד כשהוא מתיישב בכיתה, או לענות לא על שאלות בזמן אמת כשעיני המורה נחתו עליו וכאשר הוא לפתע נמצא מול שאלה שבעל-פה.

קורס הכנה לכיתה א' – גם להורים

מעבר להכנה הראשונית טרום-כיתה א' אותה ניתן לעשות בעזרת הרבה מאוד אמצעים (עליהם תוכלו לקרוא במאמרים השונים באתר), ישנה הכנה שלכם, ההורים. אמנם זהו הילד שלכם אשר  עומד להתמודד עכשיו עם עולם חדש ומרתק, אבל אתם הולכים לקבל את כל ההדף של העולם הזה, כי זה מה שהילד מביא איתו הביתה. הוא צריך עזרה בשיעורים, תמיכה בהתמודדות עם מצבים חברתיים, ופיתרון לבעיות לוגיסטיות שונות ומשונות. הדרך שבה הוא עומד להתנהל אתכם יכולה להשתנות מעט, וכדאי שתהיו מוכנים בכדי שתוכלו לתת לו את מה שהוא באמת צריך. הדבר הראשון כי יש לזכור הוא כי הצרכים שלו הם עדיין אותם הצרכים, למרות שהוא כבר ילד ממש גדול וכבר הולך לכיתה א'. ילד צריך תמיכה, אהבה וקבלה. הוא צריך שישמעו אותו ויתייחסו אליו בכבוד, שיעזרו לו עם מה שהוא מבקש ושייתנו לו מרחב כשהוא צריך אותו. הרבה הורים עומדים מול שיעורי הבית של הילדים שלהם כשהם מגיעים מהעבודה בחוסר סבלנות. התגובות יכולות להיות שונות ומגוונות, אך אחד הסימנים המוכרים הוא של שיפוט וחוסר קבלה. זכרו הילד שלכם יכול לענות על שאלה אחת מצוין, ומיד אחר-כך על שאלה אחרת שנראית לכם בדיוק אותו הדבר לשבור את הראש ולהיכנע. היכולת שלכם לקבל את הבלבול שחווה הילד היא קריטית ביותר ומומלץ לזכור תמיד כי לימודים בבית-ספר בנויים בצורה שאיננה יושבת בצורה טבעית על הדרך בה אנו חושבים ומתנהגים כילדים, בייחוד בגילאים הללו. הילד צריך עזרה ותמיכה, עידוד וביטחון, וחשוב שתזכרו זאת כשאתם מתיישבים להכין איתו את שיעורי הבית. מסיבה זו אנו מאמינים כי המעבר מהגן לבית-הספר מצריך גם אתכם, ההורים, לקחת קורס או שניים כהכנה לכיתה א'.

שלב ראשון בקורס הכנה לכיתה א' להורים

ישנם הרגלים מסוימים שחשוב שתקנה לילד שלך כשהוא עומד לפני התחלת השנה. הדבר הראשון הוא הרגלי חלוקת זמן ברורים. יש זמן קבוע למשחקים וזמן קבוע לשיעורים ולימודים. בשעות האלה זה נעשה וככה זה. ההרגל שיוטבע בו יעזור לו להתמודד עם הדברים האלה שהוא רוצה לדחות ושהוא לא תמיד באמת רוצה לעשות גם בהמשך החיים. כלי חשוב, בדוק ומקובל. הדבר השני והחשוב מאוד הוא לדאוג כי סביבת הלימודים של ילדך בבית היא שקטה, ללא הפרעות מיותרות, ללא דברים שיכולים להסיח את דעתו ועם כל מה שהוא צריך בשביל ללמוד ולהתרכז. הילד שלך לא יודע לבד לסדר לעצמו תנאים אופטימאליים ללימודים, והוא תלוי ביכולת וביוזמה שלך כהורה בתחום זה. בהמשך תוכלו לקרוא עוד מאמרים עם מידע מקורס הכנה לכיתה א' להורים.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב