דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה לכיתה א' - הישגים מול אהבה 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 565   [ נצפה 1585 פעמים ]

היום בקורס הכנה לכיתה א' נדבר על אחד הדברים הקשים ביותר מתוך רשימת הדברים איתם הילד שלכם נדרש להתמודד, והוא הדרישה להיבחן ולקבל ציונים עוברים. הציונים בבית-הספר מהווים אבן-בוחן ליכולת שלו להבין את החומר, כמה הוא למד והאם למד בצורה מספקת בכדי להמשיך הלאה לשלב הבא. במילים אחרות, המבחנים מייצרים ציון שמשקף ברמה זו או אחרת את היכולות שלו, רמת ההצלחה שלו – או האם הוא טוב או לא טוב. מדובר בלחץ מאוד גדול, ובמקום חדש מאוד בו הוא לא היה לפני שהגיע לכיתה א', לפחות לא בצורה כזו דידקטית וקרה. המפגש עם טוב יותר או פחות הוא מפגש שקורה יום-יום במשחקים ומפגשים עם ילדים אחרים, אך אופיו של המפגש הוא אופי שונה לגמרי, עגול יותר, רך יותר לרוב, ואינו חד משמעי כמו ציון על נייר.

עד כה במהלך שנותיו בגן הילד שלכם למד להתמודד עם דברים שונים ומגוונים. רובם ככולם היו מעוגנים באינטראקציות עם בני אדם, חברים, הורים אחרים, צוות הגננות וכמובן אתכם, ההורים. מעתה ואילך יש לו התמודדות חדשה לפניו – מדדים של ביקורת קרה ומחושבת – מערכת הציונים של מערכת החינוך. בשביל להתמודד עם מערכת זו אתם צריכים להבין קודם כל את הקושי הגדול הניצב בפני הורים לילדים בגיל בית-ספר, הקושי שבשיפוט.

הכנה לכיתה א' – לא דבר קל

הנה הגיע הילד הביתה עם ציון 40 במבחן בקריאה. הילד שלידו קיבל תשעים וחמש, והילדה שבשולחן ליד קיבלה 100 (טוב, היא תמיד מקבלת 100...), והוא, המסכן, לא הצליח בכלל. הוא עצוב, פגוע, לחוץ ומתוסכל. הוא רוצה תמיכה ועזרה, חיבוק אוהב ובנייה מחודשת של הביטחון שלו, השלווה שלו ותחושת הביטחון שהכול בעצם בסדר גמור. כאן הורים רבים נכנסים למצב של לחץ וחוסר אונים, ועומדים מול הנייר הזה שאומר להם שחור על גבי לבן – הילד שלכם לא מספיק טוב. כמובן שלא מדובר בסוף העולם, ואין זו קריסת מערכות, אבל בכל זאת יש כאן רגע עדין מאוד מבחינת הגוזל שלכם, כי בשבילכם אולי זה לא בעיה גדולה מאוד, אבל בשבילו זה יכול להיות כל העולם. אנו ממליצים ומכוונים הורים להיות קשובים ושקטים, לחשוב לפני שמגיבים, אפילו תגובה קטנה של שינוי המבט בפנים או הוצאה של מילה מהפה. החשוב כאן הוא לא הציון, אלא העובדה הפשוטה כי הילד שלכם חווה משהו בגלל הציון הזה, והוא צריך לצאת ממנו עם תחושה טובה, ולא עם סדקים בביטחון העצמי שלו. אתם כהורים צריכים להקשיב, להכיל ולתת לו ביטחון, ולמצוא את הדרך בה הוא יבין שהכול בעצם בסדר גמור, ושהציון הנמוך לא אומר עליו כלום. גם זה לא קל כמו שזה נשמע, כי אם הציון לא אומר עליו כלום, אז למה הוא בכלל לומד בבית-ספר? לכן יש צורך בעדינות וקשב רב, ובעיקר באהבה ולא בשיפוט.

הכנה לכיתה א' – בעיקר להורים

התחום של מוכנות והיכולת לתת לילד רקע בריא להתחלת הלימודים בכיתה א' הוא רחב ביותר. לרוב מדברים יותר על הכנת הילד מבחינת החומר הנלמד – היכרות עם דפי עבודה של עולם המספרים, מפגש ראשוני עם אותיות וקריאה, ובכלל ההבנה כי מעכשיו הולכים להיות לו שיעורי בית והוא יצטרך להקדיש חלק מהזמן בו הוא נהג לשחק בעבר ללמידה ופתרון של שאלות, או חזרה על מילים ומספרים. אם זה היה תלוי בילד, רוב הילדים היו עוזבים במכה אחת את החומר הלימודי ולא מסתכלים אחורנית לשנייה. העבודה שלנו כהורים היא למצוא את הנקודות בהם המפגש של הילד שלנו עם הלימודים הן בריאות יותר ונעימות יותר, ליצור סביבה רגועה ותומכת, ולמצוא כיצד הילד שלנו יכול לחוש טוב עם הלימודים מולם הוא עומד. לכן חשוב מאוד להשקיע זמן ומחשבה גם בהכנה שלנו כהורים, ולעבור בעצמנו הכנה לכיתה א'.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב