דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קשיים בלימודים ואפשרויות הטיפול 

מאת    [ 01/05/2012 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 2622 פעמים ]

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: עומדת בפניכם משימה חשובה ביותר, משימה אשר קבע את כל המשך חייכם ואת טיבם. אתם יודעים כי המשימה הזו הינה קריטית עבורכם ולכן משקיעים בה את כל הכוחות והיכולות שלכם. אתם משקיעים מאמץ רב, חושבים על כך כל הזמן ומוותרים על דברים מהנים אחרים על מנת לעמוד במשימה בהצלחה. אולם, על אף ההשקעה הרבה שלכם ועל אף המאמצים, אתם אינכם מצליחים לעמוד במשימה. ולא רק שאינכם מצליחים, אף אינכם זוכים להערכת הסביבה. כולם בטוחים שלא התאמצתם מספיק, כולם בטוחים שהתעצלתם ולכן פישלתם. מתסכל, נכון? בוודאי אתם שמחים שזה רק בדמיון. אך ישנם כאלו, ילדים רכים בגיל בית הספר, אשר חווים את החוויה הזו על בסיס יום יומי.

 ילדים, אשר סובלים מקשיים בלימודים אך אינם מאובחנים באמצעות אבחון דידקטי כראוי. ילדים אלו עושים מאמצים רבים אך אינם מצליחים להגיע לתוצאות גבוהות. לעתים קרובות הוריהם ומוריהם אינם ישימו לב לכל המאמצים ויחשבו כי הם מוותרים מראש ואינם רוצים להשקיע, ויהיו מאוכזבים מהם ואולי אף יכעסו עליהם. ילדים אלו סובלים מקשיי למידה, וזקוקים לעזרה שלנו כדי לאבחן זאת.

קשיים בלימודים ואפשרויות הטיפול

ישנם קשיים רבים בלימודים המוכרים כיום בעולם הטיפולי והחינוכי. המוכרים והנפוצים ביותר הנם הפרעות הקשב והריכוז. ילדים הסובלים מבעיות מסוג אלו יתקשו להתרכז ולשמור על הקשבה לאורך זמן. הם יתקשו להתמקד בדבר בודד ודעתם תהיה מוסחת אל עבר מספר רב של גירויים אחרים. דבר זה מוביל לכך שהחשיבה שלהם אינה רציפה והם נתקלים במצבים של בלבול. כמובן שילדים אשר סובלים מבעיות אלו מתקשים ביותר לעמוד בסטנדרטים של תלמיד ממוצע בכיתה רגילה, ולמורה יהיה קשה להכיל אותם ולסייע להם עם קשייהם. לשם כך יש צורך לערוך אבחון דידקטי מעמיק, אשר יקבע את הבעיה ויוביל את הדרך לטיפול בה.

מהו אבחון דידקטי?

אבחון דידקטי הוא אבחון הבודק את המקור של הקשיים של הילד בתחומים של רכישת ידע ולמידה. במהלך אבחון דידקטי, המאבחן בודק את כישורי הלמידה של הילד, יכולת הקריאה והכתיבה ויכולות קוגניטיביות נוספות.  כך ניתן לזהות את ליקוי הלמידה הספציפי שממנו סובל הילד, ומתוך כך לאתר מבין אפשרויות הטיפול את האפשרות הטובה ביותר בעבור הילד. מבין אפשרויות הטיפול, ניתן להצביע על טיפול תרופתי, כגון לקיחת כדורי ריטלין, ובנוסף על הוראה מתקנת הנלמדת בצורה פרטנית כדי ללמד את הילד ללמוד בצורה נכונה ולהקנות לו כלים ללמידה מוצלחת. בנוסף ניתן לשלב טיפולים רגשיים שונים. אבחון דידקטי הוא הצעד הראשון בדרך לטיפול, בדרך לקדם את הילד שלך ולתת לו את הכלים להצליח בחיים.

אם לילדכם ישנה בעיה פסיכולוגית נוספת, חברתית או רגשית, אבחון דידקטי מהווה פתיחה ראויה אך הוא צריך לשלב גם התערבות של פסיכולוג, שיוכל להקנות לכם היבט נוסף על התחום הדידקטי, אבחון מסוג שכזה מכונה "אבחון פסיכודידקטי", בדרך כלל המאבחנת הדידקטית תשים לב ותדגיש זאת בפני ההורים במידת הצורך.

 

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן וכן כתיבת מאמרים, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב