לשמור על המשקל גם בפסח- משימה אפשרית בהחלט!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

לשמור על המשקל גם בפסח- משימה אפשרית בהחלט! 

מאת    [ 30/04/2012 ]
מילים במאמר: 523   [ נצפה 1192 פעמים ]

 
 

ולהלן עובדה מדאיגה – לאחר שבוע הפסח עתיר הקלוריות ומרובה הארוחות עולה הישראלי הממוצע בסביבות כ- 2 קילוגרמים של עודפי שומן מיותרים, וכל זאת במרחק נגיעה מהקיץ! שבוע שלם, מארוחה לארוחה, מפיקניק לפיקניק וממסעדה למסעדה – נדמה כי השמירה על המשקל בפסח הינה בגדר משימה בלתי אפשרית. האומנם?

 

המאכלים המשמינים ביותר בפסח

נדמה כי חג הפסח "הומצא" רק על מנת להעלות את בני ישראל במשקל. הלצה מעין זו מיוחסת למספר מאכלים נפוצים בפסח הטומנים בחובם ריכוז קלורי גדול למנות קטנות שאינן משביעות :


    • מצה – 130 קלוריות (שוות ערך לשתי פרוסות לחם). כאשר המצה מטוגנת בביצה ערכה הקלורי עובר את ה- 200 קלוריות.
    • יין אדום מתוק – 140 קלוריות לכוסית.
    • תפוח אדמה – 150 קלוריות.
    • עוגיות בוטנים לפסח – 140 קלוריות ליחידה!
    • קניידלעך – כל צלחת מרק עם 3 כופתאות עולות לנו ב- 240 קלוריות.

 

וכל זאת עוד לפני שהתקרבנו לבשר, לחרוסת ולרוטבי הסלטים המשמינים. תוסיפו לערך הקלורי הגבוה של מאכלי הפסח את ארוחות החג הגדולות והמפוארות ואת התדירות הגבוהה שלהן ותגלו איזה זעזוע עובר גופכם באותו השבוע, דבר אשר לא משאיר לו ברירה אלא להעלות במשקל.

 

שמירה על משקל תקין בפסח – שינוי התפישה

הדרך היחידה להימנע מכל אותם עודפי השומן המיותרים לאחר הפסח ולפצוח את הדרך לקיץ חמים וחטוב היא ע"י שינוי התפישה. תקראו לזה תזונה נכונה, תקראו לזה דיאטה אך בכל מקרה מדובר כאן בשינוי התנהגותי של ממש בנוגע לדרך בה תעברו את ארוחות הפסח בשלום ואף תקנו לעצמכם מספר הרגלים בריאים שילוו אתכם מעכשיו והלאה :

-          לא חייבים "לפתוח כפתור" בסוף ארוחה – בני האדם למדו לאכול הרבה יותר ממה שהם צריכים. בכל ארוחה בפסח איכלו לשובע ולא יותר מכך.

-          כי זאת רק ארוחה – התייחסו לכל ארוחה בפסח כאל עוד ארוחה שגרתית ולא כתירוץ לאבד רסן ולזלול מכל אשר בא ליד. הסיפוק שבאיפוק והתוצאות שלאחריו בהחלט משתלמות.

-          הקפידו לשבוע בארוחת הפסח בעיקר מירקות וסלטים "רזים" שאינם טבולים בשמן או ברטבים משמינים.

-          לטעום "קצת מכל דבר" - תזונה נכונה היא תזונה מגוונת. אין כל נזק בלטעום גם מהמאכלים המשמינים ביותר אך יש לעשות זאת במידה. הרכיבו לכם צלחת אחת, עשירה ומגוונת והסתפקו בה.

-          שתייה ממותקת – כוס אחת בארוחה מספיקה בהחלט. את יתר צימאונכם תרוו עם מים.

-          הגיעו לארוחות החג כשאינכם מורעבים – הקפידו לאכול ארוחת בוקר וצהרים טרם ארוחות החג. כך לא תגיעו רעבים מדי ותאבדו שליטה על כמות המזון והרכבו הנכנס לגופכם.

-          "תמיד נשאר מקום למתוקים" – בימי השגרה שלכם אינכם נענים בכל פעם להצעה לעוגות וממתקים משמינים. הכניסו לכם לראש כי פסח לא שונה במובן זה.

-          הקפידו על שתייה מרובה של מים - כך תחושת השובע תורגש מוקדם, תגן עליכם מפני צריכה עודפת של קלוריות ותזכו להימנע מתופעות שכיחות של חג הפסח כגון עצירות ונפיחות.

 

ה- "מלכודת" המסוכנת ביותר בחג הפסח היא הוויתור העצמי. "נמשיך בדיאטה אחרי הפסח" או "פעם בשנה מותר" הם רק חלק מהתירוצים שאנחנו נוהגים לומר לעצמנו. הקפידו על משמעת עצמית גם במהלך החג ואם כבר זללתם שלבו את ארוחות החג יחד עם טיולים בחיק הטבע, הליכות רגליות בערבים, טיולי אופניים, שחייה וכל פעילות גופנית אחרת האהובה עליכם. אם בני ישראל שרדו 40 שנה במדבר, אין כל סיבה שאתם לא תצליחו לשמור על המשקל בפסח! בהצלחה!

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב