דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנעה פנימית ומוטיבציה להצלחה 

מאת    [ 29/04/2012 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 5062 פעמים ]

עקרונות ההנעה העצמית (מוטיבציה פנימית)

 

מחקרים מראים שאחד הגורמים העיקריים להצלחה או לחוסר הצלחה קשור קשר ישיר ליכולת שלנו להניע את עצמנו לעשייה. האנשים המצליחים ממשיכים לפעול בדרך למטרתם גם בימים הקשים, גם לאחר שהם חווים משברים, גם כשממש לא מתחשק להם וגם במצבים של עייפות וחוסר אנרגיה. מבחינתם אין שום תירוץ משמעותי מספיק שיגרום להם להפסיק לנוע לעבר מטרתם.

במאמר זה אסביר את חמשת הכללים למוטיבציה. בוידאו שהכנתי תוכלו לצפות במידע נוסף, העוסק בשבעה העקרונות להצלחה ולהנעה עצמית.

 

יש לנו שני מנועים לעשייה: חיצוני, ופנימי.

המנוע החיצוני תלוי תמיד באנשים אחרים, ב"מה חושבים עלי", ב"איך אני נראה", במצב הנתון (מיתון/בחירות/משפחה...), ובתירוצים רבים אחרים שכולנו ממציאים כדי לא לעשות את הדברים שמוציאים אותנו מאזור הנוחות, את הדברים שמאתגרים אותנו לעשייה חדשה שרק ממנה אפשר באמת לצמוח.

 

המנוע השני והחשוב מבין השניים הוא המנוע הפנימי – המוטיבציה שלנו לעשיה.

על הלהבה של המנוע הזה עלינו לשמור. היא זו שתביא אותנו להצלחה והיא הגורם המשמעותי ביותר ביכולת שלנו להשיג הישגים משמעותיים בחיינו.

עקרון המוטיבציה (המנוע הפנימי) מורכב מחמישה שלבים חיוניים:

מוטיבציה תמיד קשורה למטרה – אם אין לי מטרה מוגדרת וברורה, אין לי אפשרות לצאת לדרך ולפעול להשגתה. המטרה חייבת להיות ספציפית, ממוקדת, מתוזמנת וברת מדידה. אם אני רוצה לשקול 55 ק"ג בעוד חודשיים עלי לדעת בדיוק כמה אני שוקלת היום. עלי תמיד לדעת מהי נקודת המוצא ונקודת הסיום.

 

מטרה תמיד קשורה לתשוקה – חייבת להיות לי תשוקה אמיתית, להט שמניע אותי, פרפרים בבטן, אובססיה חיובית ובלתי ניתנת לעצירה להשגת המטרה שלי. כמו בהתאהבות כאשר לא רואים שום דבר מלבד האדם האהוב. הכל סובב סביבו, ואנו רוצים להיות רק איתו כל הזמן. כך גם התשוקה לעשייה בדרך למטרה שלנו. להבה אותה אנו לא רוצים לכבות.

 

תשוקה חייבת להיות קשורה לסיסטם – אם לא נדע מהי דרך הפעולה שלנו, אנו עלולים ללכת לאיבוד בים הרגשות וההתלהבות. חשוב לתכנן את הצעדים בדרך למטרה. אם אני רוצה לרוץ מרתון אבנה לעצמי תכנית פעולה הדרגתית, סיסטם שיעזור לי לממש את התשוקה שלי בצורה נכונה.

 

סיסטם חייב להיות קשור לאמונה – אמונה שמה שאני רוצה להשיג אפשרי עבורי. אם לא אאמין שאני יכול להשיג, להגיע, להצליח – אין סיכוי שאפעל או שתהיה לי מוטיבציה לנוע לכיוון המטרה. עלי להאמין שמגיע לי להרוויח עוד 5,000 ש"ח בחודש ושאני יכול לעשות זאת אם אכין תכנית פעולה ואהיה מוכן לפעול במחוייבות ובתשוקה אמיתית להשגת המטרה.

 

אמונה קשורה לסיבה – ה"למה" שלי. למה אני רוצה לרדת במשקל? למה אני רוצה לרוץ מרתון? למה אני רוצה להרוויח עוד 5,000 ש"ח בחודש? איך זה יגרום לי להרגיש? מה זה יתרום להערכה העצמית שלי? מה יחשבו עלי כשאשיג את מטרתי?

 

בוידאו שהכנתי אני מסבירה בהרחבה על 5 השלבים החיוניים הללו, ובנוסף מלמדת את 7 העקרונות למוטיבציה עצמית.

ליחצו כאן לצפייה בוידאו שהכנתי עבורכם.

איריס שביט,מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה. www.aloe-forever.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב