דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשבון הריון 

מאת    [ 29/04/2012 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 2302 פעמים ]

למעקב קבוע ושוטף אחרי שלבי ההריון יש חשיבות רבה להתפתחותו התקינה של העובר. אחד הכלים שפותחו על מנת להקל על המשימה הזו הוא מחשבון הריון, שתפקידו הרשמי הוא לעזור ליולדת לדעת באיזה תאריך היא צפויה ללדת. מעבר לתפקיד זה, מחשבון הריון מלמד את האשה ההרה באיזה שליש של ההריון היא נמצאת, באיזה חודש, ואפילו באיזה שבוע. למידע הזה יש חשיבות רבה, ותרומתו להתפתחותו הבריאה של העובר עלולה להיות קריטית.

לפי מה נקבע תאריך הלידה?

מחשבון הריון פשוט, שניתן למצוא באתרים העוסקים בהריון ולידה, מחשב את תאריך הלידה הצפוי לפי התאריך של הווסת האחרונה של האשה ההרה. איך נעשה החישוב? תקופת ההריון איננה נמשכת תשעה חודשים בדיוק, אלא 266 ימים (אורך ממוצע של הריון תקין). מחשבון הריון מחשב את תחילת ההריון החל מרגע ההפריה, כלומר: שבועיים לאחר תחילת הווסת של האשה, כך שתאריך הלידה הצפוי הוא למעשה התאריך שלאחר 280 ימים מאז תחילת הווסת האחרונה. מסובך? בשביל זה המציאו את המחשבון, שעושה את העבודה בשבילכם. גם הרופא שמלווה את ההריון יכול למסור לכם את המידע הזה, בהתבסס על בדיקות נוספות, אך חשוב להקפיד ולעקוב באופן פרטי אחר התפתחות ההריון.

למה חשוב לעקוב אחר ההריון?

מחשבון הריון מפורט מספק לאשה ההרה לא רק את תאריך הלידה העתידי, אלא גם מידע לגבי שלב ההריון שבו היא נמצאת. מעקב שוטף אחר שבועות ההריון עוזר ליולדת לדעת מתי צפויה הלידה, אך גם מהו מצב התפתחותו של העובר שבבטנה בכל שלב של ההריון, וכיצד עליה לעזור לגדילתו התקינה. באיזה מידע מדובר? תזונה היא חלק מרכזי. לכל שלב בהריון יש את התזונה המומלצת לו, ושמירה על תזונה נכונה יכולה להבטיח משקל תקין של התינוק בזמן הלידה. בנוסף, מחשבון הריון מורה לאשה ההרה מהו משקלו ואורכו של התינוק בכל שלב ומה מצב ההתפתחות של גופו (למשל: מתי הוא יכול לסגור את אצבעותיו לכדי אגרוף). חשוב לא פחות, מחשבון הריון יכול לספק לאשה מידע לגבי מצבה הגופני ותופעות גופניות שיכולות להופיע בשלבים שונים של ההריון. למשל: הקאות בוקר, נפיחות בכפות הרגליים, עייפות יתר וכדומה. במקרים מסוימים, ניתן מידע בנוגע למחלות שעלולות להתפתח במהלך ההריון ולגבי תופעות הלוואי שיש לשים לב אליהן. לבסוף, מחשבון ההריון מזכיר אילו בדיקות יש לבצע בכל שלב של ההריון, ומסביר מהי חשיבותה של כל בדיקה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב