דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יין איצטרובל: 

מאת    [ 28/04/2012 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2631 פעמים ]

השקת יין אצטרובל במסעדת המזללה:

 כבר בפתח דבריי אני אגיד שהיין טוב ואהבתי לשתות אותו.

תמיר ארצי היינן של יקב טוליפ אפשר לסומליה דניאל אביטל להיכנס לקודש הקודשים ולערוך טעימות ממספר חביות של קברנה סובניון ושל שיראז על מנת לבחור לו בלנד ייחודי שיוגש רק ללקוחות מסעדת כתית ומסעדת המזללה.

דומה הדבר לשף שיכניס יינן למטבח שלו יפרוש בפניו את כל חומרי הגלם ואת כל הציוד החדיש והסכינים החדות ויגיד לו הנה קח את כל מה שתרצה ותבנה לי מנה מיוחדת.

שתי אפשרויות יש ליינן, להמציא מנה מטורפת שתרגש את השף ואותו או לקחת מנה מוכרת , מנצחת שנמכרת טוב ולעשות אותה אולי עם עיצוב שונה על הצלחת ואולי אפילו להוסיף תבלין נוסף שלא היה קיים במנה רק על מנת להגיד שיניתי משהו: במה ייבחר היינן זו השאלה.

אז גם כאן ניתנה לדניאל אחת משתי האפשרויות שהצגתי. ולצערי היין שבוקבק לאחר טעימת ובחירת החביות על ידי דניאל הוא יין שכבר קיים, נמצא, נשתה, יישתה בעוד אין ספור מקומות. שלא תטעו היין טוב , טוב מאוד אפילו אבל פה האכזבה שלי ממנו. ציפיתי למשהו מיוחד, משהוא שירגש אותי שיעניק לי לפחות את האפשרות שאני אדבר על היין בזמן הארוחה שהוא יסקרן אותי בטעמים שונים. האכזבה היא בטעמים הטובים של הפרי הבשל, של הירקרקות המרומזת הנעימה, הטאנינים המלטפים, המעט עשבי תיבול היבשים הזעתר ומעט האורגנו הפלפל שחור, קפה וקצת קרמל באפטר טייסט כל אלו הופכים את היין לטוליפ טוב אבל למאכזב כיין הבית של המזללה.

יין יחודי למקום מיוחד צריך להיות שונה ואולי אפילו שלא מתאים לכל אחד, יש בתפריט היין במסעדה עוד לפחות 5-7 יינות דומים נגישים וטובים לקהל , היין שעמלת עליו וחשבת עליו היה צריך להיות וואו. ואין כמו תמיר ארצי ויקב טוליפ לאפשר לך להיות וואו.

 עיצוב התווית:

עיצוב תווית היין הוטלה על  עמרי אבן זיו סמואלסון שאף הוסיף ואמר כי השם אותו הוא נתן ליין, "אצטרובל", מייצגת את הישראליות.

דעתנו בעניין התווית נשאלה וכששואלים את דעתי אני אומר אותה מה גם שהמעצב נכח באירוע ואני מניח שהוא מצפה לשמוע את חוות דעתנו גם על תווית היין.

התווית בצבע כחול שמיים, גזורה בצורת בול, איש עם חליפה ובמקום הראש יש פרח אדום שאולי מזכיר אצטרובל הפוך פתוח.

אני אזרוק ניחוש ואומר שלדעתי לא היית שותף לעשייה של היין, לא ביקרת ביקב טוליפ עם דניאל, לא ראית את חדר החביות ואת הכפר המקסים, אני לא בטוח שטעמת את היין כשעיצבת את התווית או נתת לו את השם איצטרובל. לקבוע כי אצטרובל מייצג את הישראליות פשוט נשמע לי מגוחך משהו. לפחות אם היה ביין ריח אורנים אז ניחא אבל אין בו ריח כזה. ניסיתי לחפש במנות של כתית ושל המזללה מנה שיש בה צנוברים שזה זרעי האצטרובל אבל גם שם לא מצאתי אזכור. התווית היא לא תווית יין. דיברת בהשקה על אומץ בלעשות תווית כזו, לא היה לי מושג על מה אתה מדבר אין פה עניין של אומץ  אלה איש מול מחשב שצריך לעצב בו בזמן גם חנות בגדים. אם לא הייתה תווית בכלל זה היה אומץ.

 

 

שף אלון גונן מסעדת אל בריו, בית איש הענבים כתב באתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב