תרבות נהיגה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תרבות נהיגה 

מאת    [ 25/04/2012 ]
מילים במאמר: 457   [ נצפה 2259 פעמים ]

 
 

תאונות הדרכים בארצינו ,כבר מזמן עברו את גבול הטעם הטוב , לא שחלילה ישנה איזו הסכמה לכמות הרוגים מסויימת , אך כמות תאונות שנתית שגבוהה מכל גורם אחר הייתה כבר מזמן אמורה להדליק נורה אדומה .כמות הגופים המטפלים בנושא ,רבה , החל ממשטרת התנועה ,אור ירוק ,וכו

אך אם נתבונן בתוצאות נגלה שהכל עובד כמו כוסות רוח למת . האם מכת התאונות היא גורל שצריך להתמודד איתו. - האם לא ניתן באמת לקצץ עד מצב של 0 תאונות דרכים ?

דוגמא אחת שמוכיחה שניתן להלחם ולנצח את תאונות הדרכים , היא צה"ל – צה:"ל לקח על עצמו את הנושא ברצינות ואכן הצליח להגיע לתוצאות מרשימות בנושא .

מלחמתה האובססבית של המשטרה במהירות ,נראת כמו חיפוש האבידה מתחת לפנס , נוח , קל לאכיפה ומספיק מספר של מצלמות תנועה כדי להעשיר את קופת המשטרה ,אך לא תורמת כלל בירידת כמות תאונות הדרכים . נושא המהירות שלעצמו , יכול להיות נושא שלם במאמר אחר , במאמר זה רק אציין כי המונח "מהירות "  אינו הסיבה לתאונות אך מחמיר את תוצאותיה של התאונה ככל שהמהירות עולה .

בסטטיסטיקות המפורסמות נגלה כי הגורמים הראשונים לתאונות דרכים הם מעבר צומת ברמזור אדום וסטיה מהנתיב .

ננסה להבין מדוע אנחנו (סליחה – אחרים) עוברים צומת ברמזור אדום ., הרי זה לא ש" לא שמנו לב" , זה יותר " היה עדיין אור כתום" או "מהרתי וחשבתי שאספיק לחצות את הצומת"

לא צריך הרבה כדי להבין שלמעשה ברגע שאנו אוחזים את ההגה אנחנו נכנסים ל"MODE" של מלחמה . אנחנו נוהגים עצבני , ללא התייחסות לזולת . כן , טענתי היא שאנחנו אוחזי הגה למעשה מזלזלים בחיי אדם ובמו ידינו אנו הורגים אחרים(או כמעט), אז מה בדיוק שוטר עם לייזר עוזר לנו?

מאחר ואני מאמין שעומדים בראשנו נבחרים לא טפשים , ניתן להסיק מכך , כי המצב הקיים כלכלי יותר ונכון יותר לכיס של האחראיים .

הרי שר תחבורה שיחליט לעבוד באמת למיגור תאונות הדרכים ,לא יזכה לקדנציה שניה ואולי אף יאלץ לעזוב את הפוליטיקה ואת התוצאות הטובות של ירידה בכמות תאונות הדרכים כבר ימצא איזה גנרל שיעמוד מול מצלמת הטלוויזיה ויזקוף אותן לזכותו את לזכות איזו עמותה שתרוויח מזה עוד כסף (כראוי להגדרת מל"כר....).

אז איך באמת אנחנו מצליחים להציל את חיינו ואת חיי היקרים לנו, הרי אף אחד לא באמת נכנס לרכבו ואומר :" היום אני "מוריד" נהג מונית".

כדי שנצליח להתמודד עם הנושא , צריך להבין שתמיד ישנם מספר פרמטרים לנושא וצריך לפעול בכמה מישורים בו זמנית כדי להצליח להגיע לתוצאה טובה ושאני אומר תוצאה טובה אני מתכוון לאפס הרוגים . אני מאמין שזה ניתן .

אז כמו שכבר אנחנו מבינים ,שום פעולה שבוצעה כנגד תאונות הדרכים לא צלחה  ולכן , נותר לנו ,לקחת את האחריות בידיים . אנחנו נהיה אחראים על עצמינו ואנחנו נשמור על חיי האחרים .

ומדוע זה יצליח - מכוון שאנחנו נקפיד להתנהג כראוי בכביש. לא נחפש את האחרים ולא נמתין לגורם אחר ש"ידאג " לנו.

חובב רכבי שטח , שייט , מגשר מוסמך , הנדסאי חשמל -כל מה שאני יודע , בשבילכם .


פורטל השטח 4X4


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב