דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי צריך לפנות לפסיכולוג ומתי? 

מאת    [ 25/04/2012 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 3774 פעמים ]

מי צריך לפנות לפסיכולוג ומתי?

המילה פסיכולוגים נוטה להיתפס כמאיימת במקצת. ישנן סטיגמות רבות על אנשים הפונים לטיפול פסיכולוגי. הסטיגמות המדוברות נוטות להיות בעל גוון שלילי. הן נוטות להציג אנשים הפונים לטיפול פסיכולוגי כחולי נפש ותו לאו. כמובן שפסיכולוג הוא איש מקצוע הכרחי ביותר כאשר באמת יש מחלה נפשית אך תפקידו של הפסיכולוג לא נגמר בכך. ישנם מקרים רבים הדורשים התערבות פסיכולוגית- בין השאר מקרים של התמודדות עם קשיים בחיים, אובדן, תחושות קשות, רצון למצוא אוזן קשבת, מקרים שדורשים אבחון דידקטי או אבחון פסיכודידקטי ועוד.

כדי להבין כיצד לענות על השאלה מי צריך פסיכולוג ומתי כדאי להכיר קודם את תפקידו של הפסיכולוג וההכשרה אותה הפסיכולוג עובר.

בארץ, חוק הפסיכולוגים מאשר רישום בפנקס הפסיכולוגיים וכן שימוש בתואר "פסיכולוג" רק לבעלי תואר שני (תואר מוסמך) בפסיכולוגיה. התואר צריך להילמד במוסד אקדמי מוסמך שמוכר הן למשרד הבריאות, הן למשרד החינוך והן למועצה להשכלה גבוהה. לאחר סיום הלימודים, ישנה דרישה להתמחות לתקופה של ארבע שנים בתחום ההתמחות הספציפי שלמד בתואר השני. בתקופת ההתמחות נלמדים נושאים שונים כגון פסיכותרפיה וכן ישנו מבחן סופי בסיום. התהליך הארוך הנדרש על מנת להיות פסיכולוג מעיד על החשיבות הרבה של ידע וניסיון הנדרשים לעבודתו של פסיכולוג.

מי צריך לפנות לפסיכולוג?

באופן כללי, כל מי שחש שהוא זקוק לטיפול כדאי שיפנה לטיפול. לעיתים אנו עוברים תקופות לא פשוטות בחיינו שדורשות מאיתנו אנרגיה רגשית רבה, לא פעם נחוש במהלך תקופה כזו שאנו נואשים לאוזן קשבת או להכוונה. במקרים כאלה כדאי לנסות לפנות לטיפול פסיכולוגי. הטיפול לא חייב להיות ארוך או אינטנסיבי מדי אך הוא עשוי להועיל מאד כדי לעבור את התקופה הקשה בשלום.

ניתן לומר שישנם גורמים חיצוניים שונים שעשויים להוביל אותנו לחוש תחושת מצוקה, גורמים כמו אובדן, גירושים, מחלה ועוד. תחושות של לחץ, חרדה, בלבול, התפרצויות של כעס, חוסר ביטחון, מחשבות טורדניות, טראומות שעולות וצפות בזיכרון- מהוות סימנים יחסית ברורים המעידים על קיומה של בעיה שיכולה להגיע לידי הקלה בעזרת טיפול פסיכולוגי. לעיתים לא מדובר בגורמים חיצוניים המובילים לתחושת המצוקה אלא בגורמים רגשיים פנימיים שמובילים לתחושות קשות.

מקרים נוספים בהם כדאי מאד לפנות לפסיכולוג הם מקרים של התמכרויות. ישנם סוגים רבים של התמכרויות (הימורים, שתייה, סמים, מין ועוד) אך בבסיס רוב ההתמכרויות הן דומות ובעלות מוטיבים משותפים. לפסיכולוג ידע מקצועי שעשוי לסייע להחלים מההתמכרות ולכן במקרים כאלה כדאי לפנות לטיפול.

נציין גם שישנו תחום התמחות ספציפי לילדים (בדרך כלל מכונה פסיכולוגיה חינוכית). הטיפול בילדים שונה במקצת מטיפול במבוגרים והוא כולל שימוש בשיטות המתאימות לגילאים צעירים. טיפול פסיכולוגי לילד יכול לספק הכוונה להורים לגבי שאלות התפתחותיות שונות העולות בנוגע לילד וכן בנוגע לצורך באבחונים שונים שכדאי לבצע (כגון אבחון דידקטי במטרה לאתר ולסווג לקויות למידה)

לסיום נציין שניתן לפנות לטיפול פסיכולוגי לצורך העצמה אישית ובניית האישיות ולא נדרש קושי כלשהו כדי להתחיל בתהליך.

מתי צריך לפנות לפסיכולוג?

התשובה לשאלה זו משתנה בהתאם למקרים השונים. בגדול ניתן לומר שהזמן בו צריך לפנות לטיפול הוא הזמן שמרגישים שיש צורך בטיפול. במקרים שונים, לא תמיד שמים לב שיש צורך בטיפול פסיכולוגי. הורים לילדים עם בעיות רגשיות לא תמיד יודעים לזהות את הקשיים הדורשים טיפול ומכיוון אחר- בעיות התמכרות מהוות דוגמה למקרים שדורשים התערבות מיידית. אך המכור  למרבה הצער, בד"כ לא ממהר לפנות לטיפול. במקרים אלו כדאי לזרז את המטופל העתידי ולדחוף אותו לגשת במהירות לטיפול פסיכולוגי.

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן וכן כתיבת מאמרים, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב