דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי פטרת הציפורניים, איך נדבקים בה ואיך מטפלים בה? 

מאת    [ 25/04/2012 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 2424 פעמים ]

פטרת הציפורניים הינה שם לזיהום המופיע בציפורניים ברגליים ובידיים. הפטרת הינה אחת ממחלות העור השכיחות ביותר כיום והסיכוי להידבק או לחלות בה עולה עם הגיל כלומר ככל שבן אדם בוגר יותר כך הסיכוי שלו לחלות במחלה הינה גבוהה יותר, בנוסף פעמיים רבות הפטרייה היא מחלה העוברת במשפחה ונמצאת אצל בני משפחה רבים.

לרוב הפגיעה של פטרת הציפורניים הינה קוסמטית בלבד, אך במקרים מסוימים של הזנחה ואי טיפול בפטרת היא יכולה להפוך למחלה זיהומית חמורה יותר אשר יכולה להתלוות בכאבים עזים ותחושת אי נעימות.

אופן ההידבקות בפטרת ציפורניים:

פטרת הציפורניים הינה מחלה מדבקת מאוד והסיכוי להידבק במחלה זו גבוה מאוד. לרוב מחלות עור ופטרייה בעיקר מתפשטות באופן הנקרא הדבקה גאופילית כלומר הדבקה מאדם אחר הנושא גם הוא את המחלה. הדבקה זו היא השכיחה ביותר ונגמרת בעיקר ממגע ישיר במקום מזוהם שאדם אשר סובל מפטרת נגע בה לדוגמא: מלתחות משותפות, מגבות משותפות, בריכה ועוד מספר רב של מקומות.

בנוסף דרך נוספת להידבקות בפטרת הציפורניים הינה ממכה חזקה אשר הציפורן חוטפת ועשויה להותיר אחריה פטרת או מנעל סגורה אשר גורמת ללחץ על הציפורן ובנוסף בתנאי חום ולחות השהות של הציפורן בנעל סגורה ללא איוורור עשויה לגרום גם כן לפטרת. סוג הפטרת הנגרמות מדרכים אלו מדבקת בתדירות נמוכה יותר אך עדיף שלא לקחת סיכונים ולהימנע ממגע ישיר עם בני אדם אחרים.

אופן הטיפול בפטרת הציפורניים:

כמובן לרוב בעת הופעת תסמינים של פטרת הציפורניים המלווה בשינוי צבע הציפורן לגוון חום או צהוב, צורתה של הציפורן עשויה להתעוות, הציפורן עשוי לכאוב לעיתים תכופות יש לפנות אל רופא עור על מנת לקבל את הטיפול הטוב ביותר עבור חומרת המחלה וכמובן עדיף לטפל במחלה בהקדם האפשרי על מנת למנוע הידבקות והחמרה של הפטרת לזיהום מסוכן יותר. כיום ישנם מספר דרכים לטיפול בפטרת הציפורניים:

הטיפול הקל והנגיש ביותר הינו באמצעות משחה אשר מורחים על הציפורן הפגועה. המשחות השונות, אשר מטרתן לטפל בפיטריות ודלקות בציפורן. כיום בשוק ישנם מספר רב של משחות המטפלות בפטריות בציפורניים חלקן רפואיות אשר ניתן להשיג בבתי מרקחת ובנוסף גם משחות טבעיות מצמחים או שמנים מיוחדים. הטיפול במשחה לרוב הוא טיפול יום יומי שבמהלכו תדרשו למרוח ולעסות את הציפורן הפגועה מספר פעמים ביום ולרוב זהו טיפול ארוך וממושך.

דרך נוספת שהיא לרוב יעילה ומהירה אף יותר מטיפול במשחה הינה באמצעות כדורים. הטיפול בכדורים כנגד פטרת הציפורניים הינו המועדף על רוב רופאי העור מכיוון שהוא עשוי להגן על הציפורן גם במשך תקופת זמן ארוכה לאחר סיום נטילת הכדורים. הטיפול בכדורים כנגד פטרת הינו חדש יחסית ומספיק מספר בודד של שבועות שבהם המטופל נוטל את הכדורים על מנת להיפטר כמעט לחלוטין מפטריות ודלקות בציפורניים.

השיטה השלישית והאחרונה הינה השיטה החדשנית ביותר לטיפול בפטרת הציפורניים והיא באמצעות לייזר. הטיפול בלייזר נכנס בשנים האחרונות והוא נחשב כטיפול חדשני ומהפכני בתחום זה. הלייזר גורם לאידוי המים שבגוף הפטרייה ובכך בעצם הוא גורם לחיסולה של הפטרייה והיעלמותה. הטיפול בלייזר אינו מכאיב אך לעיתים הוא גורמת לתחושה של אי נעימות למשך מספר דקות וכמובן הטיפול בלייזר אינו פוגע בציפורן עצמה. משך הטיפול בלייזר כנגד הפטרת הינו מספר בודד של מפגשים – שניתן לקבוע בהפרש של שבוע אחד מהשני בדרך כלל. אחוזי ההצלחה של הטיפול בלייזר הינו גבוה מאוד יחסית והוא הטיפול המהיר ביותר מבין הטיפולים הניתנים כיום.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב