דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרכת הורים - מסרים כפולים של הורים לילדים 

מאת    [ 24/04/2012 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2545 פעמים ]

כולנו גאים מאד עד כמה הילדים שלנו הם  ילדים חכמים ונבונים. אכן הם נבונים עד כדי כך שלא נוכל להסתיר מהם מסרים כפולים גם אם ננסה לטשטש אותם בתירוצים שונים. למשל לומר לילד אני סומכת עליך ובפועל לא לתת  לילד שום אחריות, אפילו על הרעב שלו כי הוא קטן...... ייצור בעיה.

הילדים עם חושיהם המפותחים כל כך, רואים שומעים ומרגישים אותנו באופן כזה שכדאי לנו להיות ערים ומודעים למה שאנחנו אומרים עושים, ומשדרים באופן עקיף או ישיר.
בהדרכת הורים נותנים כלים להבין כי אם אנחנו רוצים להעביר לילדים שלנו ערכים, הרגלים ומנהגים, כדאי שגם אנחנו כהורים נתנהג על פיהם ולא רק נדבר עליהם.

האמירה "אתה מתנהג בדיוק כמו אבא/אמא שלך" מתארת בדיוק את הדבר. אכן הילדים מיטיבים לחקות את הוריהם. והתשובה לשאלה מאיפה למדת להתנהג כך נמצאת לעיתים בתוך הבית פנימה. ביחסים בין ההורים לבין עצמם, בין ההורים להוריהם לחבריהם וכמובן בין ההורים לילדיהם. "הכול מתחיל במשפחה"
שימו לב כמה מההתנהגויות שלכם הם בדיוק ההתנהגויות שראיתם חוויתם או לקחתם מבית ההורים!
הורים אומרים פעמים רבות "אני רואה את עצמי עושה בדיוק כמו אמא שלי, למרות שהבטחתי לעצמי לא לעשות את זה. אני פדנטית כמו אימא שלי, אני ייקה כמו אבא שלי..."

 זו הסיבה שאם אנחנו רוצים להעביר לילדים שלנו ערכים, הרגלים, מנהגים כדאי שגם אנחנו כהורים נתנהג על פיהם ולא רק נדבר עליהם. כלומר יש סיכוי טוב שהורים שמכבדים גם הילדים שלהם יכבדו.
הורה שעושה פעילות גופנית יש סיכוי טוב גבוה יותר שגם בנו יהיה פעיל מבחינה גופנית. בבית שקוראים בו סביר בהחלט שהילדים גם יקראו. בית שאוכל אוכל בריאות גם הילדים יאכלו אוכל מזין.

יש סיכוי אמרתי, אך לא תמיד. ייתכן והילדים יבחרו אחרת וגם את זה צריך לכבד. הילד לא אוהב לקרוא, אך אוהב מאד מוסיקה וזה בסדר. אמרנו כבוד ! הנה דוגמא לכבוד.
 הדברים עובדים כמובן גם מן הכיוון ההפוך. הורים צועקים, מכים, משקרים, לא מכבדים לא יכולים לצפות מילדיהם להימנע מההתנהגות הזו. מדוע? כי ההורים הם המודל המשמעותי ביותר עבור ילדיהם ואפילו פעמים רבות משתכללים.  הורה אומר  "נכון, אני מידי פעם משקר/צועק/מקלל  אבל הבת שלי כל הזמן."

 בהדרכת הורים אני משתמשת בדוגמא נפוצה והיא השקר שיש המכנים אותו שקר לבן, אך איך שלא נסתכל על זה זהו שקר וילדים קולטים את המסר. לאמר לילד אסור לשקר ואחר כך לאמר לו תגיד שאני לא בבית הוא מסר כפול שלא רק מחנך לדבר שקר, גם מבלבל מאד את הילד - לשקר זה בסדר או לא בסדר?

 

שרה נייס, הדרכת הורים 20 שנים, בשנים האחרונות אני מאמנת משפחתית ומרצה להורים. שנים רבות של ידע וניסיון אישי ומקצועי שרכשתי יחד עם אמונה מלאה בגישה האדלריאנית, מאפשרים לי להעניק לכל משפחה את המתנה הגדולה מכולן - בנייה והעצמת המשפחה – הורות מאושרת. אימון משפחתי מתאים גם למשפחות חד-הוריות, סבים וסבתות, זוגות שעומדים ללדת ולהיות הורים לראשונה. אימון משפחתי שהופך חיכוכים לחיוכים, פרטים נוספים   http://www.snaiss.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב