דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות ייעוץ זוגי בכל קשר 

מאת    [ 23/04/2012 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2209 פעמים ]

חשיבות ייעוץ זוגי בכל קשר

חשוב להבין שהרעיון של הייעוץ הזוגי הוא לא רק להעניק "עזרה ראשונה" למריבות או הוויכוחים שקיימים בתוך הקשר אלא גם להעניק מענה ממושך על מנת להצליח לבסס, לחזק ולשמר את הזוגיות של המטופלים. בתהליך ייעוץ זוגי מקבל הזוג כלים חשובים מאוד שיצליחו לייצב את הקשר שלהם, כלים שיכולים להוביל את הזוג לא רק לצמיחה במשפחה בכלל ובזוגיות בפרט אלא לביטחון ותחושת אכפתיות ואהבה, כמו בתקופות טובות של הקשר.

לייעוץ זוגי יש מטרה מרכזית והיא להצליח לחזק, לשקם ולשמר את מערכת היחסים הזוגית של הזוג המטופל המגיע לייעוץ הזוגי. בתהליך של ייעוץ זוגי מזהה המטפל את בעיותיו של הזוג בזוגיות, מאתר את מקור הבעיות (האם בן הזוג אחראי לבעיות, האם בת הזוג איננה מצליחה לתקשר כראוי עם בן זוגה וכדומה) ורק לאחר מכן מחפש המטפל כל מיני פתרונות ודרכים להצליח ליישם אותם בתוך הזוגיות.

שיטת ייעוץ זוגי

השיטה של הייעוץ הזוגי היא שיטה דינמית והיא מותאמת באופן ספציפי לצרכיי בני הזוג אשר מגיעים אל הטיפול. תוכנית הטיפול מבוססת על כל מיני שיטות ולכל מטפל (או לחילופין לכל מטפלת) יש את שיטות העבודה שלו. משך התהליך לוקח בערך כשלושה חודשים כאשר התדירות היא פעם אחת בשבוע.

המפגש הראשון הוא מפגש זוגי ואילו לאחר מכן המפגשים הם אישיים עם כל אחד מבני הזוג. במשך התקופה המפגשים חוזרים להיות זוגיים על מנת שהזוג יוכל לעבוד יחדיו על הקשיים השונים מהם הוא סובל. כמעט בכל המקרים תהליך ייעוץ זוגי נעשה עם שני בני הזוג. חשוב לזכור שישנם מקרים בהם רק אחד מבני הזוג מוכן לקחת אחראיות ואילו בן הזוג השני פשוט לא רוצה ולא מוכן לשתף פעולה ולכן תהליך הייעוץ, במקרים אלו, יכלול רק את אחד מבני הזוג והמפגשים ייעשו בצורה מעט שונה.

ייעוץ שהינו זוגי – זה יעיל!

רבים תוהים במה בעצם ייעוץ שהינו זוגי יכול לסייע? ובכן, חשוב לדעת שטיפול זוגי יכול מאוד לסייע במקרים שונים של מצבי משבר. כמו לדוגמא: מריבות בכל הנוגע לחינוך הילדים, חילוקי דעות בענייני בני משפחה, אי הסכמה מוחלטת על נושא ניהול ההוצאות הכספיות בבית וכן גם קושי בתפקוד המיני.

כמו כן, לעיתים ניתן למצוא בני זוג שסובלים ממשברים מעט יותר עמוקים, כמו למשל: אובדן של אדם קרוב, בגידה, חוסר תקשורת מוחלט, עזיבה של הילדים מהבית ומצבים דומים. במקרים אלו (ורבים נוספים) הייעוץ הזוגי יכול לחזק את הקשר הרומנטי בין בני הזוג, להחזיר למשפחה ולקשר של בני הזוג את הערכה, הכיף והכבוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב