דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אולפן הקלטות ביתי כנגד אולפן הקלטות מקצועי 

מאת    [ 23/04/2012 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2140 פעמים ]

מציאת אולפן הקלטות, בין אם זה אולפן ביתי או אולפן הקלטות גדול ומסחרי, זו לא משימה פשוטה. יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון, כמו תקציב, אקוסטיקה, ציוד והניסיון של הצוות. במאמר זה נשפוך אור על הדברים שצריך לקחת בחשבון, כאשר בוחרים אולפן הקלטות.

אולפן הקלטות ביתי כנגד אולפן הקלטות מקצועי

כאשר ציוד הקלטות מקצועי הפך ליותר נגיש, הרבה אנשים החליטו כי יקימו אולפן הקלטות ביתי ויש אנשים שמעדיפים להקליט באולפן שהוקם במרתף מאשר באולפן הקלטות גדול ומקצועי. הנה מספר דברים שצריך לקחת בחשבון כשרוצים לבחור בין אחת האפשרויות:

תקציב: לאולפני הקלטות ביתיים יש תעריפים קבועים, בעוד שלאולפני ההקלטות הגדולים לוקחים לפי שעה. אם התקציב שלכם מוגבל, אולפן הקלטות ביתי יהיה הרבה יותר נוח לכם, גם מבחינת היעדר הלחץ לבדוק כמה זמן נשאר לכם להקליט. העלויות באולפני הקלטות ביתיים הן יותר זולות בגלל שהם לא צריכים לדאוג לפחות הוצאות מאשר אולפני הקלטות מקצועיים. אם בחרתם באולפן הקלטות מקצועי, תכננו את התקציב שלכם. חצי להקלטות, חצי למיקסוס ומאסטרינג. זה יעזור לכם לבזבז פחות זמן בחשיבה על כמות השעות שעברו אלא להתמקד בנגינה ובהקלטות.

תכנון זמנים: לתכנן באילו חלקים של השבוע ובאילו שעות תגיעו להקליט, זה תמיד דבר קשה. זה תלוי בכמות העבודה שאתם צריכים לבצע, אם יש לכם עבודות נוספות במקביל, הניסיון של טכנאי הסאונד ועוד דברים אחרים. קביעת שעות להקלטה יכולה להיות יותר בעייתית עם אולפן הקלטות מקצועי, כי הם בדרך כלל עסוקים וכנראה גם לא תהיו הלקוחות הכי חשובים שלהם. באולפן הקלטות ביתי, אפשר להיות הלקוח הכי חשוב ואולי גם הלקוח היחיד, דבר המקל עליכם להתגמש עם השעות. אך למרות זאת, אולפן הקלטות ביתי יכול בסופו של דבר לגזול מכם זמן רב יותר מאשר אולפן הקלטות מקצועי.

איכות: בנושא הזה עוד אפשר להתווכח, אבל הקלטה באולפן הקלטות מקצועי תהיה לרוב יותר איכותית. באולפן הקלטות מקצועי יש את ציוד ההקלטה הכי טוב וטכנאי הסאונד המקצועיים ביותר. למרות זאת, לעיתים גם אולפן הקלטות ביתי יכול לספק לכם את כל הציוד הנדרש. אקוסטיקה ואיכות הם שני דברים שבאים יד ביד ובאולפני הקלטות מקצועיים יש לרוב אקוסטיקה הרבה יותר טובה בגלל שהם משקיעים רבות בתכנון חדרי ההקלטות.

לסיכום:

צפו מראש לתוצאה מסוימת. אם אתם לא חתומים בחברת הקלטות גדלה, כנראה כשכדאי לכם להיצמד לאולפני הקלטות קטנים יותר, בהם תוכלו לעמוד בתקציב בצורה נוחה יותר. אם אתם צריכים ציוד מסוים, אקוסטיקה, כל דבר אחר – אל תתפשרו אל איכות אם אתם לא חייבים. נסו להגיע למסקנה לגבי מה שעדיף לכם וללהקה שלכם. תזכרו לבצע בדיקה לגבי אולפן ההקלטות וטכנאי הסאונד שלו. כדאי שטכנאי הסאונד ידע לעבוד עם סגנון המוזיקה שאתם רוצים להקליט.

המאמר הובא בחסות פורטל אינדקס בידור ובמה, פורטל בידור המביא לכם מידע מפורט על תחום הבידור אלפי עסקים בתחום הבידור, אמני סטנד אפ, הצגות ילדים ועוד. www.indexbidur.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב