דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזוגיות להורות - לא קל אבל לא סוף העולם 

מאת    [ 23/04/2012 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 4150 פעמים ]

אחד השינויים הגדולים והעמוקים ביותר שחווה כל זוג בדרכו להקים בית יהודי הינו המעבר להורות- צעד גדול מאוד גם עבור האדם הבוגר וגם עבור המשפחה כולה. השינוי הזה הינו טוטאלי לגמרי ומלא אתגרים שלא היו קודם, והוא משפיע על כל הסביבה שלנו ועל כל התחומים. בחברה, התעסוקה, וגם האישיות העצמית ההפנימית כולם עוברים תהפוכה. גם הזוגיות- ואולי בעיקר הזוגיות- עוברת טלטול רציני שיכול לגרום למשבר ביחסים שבינו לבינה. הצטרפות של תינוק למערכת הזוגית מצריך לא רק התארגנות חדשה של החיים בכלל ושל היום בפרט, אלא גם משליך על התפקידים והזהות של הזוג- שהופך כעת מבן-בת זוג או מבעל ואישה לאבא ואמא טריים.

               השינוי הזה הוא טוטאלי כל כך משום שאין  דרך חזרה- אין חופשות או פגרות או אפשרויות לאתנחתות ממושכות. התינוק גם מצריך השקעה כבירה של משאבים מכל הסוגים- רגשיים, פיזיים, נפשיים וכו'. בשלבי ההתחלה של ההורות, האמהות וגם האבות מציבים במקום נמוך את הצרכים והרצונות האישיים שלהם מול אלו של התינוק, שאינו מאפשר כמעט מקום לעניינים אישיים, זוגיים ואינטימיים.

               הבאת הילד הראשון לעולם יכולה להיות הזדמנות לצמיחה וגם להתבגרות אישית, אך היא יכולה גם לעורר מתחים וקשיים רגשיים, חרדות שונות, הרגשות של חוסר אונים, דיכאונות ואף קונפליקטים זוגיים אצל בני הזוג-ההורים. רוב הזוגות מרגישים מצוקה ברמות שונות עם ההורות החדשה, הנובעת מהתפקיד החדש והקשה שהתינוק מביא עימו. זוגות רבים מרגישים אי שביעות רצון מהמערכת הזוגית החדשה, הכוללת בתוכה לחץ, קושי בחלוקת התפקידים החדשים, תחושות אכזבה מהמעורבות של בן הזוג, תחושות של דחייה והזנחה מצד הבן זוג לעיתים דיכאון אחרי לידה ואף תסכול וירידה בסיפוק מיחסי מין ואינטימיות. כל הרגשות האלו, ללא טיפול זוגי מתאים, יכולים להביא למשברים בזוגיות ובחיי המין. תקופה זו מלאה בשינויים ומחייבת התאמה למצב החדש שאליו נכנסים הזוג. החשש למשבר בזוגיות קיים כשבני הזוג הפכו להורים "בין לילה"- בלי שביססו את הקשר ביניהם ויצרו את האינטימיות, הקירבה והתקשורת הבריאה שיביאו לאחר הולדת התינוק להבנה ושיתוף בין בני הזוג במערכת ההורית.

               בטיפול משפחתי ברוח היהדות, אנו מתמקדים בקשיים ובמטלות המשפחה היהודית, במטרה לעזור ולכוון את בני הזוג בתהליך ההורות החדש ולהעלות אותם על דרך המלך בדרכם לאיזון מחודש ולהסתגלות לשינויים- תוך כדי שאנו מקדישים יחס מלא לצרכים של כל אחד מבני הזוג. הייעוץ הזוגי מחזק את העניינים שיעזרו לזוג בתהליך ההורות וההסתגלות אליה, כמו- הקשבה, הפגנת גמישות ופתיחות, עזרה ופרגון הדדי, אמון ואהבה. בנוסף לכך, יש להשים דגש על ההבדל בין המערכת הזוגית לבין המערכת ההורית, שכן הרבה משפחות מאחדות בין שתי מערכות אלו בתחיל תהליך ההורות, וזו טעות שיכולה להוביל בעצמה למשבר זוגי.

               אני ד"ר דניאלה קראוזה מתמחה בייעוץ הזוגי ובטיפול משפחתי  ברוח היהדות ודוגלת בעזרה למשפחה היהודית בדרך להקמת בית יהודי, ואשמח לעזור לכם. אני עומדת לרשותכם בכמה מקומות -  תל אביב , בית שמש, ירושלים, זכרון יעקב  ובנימינה. 

מאמרים בנושא טיפול זוגי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב