דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעטפות: השימוש במעטפות אז והיום 

מאת    [ 23/04/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 1916 פעמים ]

שירות הדואר הקליל והמהיר ממנו אנו נהנים כיום, לא היה קיים מאז ומתמיד. בעבר, שירות הדואר נועד עבור ראשי המדינה בלבד. ההמון הפשוט, היה עושה שימוש ברצים, אנשים שיוכלו להעביר את מכתביהם ממקום למקום, או מסתמכים על סוחרים או עוברי אורח עבור מסירת מכתביהם אל התחנה הבאה במסעם. במאה ה-11 החל להתפתח הדיוור, שנעשה אז באמצעות יונות דואר, שאל רגליהן הוצמד המסר המתבקש. עם הזמן הצורך להעביר מכתבים ממקום למקום גבר וכך התפתח שירות הדואר הציבורי הראשון.

מושגי דואר בסיסיים

מה לא קרה לשירות הדואר? החל מיונים, כלה בהליכה מרובה, ועד לשימוש ברכבות. שירות הדואר ממנו אנו נהנים כיום לא היה נהוג תמיד. ובכל-זאת, הרשו לנו לבשם את אוזניכם באמצעות הסבר על מספר מושגי דואר הנמצאים בשימוש הקהל הרחב כיום: דואר רשום, הוא העברת מכתב יחד עם מעקב אחר מסירתו, ומסירת הודעה על קבלתו ביעד לשולח המכתב. דואר נע, הוא שירות הניתן ליישובים מרוחקים להם אין סניף דואר. מדובר ברכב המקבל ומוסר מכתבים וחבילות, ממש כמו פעם. בעבר, הדואר הנע הועבר באמצעות רכבות שאספו שקי דואר מרציפים שונים, מוינו במהלך הנסיעה ונזרקו אל רציפי יעדם בחזרה.

עם-זאת, דבר אחד לא השתנה: במשך זמן רב, היה נפוץ השימוש במעטפות. מטרתה הבסיסית של המעטפה היא לשמור על המכתב מוגן מפני פגע, ולהסתיר את הכתוב בו, כך שרק הנמען יצפה במידע הרשום בו במכוון. למרות התפתחות תחום המחשוב והדואר האלקטרוני, השימוש בדואר הישן והטוב עדיין נהוג בידי רבים. אדם המקבל מעטפה, מרגיש שמדובר במכתב אישי עבורו, שהושקע מאמץ בהכנתו ודיוורו. חברות רבות המעוניינות לשמור על קשר עם לקוחותיהם ועובדיהם, שולחות מכתבים עם מעטפות, בעיקר על-מנת לשמור על חסיון המידע המועבר בדואר. 

השימוש במעטפות

מעטפות הן כלי שיווק מעולה. עשו בהן שימוש והדפיסו עליהן את סמליל החברה ופרטים נוספים. זכרו כי נהוג לזרוק את המעטפה ישירות לפח. אך אם תייצרו מעטפה משווקת היטב, תחסכו לחברתכם כסף רב על פרסום קונבנציונאלי. בשוק הרחב חברות רבות המציעות שירות של מכירת מעטפות לעסקים, בהתאם לצרכיהם ועם הדפסת הגרפיקה הנחוצה.

מעטפות לעסקים הן כלי חשוב, ויש לעשות בהן שימוש מושכל שישרת את צרכיי החברה, ויגרום ללקוחותיה ולעובדיה להרגיש שנעשה עבורם מאמץ לשמירת קשר אישי. כמו כלים אחרים שמציע לנו בית דפוס, שימוש נכון ומושכל בכלים הללו יוכל לסייע במיתוג נכון של החברה שלנו ו/או המוצרים שאנחנו מבקשים למכור.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב