דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעות ביטוח לאחר תאונות דרכים 

מאת    [ 23/04/2012 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 2160 פעמים ]

תאונות דרכים הן לא דבר נעים, בלשון המעטה. אבל מעבר לפגיעה ולטראומה, חשוב מאוד לנהל בצורה נכונה את התביעה בין התאונה. נשמע דבר טריוויאלי ופשוט? לא ממש. ללא עורך דין מיומן ומקצועי, התביעה שלכם עלולה להסתיים במפח נפש.

מה הן תביעות תאונות דרכים?

 

תביעה בגין תאונת דרכים היא כזו אשר מוגשת, כמעט תמיד, נגד חברת הביטוח של הנפגע. על פי החוק לפיצוי נפגעתי תאונות דרכים, כל אדם אשר נגרמו לו פגיעות גוף במהלך תאונה, זכאי לפיצוי גם אם הוא האשם בתאונה – למעט מקרים מיוחדים.

 

לכן, אם נפגעתם חלילה בתאונה, עליכם להגיש תביע ולבקש את הפיצוי שמגיע לכם מחברת הביטוח. גם כאן, נדמה כאילו מדובר במהלך פשוט, אך לא כך במציאות. חברות הביטוח יעשו הכל כדי להקטין או להפחית עד לאפס את הפיצוי שיעניקו למבוטח שלהן – והמשימה שלך היא למנוע זאת. אתה זכאי למלוא הפיצויים על הפגיעה שלך.

 

כיצד מתנהלת תביעת ביטוח בגין תאונת דרכים?

 

בראש ובראשונה, כאשר אתה רוצה להגיש תביעה נגד חברת הביטוח שלך, חשוב שתיעזר בשירותיו של עורך דין נזיקין. יחד איתו, פנה לבית המשפט תוך ניסוח של כתב תביעה ברור ומפורט, שבו כלול המקרה עצמו והפיצויים שמגיעים לך, לדעתך.

 

בניגוד לתביעות אחרות אשר מוגשות במסגרת דיני נזיקין, תביעות תאונות דרכים לא דורשות חוות דעת מצד מומחה רפואי, אלא בקשה למינוי כזה מטעם בית המשפט. יש בכך יתרון גדול, לצד חיסרון משמעותי. היתרון הוא שהמומחה יהיה מקובל על שני הצדדים, משום שמינוי נקבע על ידי בית המשפט. החיסרון הוא בעובדה שהתובע הוא המממן של חוות הדעת הזו.

 

חוות הדעת של המומחה חשובה מאוד, משום שהיא זו שתקבע, בסופו של דבר, מי מהצדדים צודק ועד כמה: מהו הנזק שנגרם לתובע, האם הנזק נגרם בשל תאונת דרכים בהגדרתה (תתפלא, אך יש לכך פרשנויות רבות), כמה אחוזי נכות ייקבעו לו וכדומה.

 

לאחר מכן, יגיע השלב בו כל אחד מהצדדים מצהיר על הפיצוי שלדעתו יש לפסוק בתביעה זו. בהתאם לכך, יכול השופט להחליט על הפיצוי הסופי, או שהצדדים מגיעים בינם לבין עצמם לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. אם לא הושגה פשרה, יגיע שלב ההוכחות (שבו שני הצדדים יציגו את טענותיהם ויבססו אותם) ובסיום: פסק הדין.

 

חשוב לציין כי תביעות בגין תאונות דרכים לא יוגשו רק נגד חברות הביטוח. במקרה בו, לדוגמא, תאונת הדרכים נחשבת גם כתאונת עבודה, יש להגיש תביעה גם מול המוסד לביטוח לאומי – ולהתנהל בהתאם לתביעה שמוגשת נגד חברת הביטוח.

 

כיצד מחושבים הפיצויים?

 

בעניין תביעות ביטוח בגין תאונות דרכים, החוק מתייחס לשני נושאים עיקריים אשר מרכיבים את גובה הפיצוי שיוענק לתובע: גובה אחוזי הנכות שנקבעו לו בעקבות התאונה ואובדן כושר ההשתכרות בהווה ובעתיד. מלבדם, ישנם עוד כמה גורמים שישפיעו על ההחלטה הסופית:

 


    • הוצאות בעניינים סיעודיים
    • תשלום על טיפולים רפואיים, תרופות וכדומה
    • ימי אשפוז
    • נסיעות
    • צורך בטיפול קבוע או זמני מידי אדם כלשהו

 

כדי להיות בטוח, בכל מקרה, שתקבל את הפיצוי המלא בגין הפגיעה שלך, מומלץ שתיעזר בעורך דין. כל ההוצאות הכרוכות בהליך המשפטי (כולל מימון חוות הדעת הרפואית) יוחזרו לך באמצעות אותם פיצויים, אם אכן תזכה בתביעה במלואה.

המאמר נכתב באדיבות yesem, שיווק באינטרנט. לקריאה נוספת על קידום אתרים: בלוג קידום אתרים. לקריאה על בניית אתר תדמית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב