דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אזרח - לא מפוחד 

מאת    [ 23/04/2012 ]

מילים במאמר: 1211   [ נצפה 2316 פעמים ]

רבותי, איזה פלא –אני אזרח לא מפוחד. הנאום של נתניהו בעצרת הזיכרון (18.4), לא רק שלא הפחיד אותי, אלא להיפך, נסך בי ביטחון, בצה"ל, במדינה, בעצמתה ובהנהגתה.

חלק מהפוליטיקאים, עיתונאים ועיתונים מתנהגים כמו ההנהגה היהודית בגטאות. לא להרגיז את "הפריץ", להיכנע, להתכופף ולחכות שהסערה תחלוף.

מרד גטו וורשה –היה על הכבוד היהודי והלאומי.

תשובתנו הניצחת –מטס מטוסי צה"ל מעל אושוויץ.

 

* מאת: עו"ד אברהם פכטר

 

 

מנהיג –הוא אדם המקבל עליו אחריות(אנטואן דה סנט-אכזופרי).

הנאום של נתניהו, בעצרת הזיכרון, בו שילב את האיום האיראני על ישראל, גרם שוב לתגובות חריפות מצד פוליטיקאים ועיתונים מסוימים –הידועים זה מכבר ב"אהדתם לביבי" ולמפלגתו.

עיתון הארץ (מיום 19.4)–הצטיין בכותרת טלוויזיונית בנוסח: "האיש המפחיד מהטלוויזיה", אחריו החזיקו גם מספר פוליטיקאים ואנשי ציבור שרואיינו בכלי התקשורת.

הנוסח של עיתון הארץ–ביחד עם מבקריו הפוליטיים, מזכירים במידה רבה, את התנהלותם של מנהיגי היהודים באירופה ובגטאות.

המנהיגות היהודית–ניסתה בכל כוחה להרגיע את הרוחות, לשמור על המסגרות הקיימות, לא להרגיז את "הפריץ", ולא לעזור לאלה שהבינו שהגרמנים מוליכים אותם שולל, מרמים, סוחטים אותם ומובילים אותם להשמדה.

אם בתחילת המלחמה–ניתן היה להבין את המנהיגות שרצתה לשמור על הקיים, על המסגרות, הרי שבשלב מסוים הם איבדו קשר עם המציאות, הפכו לאדישים, פחדנים וחלקם, אני מעז לומר, ניסו להציל את עורם על חשבון אחרים.

כאשר הצעירים שביניהם, חברי תנועות הנוער העיקריות, שהבינו לאן הרוח נושבת, שהגרמנים מנסים בעורמתם בהצלחה רבה, להוליך שולל את המנהיגות ולסובב אותם בכחש, תוך ניצול מירבי, סחיטת כספים והשפלות, לקום להתארגן להתנגדות-המנהיגות הוותיקה לא הסכימה.

מי שראה את הסרט "התנגדות", שהוקרן בטלוויזיה, על מרד גטו וורשה, קיבל הצצה קטנה וצוהרה, ליחסים שבין ראשי ההתנגדות כמו מרדכי אנילביץ', ראש ארגון "אייל" ויתר המתנגדים.

ההנהגה הוותיקה–לא שמעה להם, לא היתה מוכנה לעזור להם, בכסף, באנשים, במידע,וכשהבינו מה קורה באמת, כשהבינו שהאקציות והטרנספורטים מובילים את היהודים, נשים, גברים, ילדים –למוות במשרפות באושוויץ, טרבלינקה ויתר המחנות –היה מאוחר מדי.

יו"ר היודנרט בגטו וורשה–כשהבין מה קורה ומה נדרש ממנו, לספק עוד ועוד יהודים למוות –התאבד. כך לפחות שמר על כבודו, האחרים לא עשו זאת ומתו ללא כבוד.

הנוער הציוני, מכל הזרמים הרים נס המרד, את נס הכבוד היהודי האבוד, את נס "המוות בכבוד", כפי שהגדיר זאת מרדכי אנילביץ' ומת כאדם חופשי –למען מטרה נעלה.

מרד גטו וורשה–הפך לאחר השואה לסמל המאבק היהודי, שהציל את הכבוד היהודי, אך זה לא יהיה נכון היסטורית, להתעלם ממחנות ריכוז והשמדה אחרים בהם היתה התקוממות מאורגנת, מזוינת לחיה הנאצית, כמו טרבלינקה, סוביבור, בירקנאו ואחרים.

מרד גטו וורשה–מאפיל על יתר ההתקוממויות, בשל מיקומו בעיר הבירה, אורך הזמן מעל 30 יום, הנזק והנפגעים שגרמו לגרמנים, באדם, רכוש, אך בעיקר בגאוותם ותדמיתם.

הם נאלצו להזעיק כוחות שיועדו לחזית הרוסית, כדי להתגבר על קומץ יהודים שנלחמו באקדחים, רובים, בקבוקי מולוטוב, מול טנקים, תותחים ומטוסים.הקרב על הגטו היה ארוך יותר מכיבוש צרפת או פולין.

הבושה והפגיעה בגאווה הגרמנית וצבאה–היתה רבה ומביכה,ונתנה השראה למחתרת הפולנית והתקוממויות נוספות במחנות ובערים באירופה הכבושה.

נאום נתניהו ובמיוחד אזהרתו כנגד היטלר החדש אחמדינז'אד ימ"ש, נפלו על אוזן קשבת בעולם. ארצות אירופה וארה"ב, התעוררו לפעולה, מאוחר מדי ומעט מדי, אך בכל זאת לחץ בינלאומי שאסור לבטל אותו.

ידעו כל מתנגדיו ומבקריו של ביבי–שלולא התעקשותו ושל שר הביטחון ברק, כנגד האיום האיראני, העולם היה ממשיך לשתוק ונשאר אדיש כמו במלחמת העולם השניה.

היום ידוע בוודאות–כי בנות הברית ידעו,מה שקורה במחנות הריכוז, ידעו על מכונת ההשמדה ההמונית כנגד היהודים, השבויים הרוסים, הצוענים,וסירבו ביודעין, בטענות סרק, בכיסוי של סיכון ומטרות לא אסטרטגיות, לפגוע במרכזי ההשמדה, במתקנים, בציוד ובמבצעים.

אסור לשכוח–את העוזרים הנאמנים לנאצים, כמו הליטאים, האוקראינים, הקרואטים, הרומנים ומספר נוסף של משתפי פעולה, מבין המדינות שנכבשו, ששיתפו פעולה ברצון עם מכונת ההשמדה –כולל ממשלת וישי בצרפת והמשטרה הצרפתית, שעשתה עבודה טובה באיסוף וגירוש יהודיה.

על רקע זה, בולטים לטובה, כמגדלים באפילה, ממשלת בולגריה, שראשיה וראשי הכנסייה הקתולית התגייסו, כנגד גירוש היהודים והצליחו.

הממשלה הפשיסטית של פרנקו בספרד, ששיתפה פעולה עם היטלר, לא נתנה לפגוע ביהודים שלה ומכאן המסקנה כי מי שרצה והתעקש, יכול היה לעזור.

מאזהרה מוקדמת ועיקשת –לא מתים–מתים מאי אזהרה, מאדישות, מעצימת עיניים לראות, לאן הדברים מתגלגלים ובכך אשמה אירופה והעולם עד היום, במות המיליונים.

האזהרה של נתניהו–באה כדי למנוע חזרה על העבר, שהוא ממשי ונשמע מפי מנהיגי איראן, בקול גדול וחד יותר מאשר ההנהגה הנאצית.

האזהרה של נתניהו –לא מפחידה, היא מעוררתאת הישנים, הבטלנים, הלא מאמינים, הפחדנים והשומרים על המסגרות–שלא למדו מההיסטוריה והמציאות.

מצעד החיים–יש רבים הטוענים שצריך לבטלו, שזה גורם לנזק, שיש מחקר שחלק מהנוער שחוזר, יש לו סיוטים, דיכאון ופחדים.

את המצעד הזה, אסור להפסיק–אבל יש לשנות את המסלול ואת תוכן ומהות הביקורים. יש להמעיט בביקורים במחנות ההשמדה, לא להפוך את מצעד החיים, למצעד המוות. יש לתת דגש על התרבות, היצירה היהודית באירופה, על ההישגים והמעמד שרכשו משכיליה.

לסיכום –אני אזרח לא מפוחד, לא מבוהל ולא מתוסכל, אז תפסיקו להציק לי עם הפרשנות האנמית והלא משכנעת.כי מי שמאמין, במדינת ישראל עצמאית, ריבונית וחזקה, לא מפחד.

מי שמאמין בצה"ל וביכולותיו, לא מפחידים אותו נאומים והשערות,ומי שמאמין ש"מצדה שנית לא תיפול", יכול להמשיך לחייך, למרות האיומים וההפחדות.

"אנו זקוקים עכשיו לכמה אנשים משוגעים. ראו היכן הנחיתו אותנו השפויים" (ג'ורג' ברנרד שאו).

נ.ב.:

א. הפרשנות והביקורת שאני שומע בתקשורת על הקשר הלא נכון בין השואה לבין האיום האיראני –מגוחך ומטעה.

ב. הקשר אינו בפרטים או בביצוע. הקשר הוא באידיאולוגיה הנאצית –רצוי להשמיד היהודים, כי הם גזע שונה וחריג ומזהם את הגזע הארי.

ג. אחמדינז'אד–רוצה להשמיד את מדינת ישראל, ואת הישות הציונית כי הם חריגים במזרח התיכון, ובין האומות הערביות.

ד. הנשק של איראן –הגרעין, לדעתם יעיל יותר מאשר האמצעים שהיו לנאצים –ומכאן הסכנה.

ה. לכן על ביבי/ברק –להמשיך, להתריע, לזעוק ולא לפחד כלל.

 


הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב