דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרה טיפים איך להכנס למגזר החרדי 

מאת    [ 22/04/2012 ]

מילים במאמר: 808   [ נצפה 3712 פעמים ]

ישנם עשרת הדיברות כדי להיכנס למגזר החרדי, עשה ולא תעשה במגזר, כמו שללקוח מהמגזר הערבי, לא תציע בקבוק יין כשי לחג, כך ישנם במגזר החרדי, כמה דברים שאסור לך לעשות, מין קודים ברורים במגזר החרדי, רק חבל שכאיש מכירות המתחיל לעבוד במגזר תיפול עליהם, הם אולי מגזר סבלני, אבל מאד שמרן ומאופק, כאחד שעוסק בתחום השיווק כשני עשורים, אני בא מתוכם, מבפנים עמוק, אני מכיר את הרגישויות הקטנות שיכולות למנוע לך עסקאות גדולות, תקרא, תפנים, תחסוך המון זמן וכסף.


    • לעולם כשאתה מגיע לפגישה עם לקוח חרדי אל תלחץ יד לאשתו, או אם היא בעלת העסק אל תלחץ לה את היד, אפילו אל תושיט, ותחזיר, ותומר, כן כן אצלכם לא נותנים ידיים לנשים, זה אחד הדברים הכי פוגעים, האמירה והושטת היד, מביכים ברמות על, הן גדלות על זה, לא חסר להם כלל הנימוס הזה, לתת יד, זו חריגה מכללי הנימוס, במקרה הזה שב ואל תעשה עדיף.
    • אל תאמר בדיחה גסה, אל תביך, זה לא אמור רק לגבי אישה חרדית דתית, כל אשת עסקים לא תתרשם מיכולתך להצחיק , בסגנון בוטה וגס, האישה החרדית יכולה להיות אשת עסקים ממולחת, עם נחמדות יתר, אבל זה לא אומר, שבדיחות וגינלייות אמורות להצחיק אותן, גם אם בעלה נכנס לפגישה, אל תחשוב שהוא כן מוכן לשמוע, כי לידה בכל מקרה הוא אמור, להיות רציני, כי הוא זה שבסופו של יום מורה הלכה בביתו.
    • אם הפגישה שלך עם בני זוג, לעולם אל תחמיא לבעל על יופייה של אשתו, אצלם, כל כבודה בת מלך פנימה, הוא ייפרש את זה כניסיון להתחיל איתה, במידה והיא לא אמורה לקבל מחמאה בתחום היופי, הוא לא דיביל, הם מבינים ביופי, הוא יגחך בתוכו, הוא ייסתכל עליך בתור שקרן מתחיל.
    • כשמתחילה שיחת הסמול טוק, בדרך כלל עולות שם, בעיות אקטואליות, הדרת נשים, חרדים, תמיד שייכים לאיזו שהיא חצר, אדמו"ר, פוסק הדור, אל תנקוט עמדה נגד או בעד רב כלשהוא, ייתכן שהם שייכים למגזר השני, ונקיטת העמדה שלך עלולה לסבך אותך, או להראות כעוין הם כלפי חוץ משדרים שלום ואחווה, אבל בני ברק יותר מפולגת מלבנון.
    • אין דבר יותר חשוב מחינוך אצל חרדים, אל תפסול את מערכת החינוך שלהם, על זה גאוותם, הם משקיעים שם את דמם וכספם, במושגים שלהם, לא מעניין אותם תוכניות הליבה, בגרות, תואר ראשון, יותר מעניין אותם טוהר ראשון, וטוהר המחנה שלהם, מבחינתם כל הסיקריקים, האמא המרעיבה, הרב המלטף, הינם סיפורים שבשוליים, כך שעדיף לך להתרגש ממערכת החינוך שלהם, עד כדי שתבדוק איתם את האופציה של רישום העולל שלך אצלם, לשנת הלימודים הבאה.
    • אם אתה מוכר מוצר שרות הדורש התקנה, כדאי מאד שתלמד את הלוח שנה העברי על בוריו, ימי חול המועד מבחינתם כשבת ממש, למעט מלאכות מסוימות, אבל הם לא יקבלו התקנה של דוד שמש באותו היום, ברז לגז, מזגן, ישנם חרדים חסידים, שילבשו בימי חול המועד בגדי שבת, חולצה לבנה וכאלה, כך גם לגבי יום שישי, וכניסת השבת, חשוב שתדע את זמני כניסת השבת, מבחינתם שעת כניסת השבת הינה כשעת המראה של חללית, אין עיכובים, ושעה לפני הם כבר במצב טיסה.
    • לעולם אל תשלח להם הודעת אסמס של שבת שלום לאחר כניסת השבת, הם מאד דייקנים, הם יבדקו אותך, מתי שלחת את ההודעה, כנ"ל לגבי הודעת  אימייל, שלא תעביר ביום שבת, גם כאן יבדקו אותך, במידה ושלחת את ההצעה בשבת, הם אפילו לא יעיינו בהצעה, יזרקו אותה לדואר זבל כמו שהיא, אפילו שתהא האטרקטיבית ביותר, יחשבו בליבם, אין ברכה בחילול שבת.
    • נכנסת אליהם למשרד, ראית תמונות של נכדים, בנים, תלויות על הקיר, תתלהב באיפוק, וכמובן תוסיף את המשפט, בלי עין הרע, אל תשאל אותם כמה נכדים יש לך, הם יחששו מעין הרע, אבל כן מותר לומר, זה הנכד היחיד שלכם, אם בא להם יריבו את נושא הכמות, במידה ולא יישארו בנושא האיכות, כמה הוא מוכשר, הם לא נעלבים מזה שגלית שהוא סבא, הם מרגישים בזה יעוד אולטימטיבי, אתה יכול להוסיף, כיף להיות סבא צעיר, נושא הגיל לא מטריד אותם, הם לא יעסקו בטיפוח הגוף, מבחינתם זו תרבות יוונית קלוקלת, למרות שיש בינהם שיעשו הליכה בפארק, כשנשותיהם יעטו שביס, ונעלי ספורט, מודל שנות התשעים, הם לא שמעו עדיין על הנייק אייר.
    • הנושאים שאתה יכול להעלות בשיחה המקדימה למכירה יכולים להיות, מקום מגורים שלהם, לאיזו חצר הם משתייכים, היכן לומדים הילדים, האם יש לכם ילדים נשואים, היכן גרים הילדים, באיזה כולל לומד החתן, נושאי צבא ומדינה, עדיף לך לא להיכנס, הם בטוחים בצדקת דרכם בשמירה על הגחלת, מבחינתם כל ההסדר הזה מעוגן בחוק, הם לא עוברים עליו, והשאלה שלך בנידון יכולה להיות קנטרנית גרידא, כי הוא לא ישתכנע מהשיחה שלך ללכת לצבא, רד מזה במידי.
    • ברוב המיקרים לחיצת יד אצלם מקדשת את העסקה, במיוחד אם אמרו את המשפט "מזל וברכה" בעגה יידשאית, אחוז הצ'קים החוזרים אצלם שואף לאפס, גם אם זה יקרה הם יעשו הכל, בכדי לשלם, זה לא אומר שלא צריך להחתים אותם, על מסמך הזמנה מסודר, כי בכל וילה יש פח זבל, תפעל לפי הכללים, בפחות נוקשות, מה שנקרא בצבא, ברגישות ובנחישות, תן לו הרגשה ביתית, קנית אותו.

 

אם תפעל לפי כל עשרת הדיברות האמורים לעיל , אני מבטיח לך הצלחה של מאה אחוז בעסקים מולם, תקנו אותי אם אני טועה. בהצלחה

אבי בנטוב - סמנכ"ל רשת קו עיתונות דתית הכותב הינו סמנכ"ל ברשת העיתונים הגדולה בציבור החרדי המונה למעלה מעשרה עיתונים בתפוצה ארצית של למעלה מ-200 אלף עותקים! הכותב מתמחה בתחום השיווק כעשרים שנה, מרצה במכללות לפרסום ושיווק, בעל טור במוסף "ביזנס" ומגיש פינה ברדיו קול ברמה, בתוכנית פרסום ושיווק, ומופיע ברשימת כותבי המאמרים של אתר האינטרנט , "כיכר השבת" כתובת האתר של קו עיתונות http://kav-itonut.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב