דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעבדות לחירות היום 

מאת    [ 22/04/2012 ]

מילים במאמר: 764   [ נצפה 1945 פעמים ]

חירות

 בכל רגע נתון בחייו של אדם יש לו את האפשרות לבחור להיות עבד או לצאת לחירות. בכל רגע נתון!!!

מה זאת אומרת, אתם שואלים, אני עבד? מה פתאום. אני אזרח חופשי במדינה ריבונית חופשית, מאמין במה שאני בוחר להאמין, חי את חיי, עובד את עבודתי, מגדל את משפחתי וכולי וכולי...

נכון. ולכן חשוב קודם כל שנבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים את ההבדל המהותי שבין להיות חופשי, לבין להיות בחירות, כלומר בן חורין.

חופש הינו תמיד מצב חיצוני. כנאמר לעיל – אני חופשי לבחור מה ללבוש, מה לאכול, במי לבחור, במי להאמין, למי לסגוד, את מי לאהוד, את מה להעריץ, את מי לשנוא. בארצנו הקטנטונת לבדה ישנם מליוני אנשים חופשיים חסרי חירות לחלוטין.

מפני שחירות הינה מצב פנימי. יותר נכון לומר, מצב תודעתי. או שאני בתודעת חירות, או שאני בתודעת עבד. גם אם אני חופשי לפעול כראות עיניי.

אפשר להתבונן על היותנו פה בשלוש רמות (אפשר כמובן גם אחרת) רמה אחת הינה רמת הישרדות. כל חי, וזה כולל כמובן גם את בני האדם, החופשיים ונטולי החופש כאחד, עוסק בהישרדות. לאכול, לשתות, להתרבות. עבד הינו שורד. הוא עסוק כל כולו, בכל הווייתו במלאכת השרידה. בין אם זה בכלא, במשרד או סתם בבית.

הרמה השניה הינה רמת הלחיות. אני חי את חיי. אני מרגיש, אני חש, אני לומד, אני יוצר מערכות יחסים, אני אפילו אוהב אמנות או מתפלל לאלוהים או נותן צדקה. ועדיין אני עסוק בלחיות ולכן אני עבד. עדיין. כי אני עדיין מופעל על ידי המחשבות שלי.

הרמה העליונה הינה הרמה של להיות. כאן אדם מגלה את מה שמונע ממנו באמת להיות, את מה שמשעבד אותו והופך אותו לעבד, מוותר על העבדות וכך יוצא לחירות.

ומהו הלהיות הזה? בפשטות הגדולה ביותר – להיפרד מהשקר.

שני רגשות על קיימים בעולם – פחד ואהבה. במקום שיש פחד אין אהבה ובמקום שיש אהבה אין פחד. כך פשוט! כל הרגשות נובעים מהפחד, והאהבה כנגד כל אלה.

ומהו הפחד? השקר הגדול מכולם. מי יוצר את הפחד? המיינד! (ההכרה). האגו שהוא אבי המיינד. משחר היותנו, נטבעים בנו אין ספור סיפורים שמופיעים כמחשבות, אמונות, דפוסים, שמופיעים כאמת שאין בלתה. מדוע? כי אנו מאמינים להם. וכך מופעל הפחד.

מה רוצה הפחד כשליח המיינד? ליצור פירוד. פירוד בין אדם לאדם, פירוד בין נברא לנברא, פירוד בין נברא לבורא ובעיקר פירוד בין אדם לעצמו. מדוע? כי כך המיינד מעצים את  עצמו. הפחד מגדיל את הפירוד והפירוד מגדיל את הפחד. מעגל רשע אין סופי של הישרדות וחיות.

ומהי האהבה? היא האמת האחת ואין בלתה. היא הטבע האמיתי שלנו, המהות שלנו התמצית של ההוויה שלנו. היא האחדות ההפוכה לפירוד.

טעות! אין היפוך לאהבה מפני שבתמצית ובמהות הכל, ישנה אחדות מלאה שהפירוד הוא רק כסות או מסך שקר שמסתיר את האמת הזו. שקר אינו ההיפך מאמת מפני שהאמת היא נצחית. גם כשישנו שקר האמת עדיין קיימת, רק מוסתרת.

לכן הפחד הינו הסתתרות מהאהבה, כלומר מהטבע האמיתי שלנו.

הוא המשעבד הגדול שלנו. אנחנו עבדי הפחד. עבדי הסיפורים של המיינד, עבדי המחשבות והשקרים. מדוע? כי אנחנו מאמינים להם.

כשאדם אכל מעץ הדעת טוב ורע העונש הגדול ביתר שלו היה להפוך לעבד המחשבות שלו. עד אז הוא התהלך בכסות של אור לגופו – אור האהבה של הבריאה ולכשאכל מהעץ חשכו חייו והוא נאלץ להסתיר את האור בכסות של עור. וכך אנחנו עד היום – מסתירים את האור שבתוכנו בעור הפחד והמחשבות. ומהו עץ הדעת טוב ורע? הוא עץ הידע, עץ השכל, עץ המיינד. עץ הפירוד והדואליות. טוב.. ורע.. נכון.. ולא נכון.. אני... ואתה.. הם... ואנחנו... מוסרי... ולא מוסרי... כולם ילדי פחד!

בעץ החיים אין טוב ורע ואין נכון ולא נכון ואין מוסרי ולא מוסרי, יש רק אהבה. טהורה, צרופה, נצחית, שלמה. כשהיא ישנה לא צריך את כל הקישוטים של עץ הדעת טוב ורע. וכתוב "ובחרת בחיים"!

("ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב, ואת המוות ואת הרע… הברכה והקללה ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך" (דברים ל').

 להיות, פירושו אחד – להפסיק להאמין לסיפורים והשקרים של המיינד. לתת למחשבות לרוץ ולהזכיר לנו ולהם שהן שקר שאינו מחייב אותנו.

בכל רגע נתון בחיינו, כלומר ממש עכשיו, ברגע זה אנחנו יכולים להחליט לצאת מעבדות לחירות. וזה תלוי רק בנו, בכל אחד מאיתנו. כל שעלינו לעשות הוא קודם כל להיות מודעים לרמת הסבל שמייצר המיינד שלנו, לסיפורים ולשקרים שאיתם הוא מנהל את חיינו ומפעיל אותם. הדרכים לפעול הלאה הן רבות ונפלאות ולכולן מטרה אחת – להזכיר לנו כי המהות שלנו הינה אהבה וכי הפחד הוא שקר. זוהי מהות החירות.

וזכרו -  המיינד טבעו לסבך את הדברים וליצור מורכבויות, האהבה היא פשוטה, זכה ותמה.

בברכת חג חירות נפלא ושחרור מוחלט מתודעת העבד

LOVE

נדב

 

 

 

 

LOVE


נדב בן יהודה "המסע" אל הריפוי


052-3731436


המסע | נדב בן יהודה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב