דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד דלק נדלן בטענה לדיווחים כוזבים 

מאת    [ 22/04/2012 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 1899 פעמים ]

הקדמה: על מנת להגיש תביעה ייצוגית, יש להגיש ראשית בקשה לאישורה. בתגובה לבקשה לאישור תביעה ייצוגית, יכול המשיב לטעון, למשל, כי לתובע הייצוגי בתביעה ייצוגית לא קיימת עילת תביעה אישית, ואו כי לא קיימת עילת תביעה לקבוצה אותה הוא מבקש לייצג. בבקשה לאישור תביעה ייצוגית יש להראות כי קיימת תשתית ראייתית אשר עשויה להביא בסבירות גבוהה כי התביעה ייצוגית שהוגשה תתקבל.

מהם התנאים אישור תביעה יצוגית?

התנאים לאישור תובנה ייצוגית מנויים בחוק תובענות ייצוגיות. תובענה ייצוגית מוגשת לבית המשפט לפי סכומה, כלומר, תובנה ייצוגית שהסעד הנדרש בה הוא עד שניים וחצי מליון שקלים, תוגש לבית משפט השלום, ותובענה ייצוגית שהסכום הנדרש בה עולה על שניים וחצי מליון שקלים, תוגש לבית המשפט המחוזי.

תובענה ייצוגית לא מאושרת באופן אוטומטי, בשונה מתביעות רגילות. תובענה ייצוגית מוגשת לעיון בית המשפט, אשר דן ראשית בבקשה לאישור התובענה כתובענה ייצוגית, על בסיס כתב התביעה המצורף.

הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד דלק נדל"ן בטענה לדיווחים כוזבים

לאחרונה הגיש ע"ד רנן גרשט, תובע ייצוגי, בקשה לאישור תובענה ייצוגית על ידי בא כוחו, עורך דין אופיר נאור, בגין דיווחים כוזבים לכאורה של חברת דלק נדל"ן שבבעלות יצחק תשובה. בתשובה, טענה דלן נדל"ן כי בבקשה לאישור תובענה ייצוגית פגמים וליקויים חריגים.

היקף התביעה הוא שבע מאות ועשרים מליוני שקלים, נגד קבוצת דלק, נגד יצחק תשובה ונגד דירקטוריון ואיליק רוז'נסקי, המנהל הכללי של דלק נדל"ן לשעבר.

בבקשה לאישור תביעה יצוגית, נטען כי עד שנת 2008, פרסמה חברת דלק נדל"ן דיווחים כוזבים, וכן נהגה בחוסר הגינות כלפי משקיעי החברה, והדבר הסב לתובעים נזקים בשיעור מאות מיליוני שקלים במחיקת שווי החזקות הציבור בחברת דלק נדל"ן.

הנתבעים טוענים בתגובתם לבקשה לאישור תביעה יצוגיתף שהוגשה על ידי עורך דין פנחס רובין ועופר צור ממשרד גורניצקי ושות', כי שורה של פגמים טכניים אך גם מהותיים, נפלו בבקשה לאישור תביעה יצוגית, ועל כן יש להביא לדחיית הבקשה לאישור תביעה יצוגית, או למחיקת חלקים ממנה.

בתגובתם, טענו עורכי הדין של דלק נדל"ן כי הטענות המועלות בבקשה לאישור תביעה יצוגית אינן מופיעות בתצהיר שר הוגש על ידי עורך דין גרשט המצורף לבקשה לאישור תביעה יצוגית, וכי אין לעורך דין גרשט עילת תביעה אישית נגד חברת דלק נדל"ן ונגד יצחק תשובה, היות ולא שילם עבור מניות החברה, אותן קיבל כדיבינד, ועל עילות התביעה חלה התיישנות.

עוד טענה חברת דלק נדל"ן וטען יצחק תשובה, כי בבקשה שהוגשה לאישור תביעה ייצוגית, התבלבל התובע בין תביעה נגזרת לבין תביעה ייצוגית, וכי התובע, רונן גרשט, עירבב את עילות התביעה השמורות לבעלי מניות, ביחד עם עילות השמורות לחברה. עוד טענו כי רונן גרשט הודיע ליושב ראשון הרשות לניירות ערך כי בכוונתו להגיש תביעה נגזרת (בניגוד לתביעה ייצוגית).

עוד טוענים הנתבעים כי רונן גרשט הודה במכתבו לרשות לניירות ערך כי אין בידיו ראיות לתביעתו, וכי היעדר ראיות להוכחת תביעה נגזרת נכון גם לגבי הגשת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית. את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית, ביסס גרשט על חקירת הרשות לניירות ערך נגד חברת דלק נדל"ן ואיליק רוז'נסקי, בחשד לעריכת שינויים בדו"חות כספיים מתקופות עבר.

גרשט תוקף את חברי דירקטוריון דלק נדל"ן ובעל השליטה בטענה להפרת חובת תום לב ומצגי שווא כלפי בעלי מניות דלק נדל"ן. גרשט טוען לשורת דיווחים כוזבים ומטעים, הכוללים הערכות שווי מנופחות ומצגים שקריים, בין היתר. עוד טוען גרשט בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, כי חברת דלק נדל"ן נטלה הלוואות שכיום אינה מסוגלת להחזיר, ופרעה חלק מחובותיה עבור חלק מבעלי אגרות החוב בעבר.

באוגוסט לשנת 2008, כך טוען, חברת דלק נדל"ן פרסמה הערכת שווי ובה הציגה לציבור את השווי הכלכלי של החברה, הון עצמי בהערכת השווי עמד על שלושה וחצי מיליארד שקלים- אשר התברר כשגוי. כך טען גרשט בבקשה לאישור תביעה ייצוגית.

לסיכום, כפי שראינו, על מנת להגיש תביעות ייצוגיות, יש להגיש ראשית בקשה לאישורה, ולה יצורף כתב התביעה. במקרה של הבקשה לאישור תובענה יצוגית נגד דלק נדל"ן, נטען כי החברה הציגה בפני משקיעיה נתונים לא נכונים אודות החברה, דבר אשר הביא להטעייתם ולנזקים כספיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב