דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישום פטנטים עלויות 

מאת    [ 21/04/2012 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2310 פעמים ]

עלויות רישום פטנטים משתנות לפי הנושא של ההמצאה, העלות מושפעת ממורכבות או פשטות ניסוח הבקשה לפטנט והשרטוטים המצורפים לה, כמו כן תלוי בתחום ובמידע המצוי בידי הממציא.

בנוסף ברישום פטנטים יש עלות אגרות שמשתנות לפי סוג הבקשה ומקום הבקשה, כך למשל אגרה להגשת בקשת פרוביזיונל או כפי שרבים נוהגים לקרוא לה "פטנט פרוביזורי" הנו 125$ אך בקשה מסוג זה אינה פטנט, אלא בקשה ארעית המעניקה תאריך בכורה עד להגשת בקשת הפטנט. עלות האגרה להגשת בקשת פטנט בישראל הנה 1,245 ש"ח, בארה"ב עלות האגרה הנה משתנה לפי פרמטרים שונים אך פעמים רבות העלות כ-530$.

עלויות האגרות הן רק חלק מהעלויות בתהליך הבקשה לרישום פטנט, יש לזכור ששכר הטרחה לעורך הפטנטים כאמור משתנה על פי תחום ההמצאה, המורכבות או הפשטות של ההמצאה היא שמשפיעה על הזמן שבו יכתוב וינסח עורך הפטנטים את העריכה שמוגשת לרשות הפטנטים.

כמו כן יש עורכי פטנטים שנותנים הצעת מחיר לעריכת בקשת פטנט עד מתן גרסה ראשונה לבדיקת הלקוח, כל תיקון שיבקש לבצע הממציא ידרוש עורך הפטנטים תשלום נוסף לפי זמן שהוא מעריך שייקח לו לבצע את השינויים, לכן כדאי לוודא עם עורך הפטנטים שהוא מאפשר לממציא לבצע מספר סבבי תיקונים לעריכה ללא עלות נוספת למחיר הבסיס שסוכם. כמו כן ממציאים מעדיפים פעמים רבות "פיקס פרייס" ולא עבודה על בסיס שעות, לכן עדיף פעמים רבות להיפגש עם משרד עורכי פטנטים בטרם קבלת הצעת מחיר, ולא סתם לבצע סקר טלפוני של מחירים, פעמים רבות העלויות שאומרים טלפונית אינן משקפות את המציאות. למשל פונים אלינו ממציאים שאמרו להם שעלות הגשת פטנט הנה 125$ בלבד או עלות של כמה מאות שקלים בלבד, איננו מכירים עלויות שכאלו בעריכה ורישום פטנט, כל שאמרו להם היא עלות האגרה להגשת בקשה ארעית (פטנט פרוביזורי בטעות הטרמינולוגית).

לכן ממציא שבאמת מעוניין לדעת מהי העלות להגשת פטנט על המצאתו, עדיף לו שיטרח ויפנה למשרד שיכול לתת לו הצעת מחיר בפגישה, ישנם משרדים שגובים כסף עבור פגישה ראשונית זו, לכן כדאי לפנות למשרדים שיכולים לתת הצעת מחיר ללא חיוב עבור הפגישה הראשונה לצרכי היכרות ראשונית וקבלת הצעת מחיר. לאחר קבלת הצעת מחיר הממציא יכול לשקול האם ימשיך בדרך להגשה ורישום בקשה לפטנט.

פעמים רבות לעורכי הפטנטים אין די ידע טכני על תחום ההמצאה, גם לממציא חסרים פרטים טכניים על המצאתו למרות שהוא יודע מהי מטרתו הסופית, לכן ממציאים נעזרים בחברות לפיתוח פטנטים והמצאות שעוזרות הן לממציא והן לעורך הפטנטים להוסיף מידע חשוב ולעיתים חיוני על מנת לקבל פטנט רשום

 

אב טיפוס פטנטים והמצאות בע"מ - חברה המתמחה בפיתוח מוצרים, פטנטים והמצאות, בניית אבי טיפוס ודגמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב