דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנסים דיאטות בכל פעם מחדש, ולא הולך? אילו הן הסיבות 

מאת    [ 20/04/2012 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 1557 פעמים ]

 כמה מאיתנו חווינו פעם, פעמיים, שלוש פעמים במשך החיים את אותו תהליך ארוך ומייגע של ירידה במשקל? אז מה מונע מאיתנו בעצם לרדת במשקל כמו שאנו רוצים? 

1. התהליך ארוך מידי- רבים מאיתנו מתחילים את "הדיאטה" ואפילו יורדים כמה קילוגרמים, אך ברגע שאנו מבינים שהתהליך דורש סבלנות ושאנחנו לא יורדים בקצב מהיר כפי שציפינו אז תחושת אכזבה וייאוש מציפה אותנו ושוב חוזרים לאותה נקודת התחלה, ואז עוד פעם, ועוד פעם, ועוד פעם....ועוד פעם.. 

2. חסך קלורי גדול מידי- גוף האדם בנוי ממס' מערכות שזקוקות לאנרגיה בכדי לקיים את עצמן. את האנרגיה הזו אנו מקבלים מהמזון, ולכן כשיש חסך קלורי אשר לא מותאם לגוף, הגוף מנסה לאזן את עצמו ופונה למקורות אנרגיה אחרים ומכאן הירידה המהירה במשקל היא בעצם נובעת מאיבוד של נוזלים ומסת שריר. לאחר תקופה כזו הגוף נכנס לסטרס ודורש פחמימות פשוטות במיידי ובכמות גדולה, וזה ההסבר להשמנה+ריבית לאחר דיאטות כאסח למיניהן. המטרה שלנו היא בעצם ירידה באחוזי שומן ולספק לגוף את צרכיו, לכן כדאי להחליף את הרגלי התזונה לתפריט מסודר ומזין וכך הירידה תהיה מתונה ונכונה. 

3. התעסקות באוכל- התעסקות באוכל הינה גורם עיקרי אשר מונע מאיתנו לרדת במשקל. ספירת הקלוריות הבלתי פוסקת במוחנו והמחשבות על אוכל הן אויב גדול, אשר אפשר להיפטר ממנו אך ורק באמצעות שליטה במחשבות שלנו ובאכילת 5-6 ארוחות מסודרות. אכילה כל זמן קצר מונעת מאיתנו לחוש את "תחושת הרעב" וכך הרבה יותר קל להתעסק בדברים אחרים מלבד אוכל כאשר הבטן שלנו בתחושת שובע לאורך כל היום. שליטה במחשבה היא דבר מאתגר אשר דורש מאיתנו הרבה כוחות, אך ככל שהאתגר קשה יותר כך תחושת הסיפוק כאשר אנו מצליחים מרגישה טוב יותר! אתם תראו שכאשר ההתעסקות באוכל לא תהיה חלק מהחיים שלכם אתם תרדו בשומן מבלי להרגיש בכלל.... 

4. לא לסלוח לעצמך- אם אוכלים יום אחד שונה, אם יש "התקף זלילה", אם אכלת משהו שלא היה בתכנון, לא נורא. ככל שהמקרים האלו ייקרו לך יותר כך תלמד גם איך אפשר לחזור לשגרה ולחיים הרגילים מבלי להשמין, כי בעצם ה"מעידות" הן לא אילו שייגרמו לך להשמין אלא אך ורק השתלטות של תחושת האכזבה על המוח מה שיגרום לייאוש ולהמשך בזלילות. כל ירידה היא לצורך עלייה. כמה שזה קשה להאמין לעצמך כשאתה אומר את זה בזמן תחושת האכזבה המציפה אותך וגורמת עד ליידי תחושה של הצטמקות המוח והרגשה של השומן עובר בכל גופך, המשפט הזה וצורת החשיבה החיובית היא הדבר היחיד שיחזיר אותך למסלול הנכון, של אימוץ אורח חיים בריא. 

5. אנטגוניזם כלפיי פעילות גופנית- אנשים רבים לא אוהבים לבצע פעילות גופנית. פעילות ותזוזה היא דבר הכרחי וחיוני לגופינו מכיוון שהוא בנוי ונועד לעמוד על 2 ולפעול במשך היום. בימינו ישנו מגוון רחב של סוגי פעילויות כמו : הליכה, ריצה, קפיצות, שחייה, זומבה, שיעורי אירובי, שיעורי חיזוק, חדר כושר, משחקי כדור, מדרגות ועוד ולכן יש אפשרות להתנסות במגוון עד למציאה של ספורט שמתאים לנו. יש אנשים שמשתעממים בקלות מסוג ספורט אחד לכן כדאי להם לגוון ולא להישאר באותו התחום. 


הניסיון האישי שלי גרם לי להבין דבר אחד חשוב מאוד- הציפייה משתלמת, הסבלנות משתלמת, והרצון להתחיל מ10 ולא מ0 הוא הגורם שהורס את כל תהליך הירידה במשקל. צריך להבין שאתה בעצם נכנס ל"תהליך" שדורש ממך הרבה יותר מכוח רצון והרבה יותר כוחות נפשיים,סבלנות להתחיל מקטן, 
וכשמגשימים את כל היעדים בדרך אל המטרה זו התחושה הכי נהדרת שיש, תחושת ניצחון. אתה מרגיש שתצליח לשנות את העולם, לשנות את החשיבה והגישה כלפיי החיים, אתה תרד במשקל, אתה תדהים את עצמך ביכולות הפיזיות והמנטאליות שלך! 
הרגשת הסיפוק שלאחר השגת המטרה זו תחושה נעימה, הנעימה ביותר. 

לסיכום אכתוב כאן את דבריי הרמב"ם: "ואכילה גסה לגוף כל אדם כמו סם המוות, והוא עקב לכל החלאים. ורוב החלאים שבאים על אדם אינם אלא או מפני מאכלים רעים, או מפני שהוא ממלא בטנו ואוכל אכילה גסה אפילו מאכלים טובים... וכל מי שהוא יושב לבטח ואינו מתעמל....כל ימיו יהיו מכאובים וכוחו תושש". 

ליאור בראון - מאמנת כושר אישית ובעלת מכון הכושר "פיניקס" לאימוני כושר קבוצתיים לנשים. www.phinix.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב