דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צילום מזון - איך נכין את הסט 

מאת    [ 19/04/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 2102 פעמים ]

כאשר אנחנו באים לסט של צילומי מזון יש מספר דברים שנשים אליהם לב. שימוש בעדשות שונות במהלך הצילום הוא אפשרי ורצוי. בהתאם לצילום המזון שאנחנו רוצים לצלם, אנחנו נשתמש בעדשות עם אורך מוקד שונה. לתצלום תקריב נשתמש בעדשה עם צמצם פתוח ככל האפשר (מתחת ל 5.6) כדי לתת עומק שדה מעניין לתמונה. לצילומי אווירה והכנה אפשר להשתמש בצמצם סגור (9-11) ובאורך מוקד קצר כדי להראות את סביבת ההכנה.

תמונות אווירה- תמונות אווירה בסט של צילום מזון חשובים ומוסיפים צד אחר לצילום מזון קלאסי של מנה מצולמת במרכז התמונה. תחת תמונות אווירה אפשר להכניס את כל תהליך ההכנה לפני שהמנה מגיעה לשולחן. לדוגמא: הירקות בשדה או בסלסילה, הכנת המרכיבים, כלי תבלינים, הטבח והמטבח עצמו, חיתוך ובישול המרכיבים, כלי העבודה השונים, ובעצם כל מה שמוסיף צד אחר המשלים את הסיפור שהמנה שלנו רוצה להעביר.

והגענו לשלב החשוב ביותר בצילום מזון- כניסתה של הדוגמנית הראשית: המנה.

הכנת המנה חייבת להתבצע לאחר שסיימנו את כל ההכנות בסט, כיוונו את התאורה, מיקמנו את המזלגות ואפרסקים, צילמנו מספר תמונות ניסיון והגענו לתוצאה הרצוייה.

להכנת המנה נשתמש בחומרי הגלם האיכותיים והטריים ביותר שכן מנה שלא נראית לנו טוב, לא תצטלם טוב! מידת העשייה חשובה מאוד, בישול יתר על המידה יפרק את המרכיבים, טיגון לא מספיק יראה חיוור, ותיבול יתר רטבים בסלט יוריד את הנפח של העלים העדינים. מומלץ לא להשתמש ברוטב כבד אלא להבריק קלות את העלים בסלט עם ספריי שמן כדי לשמור על צורתם הרעננה.

כמובן שזריזות הצילום חשובה לנו מאוד. ככל שנתמהמה יותר, כך המנה תיאבד את צורתה ויהיה לנו קשה לקבל תוצאה טובה. 

במידת האפשר , רצוי שהמצלמה תהיה מחוברת למחשב במהלך הצילומים. החיבור נותן לנו את האפשרות לראות את תוצאת צילום המזון "בשידור חי", ואת האפשרות למעצב המזון וללקוח לתת משוב ראשוני על הצילום, ולתקן על פי הצורך את העיצוב, התאורה וכל מה שצריך כדי לקבל תוצאה מושלמת. אפשרות זו, עוזרת לנו לחסוך בזמן עבודה, ולנצל את זמן החיים הקצר של אוכל מוכן לטובתנו. אוכל מוכן וטרי, לא נוטה להישאר "חי" זמן רב, אלא מספר דקות מועטות ועלינו לנצל כל רגע מזמן קטיפתו ובישולו לטובת הצילום.

צילום מזון נמצא מסביבנו, גם אם לא שמנו אליו לב. ספרי בישול, ומגזינים שונים, אריזות מוצרים, פרסום חוצות, אתרי אינטרנט ובלוגים שונים. כל ארגון המשווק אוכל ישתמש בצילום מזון איכותי ומגרה לפרסום מיתוג ושיווק.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב