דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם יש שוני בין עיצוב גרפי ותקשורת חזותית? 

מאת    [ 19/04/2012 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 4657 פעמים ]

אחת השאלות אשר רבים שואלים ומתעניינים בה היא מה הוא ההבדל, ואם הוא בכלל קיים, בין המושג עיצוב גרפי למושג תקשורת חזותית. ההבדלים בין שני המושגים הללו אינם מוחלטים, יש שיגידו כי מדובר באותו הדבר בדיוק, מילים נרדפות הבאות לציין מושג זהה, אחרים יתעקשו על הבדלים הקיימים בין שני המושגים, ואילו אחרים יעשו הבחנה ויגידו כי למרות שמדובר על נושאים אשר במהותם הם זהים, הכוונה היא לא תמיד זהה כאשר מדברים על שני מושגים אלו.

מה זה עיצוב גרפי ואיך הוא מתקשר לתקשורת חזותית?

עיצוב גרפי הוא מושג המתקשר לעשייה גרפית דו ממדית – קליגרפיה לצד תמונות וייצוגים דו ממדיים, חיבור טקסט ותמונה או מוצרי דפוס שונים.  כדי להיות מעצב גרפי דרושה לרוב השכלה בתחומים שונים כגון הבנת קומפוזיציה, יכולת הבנה ובניית קונספט, שילוב צורה וצבע, כתב וטיפוגרפיה, עולם הדפוס, הפרסום, הצילום , עיצוב אריזות ומוצרי צריכה, ציור ואיור, תולדות האמנות וכדומה.

העולם הטכנולוגי השתנה מאד בחמש עשרה השנים האחרונות. מה שפעם עשו עם צבעי שמן, היום עושים עם תוכנות גרפיות, מה שפעם ניתן היה לעשות רק באמצעות בניית דגמים ופיסול, היום אפשרי באמצעים של תוכנות תלת מימד ותוכנות גרפיות שונות.

במקביל להתפתחות הטכנולוגיה, חלה גם התפתחות מואצת של אפשרויות התקשורת השונות. עם התפתחות האינטרנט, נותרו צרכי עיצוב שונים ללא מענה מספק, כגון הצורך בעיצוב אתרים, באנרים, משחקי פלאש וכדומה.

אמנם, כל עיצוב גרפי הוא סוג של תקשורת, תקשורת המתבצעת באמצעים חזותיים. דרך עיצוב של כרזה ניתן להעביר תחושה, רגש או מסר. אך המילה תקשורת מקושרת על פי רוב לעולם המחשב והאינטרנט, וכך יצא כי השם תקשורת חזותית מקושר באופן הדוק יותר לעולם זה.

מה לומדים במסגרת לימודי עיצוב גרפי ותקשורת חזותית?

מבחינה מושגית, אין הבדל אמיתי בין שני המושגים של עיצוב גרפי ושל תקשורת חזותית. בשפת הרחוב, כאשר אומרים עיצוב גרפי לעתים מתכוונים לתחום המיושן יותר שעדיין עוסק בנושאים כגון דפוס, כרזות נייר, או עיתונים שאינם מקוונים. למעשה, חלק ניכר מעבודת המעצבים הגרפיים, גם אם המוצרים הסופיים שהם מייצרים אינם מוצרים מקוונים או וירטואליים, עדיין נעשית כיום באמצעות המחשב.

תלמידי עיצוב גרפי, כמו גם תלמידי תקשורת חזותית, למשל תלמידים הלומדים במסלול תקשורת חזותית בצלאל, עדיין ילמדו את כל הדרוש להם כדי לדעת כיצד לעצב, איך לבנות קונספט חזותי, מה הם הרכיבים החזותיים באמצעותם ניתן להרכיב את המסר, אך בנוסף לכך הם ילמדו גם כיצד להשתמש בתוכנות הגרפיות השונות שיאפשרו להם לעצב את המסר ולתכנן את הקונספט באמצעים מתקדמים.

מגוון אפשרויות

עולם העיצוב הגרפי והתקשורת החזותית הוא כל כך מגוון כיום, כי תלמידים הלומדים במגמות השונות מתמקדים על פי רוב בתחומים מסוימים במקצוע. התמקדות בתחום עיצוב אתרים, לדוגמה, תחייב את המעצב הגרפי ללמוד מעבר ללימודיו הכלליים גם את פסיכולוגית השימוש באתרים, וגם לימודים טכניים מקצועיים כתכנות ובניית אתרים.

לעומת מסלול זה, מעצב גרפי המתמחה בבניית אנימציה לטלוויזיה, פרסומות וסרטים, יתמקד בפיתוח יכולות ומיומנות בתוכנות מסוג שונה לחלוטין – תוכנות תלת מימד, תוכנות אנימציה ותוכנות עריכת וידאו וסאונד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב