דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צילום מנות 

מאת    [ 19/04/2012 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2234 פעמים ]

צילום מנות

בשנים האחרונות חל שינוי בתחום הקולינארי. הבישול המינימליסטי המודרני קם לתחייה ועשה שינוי מהותי בצילום אוכל בכלל וצילום מנות בפרט. הרצון לפשטות בבישול עם מינימום של תחכום העלה את הבישול המינימלסיטי בחזרה לכותרות ולאופנה, עם יותר שימוש במרכיבים הנמצאים בכל מטבח ביתי ופחות בחומרי גלם יקרים וקשים להשגה. פחות זה יותר!

ובהתאם לאפנה החדשה, כך גם תחום צילום המנות עבר שינוי מהותי. היום אנחנו רואים פחות צילומי מנות עמוסים ומלאים ויותר התמקדות במרכיבים מועטים ובחומרי גלם עצמם.

כשניגשים לתכנון צילום המנות, צריך לחשוב פשטות, כמה שפחות זה כמה שיותר. ככל שהרקע ניטראלי יותר, כך צבעוניות המנה מודגשת יותר. בהתאם לנושא התמונה (מנה מורכבת או חומר גלם טרי), כך גם נבנה את הקומפוזיציה מסביב. לעתים כל מה שחסר זה כמה עלים של עשבי תיבול כדי להשלים את העיצוב ולא לגנוב את ההצגה מהמרכיב הראשי.

זויות הצילום חשובה.  אנחנו רגילים לראות צילום מנות מזווית עליונה ומגבוה. כאשר אנחנו מצלמים מזווית נמוכה ומגובה העיניים, אנחנו נותנים לצופה פרספקטיבה חדשה ומרעננת על האובייקט שלנו, ויוצרים יותר עניין בתמונה.

רקע מטושטש עוזר לנו לפקס את תשומת הלב שלך הצופה במרכיב הנבחר ולא על הרקע. טכניקה זו אפשרית בשימוש של עדשת מאקרו, עדשת זום ארוכת טווח או עם צמצם פתוח כמה שאפשר. למי שמצלם במצלמות הקומפקטיות, חפשו את אופציית המאקרו אם יש והקליקו.

חצובה היא אביזר חשוב מאוד בצילום מנות. לא לכל צילום אנחנו נשתמש בה, אבל אנחנו מאוד נרגיש בחסרונה כאשר התאורה נחלשת או אם אנחנו נרצה לצלם צילום מנות בתנועה חלקית.

אין חשובה כמו התאורה. התאורה היא מה שעושה את הצילום למוצלח או גרוע. התאורה המומלצת ביותר היא תאורה טבעית מחלון. כך אפשר לצלם בכל שעות היום ולא לדאוג לקרני השמש הישירות והחזקות. אם אין חלון גדול בנמצא או אם אנו חייבים להשתמש בתאורה לא טבעית, אפשר להשתמש ברפלקטורים שונים כגון, מראות קטננות, נייר כסף או מגש אלומיניום כדי לכוון את האור לטובתנו ולטובת המנה.

צילום מנות הוא צילום של אוכל. תחשבו איך לעורר את התיאבון של הצופה. אם זה עומק שדה רדוד או עמוק, זום אין או זום אאוט, תסתכלו על המנה, תראו מה החלר הכי פוטוגני בה וצלמו אותו. תוסיפו קצת דקורציה ליד כדי להעצים את התמונה. תגרו את הצופה. זו המטרה בצילום מנות- לגרום לצופה להזמין, לקנות, להכין, לבשל, לאכול. תהנו ובתיאבון...  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב