דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב - היעדר תביעות 

מאת    [ 19/04/2012 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 2337 פעמים ]

הברק לא מכה פעמיים.. אבל מה לגבי תביעות ביטוח רכב? חברות רבות בענף הביטוח יצביעו על "תובעים סדרתיים", אשר מנסים פעם אחר פעם להוציא כסף מהן. בדיוק לשם כך, החליטו החברות על הוזלת עלויות הפוליסה עבור הצד השני של המתרס- אנשים אשר לא תבעו אותן במשך כל התקופה. ההוכחה לכך היא באמצעות מסמך היעדר תביעות.

על היעדר התביעות

טופס היעדר תביעות נשלח למבוטח בתום תקופת ההסכם, מטעמה של החברה האחראית לפוליסה. המטרה של טופס זה היא אחת: להוכיח כי המבוטח לא תבע את החברה ולו פעם אחת בכל תקופת הפוליסה. יש לציין כי אישור מסוג זה משחק תפקיד במקרים של ביטוח צד ג או ביטוח מקיף, ולא בפוליסות ביטוח חובה.

הדרך הכי פשוטה להבין את היעדר התביעות היא באמצעות הקבלה לביטוח רפואי. במקרה האמור, ברור כי מחיר הפוליסה של אדם חולה, עם עבר רפואי בעייתי, יהיה יקר יותר מאשר אדם עם דף בריאותי חלק. פשוט מאד: הסבירות שהראשון ייתבע כספים מחברת הביטוח שלו גבוהה הרבה יותר.

כך מתבצע התהליך בפועל

חשוב להדגיש כי לא תמיד חידוש ביטוח רכב אכן יצריך את הטפסים האלה. חברות רבות בתחום הביטוח הישיר, להבדיל מסוכני ביטוח, סומכות על הצהרתו של הלקוח, אפילו באמצעות הטלפון. רק כאשר יתבע הוא כספים מהחברה, ייבדק עברו על ידיה. וזאת, ניחשתם נכון, באמצעות טופס היעדר התביעות שעליו יהיה לספק.

נקודה חשובה נוספת: כאשר הסכם הביטוח אורך יותר משנה אחת, הרי שיונפק טופס היעדר תביעות לכל שנה בנפרד. רצוי מאד לשמור העתק של כל אחד מהטפסים האלה, כי ייתכן מאד שייעשה בהם שימוש בעתיד- אפילו אם כבר הגיע מסמך חדש, מעודכן יותר.

המטרה שלשמה הומצא הנוהל

חברות ביטוח עובדות על פי הסתברויות, ופה המשוואה פשוטה ביותר: אדם אשר תבע את חברת הביטוח שלו בקדנציה הראשונה, ייתכן מאד כי יעשה זאת בשנית. אין הכוונה בהכרח לכך שהוא מנסה להשיג כספים במרמה, כמובן. זהו פשוט מנגנון ביטחון, שנועד למנוע הפסד כספי מצד חברות הביטוח.

כפועל יוצא של עובדה זו, אדם אשר אין באמתחתו טופס המצביע על דף חלק של תביעות, יגלה כי חידוש ביטוח רכב יעלה לו יותר בחברה אשר בה עשה את הפוליסה מלכתחילה. באותה מידה, היעדר טופס זה ישפיע גם כאשר האדם ירצה לעבור חברה, ויגלה כי המחיר של הפוליסה גבוה יותר מאשר חברו, אשר מעולם לא הגיש תביעה לביטוח.

אשמתו של הנהג אינה משחקת פה תפקיד. דינו של נהג אשר פגע בשוגג בכלי רכב אחר, למשל, יהיה דומה לזה של אדם אשר רכבו נפגע בתאונת פגע-וברח, על לא עוול בכפיו. מה שחשוב הוא הפעלת הביטוח בפועל, ולא הנסיבות שגרמו לעשות זאת.

הונאות ביטוח רכב? לא הפעם

ייתכן שחלקכם כבר מצא את ה"פרצה" בחוק. "מה אם אצהיר פשוט שלא הגשתי בקשות לתביעות קודמות, גם אם עשיתי זאת?", אתם אולי חושבים, "איך החברות יגלו?". אם כן, פה ההמלצה הברורה היא לא להסתיר פרטים מחברות הביטוח. יש להן כלים לגלות זאת, והונאה מסוג זה היא עבירה על החוק. לא פחות.

יש לזכור כי היעדר תביעות נועד, בסופו של דבר, לבוא לטובת המבוטח. המטרה אינה שאנשים שתבעו את חברת הביטוח שלהם ישלמו יותר, אלא להיפך- שהרוב הגדול שלא עשה זאת יזכה להנחה משמעותית במחיר הפוליסה. אם תרצו, אפשר להשוות את זה לדף חלק מעבירות תנועה, רק שפה את הדין הפלילי מחליף כסף. ובמקרה של ביטוח רכב, אלו סכומים לא מבוטלים כלל

Wobi.co.il - משווים וקונים ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות וביטוח משכנתא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב