דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיון לפעילות ומשחקים לילדים בטיול בחג, שבת או סתם יום כיף לכל המשפחה! 

מאת    [ 18/04/2012 ]

מילים במאמר: 876   [ נצפה 5777 פעמים ]

פעילות לילדים - טיול עם ילדים בחג, שבת או סתם יום כיף!
הנה יש חופשות וחגים לחשוב מה לעשות עם הילדים. המאמר מציע רעיון לטיול פיקניק והרבה כיף - תכננו טיול ביחד עם הילדים. איך עושים את זה? מחליטים על מקום בו הנכם רוצים לטייל, חשבו על מקום פחות הומה אדם, מקום של יש גם מסלול בטבע עם אופציה לעצירה לפיקניק משפחתי.

בנו מסלול טיול ביחד עם הילדים:
קחו מפה של האזור וביחד עם הילדים ציירו מפה על דף גדול. על המפה סמנו את הנקודות המרכזיות במהלך הטיול, כגון שבילים, נחלים, נוף, מקום לעצירה, שביל אופניים ואטרקציות נוספות הקיימות בדרך ( משתנה על פי בחירת הטיול והמסלול לפסח). לאיחר מכן סמנו את הטיול על פי נקודת התחלה וסוף על פי כל הפעילויות שיש במהלכו. התחילו ממקום אליו מגיעים בהתחלה, חונים ועל פי סדר הפעילויות ממוספרות.
אחרי שהכנת ביחד את המפה, גלגלו אותה ותנו לילדים שיהיו אחראים על הניווט במהלך הטיול על פי סדר הפעילויות והם בעצם יהיו אלה שינווטו ויובילו את כל הטיול. זוהי גם פעילות לילדים לפני היציאה לטיול עצמו וגם פעילות לילדים שתהיה מעניינת לילדים בטיול עצמו.

פעילות לילדים בטיול או בדרכו לשם, אטרקציות ומשחקים לילדים והורים:
מעבר לאטרקציות הקיימות בשביל הטיול, אתם ההורים יכולים לעשות אטרקציות משלכם שיהיו במהלך הטיול שיסומנו מראש על המפה שציירתם יחד ובכך להפוך אותם לחלק מהיום כיף ומהטיול המשותף שלכם. הצעות למשחקים במהלך הטיול:

1. חפש את המטמון - תכננו פעילות לילדים זו לפני צאתכם לטיול כי היא דורשת תכנון. לפני הטיול החביאו איזשהו מטמון במקום בו אתם מטיילים ותיצרו במהלך כל הטיול רמזים לקראת המטמון. את הרמזים אתם יכולים לחלק אחרי שהילדים עונים על חידה שאתם שואלים, והם מקבלים איזשהו רמז. לדוגמא אות במילה של מה שהם מחפשים. לצורך העניין, החלטתם להחביא כרטיסים ללונה פארק (כמובן תחביאו דף שמסמל זאת ולא את הכרטיסים עצמם, כדי שלא יקרה מצב שמישהו אחר ימצא אותם בטעות). אז בכל מקום שבו הנכם עוצרים, אתם יכולים לשאול איזשהי חידה שקשורה לחג או לידע כללי, למקום בו הנכם נמצאים ותתנו להם בכל פעם את אחת האותיות מהמילה "לונה פארק", לאחר מכן כשתגיעו למקום שבו צריכים להיות הכרטיסים, הילדים יהיו כבר עם כל האותיות ויצטרכו להרכיב את המילה. אחרי שירכיבו את המילה, בקשו מהם למצוא משהו שקשור לזה. בדרך כלל, פעילות זו מתבצעת בסוף המסלול, כך שלא תהיה לכם בעיה לעבור שם לפני ולהחביא את ה"מטמון". לא תמיד קיימת אפשרות להחביא את המטמון במסלול הטיול, לכן יש פתרונות ורעיונות נוספים.

2. נחש מה ציירתי - משחק נחמד מאד שניתן לשחק באחת התחנות המנוחה בטיול. המשחק מהווה פעילות לילדים המפתחת חשיבה יצירתית, היגיון ועמידה בזמנים אם מגבילים את המשחק ומודדים על פי זמן. הביאו איתכם עפרונות ודפים ושחקו משחק, שבכל פעם מישהו אחר מצייר מילה מסוימת על דף ואחרים צריכים לנחש מהי המילה. ניתן לשחק עם לפי ניקוד. משחק כיפי שכולם אוהבים. המשחק מתאים ל2 זוגות למשל, שכל זוג משחק ביחד. והם מציירים אחד לשני 5 מילים כל אחד כשהשני מנחש מה המילה שמסתתרת מאחורי הציור. בסה"כ 10 מילים שונות. את המילים הם מקבלים ממישהו נייטרלי שכותב להם אותם על דף והמילים יכולות לעסוק בנושא מסוים. לדוגמא אם זה פסח, אז כל מה שקשור לחג הפסח, אם זה פורים, אז פורים, אם זה מאכלים, אז מאכלים ואוכל. הם מציירים כל אחד בתורו לבן הזוג וביחד צוברים נקודות. מקסימום הניקוד ב10 מילים הוא 10 נקודות כאשר ידעו וניחשו את כל המילים. אם לא יודעים מילה מסוימת מדלגים עליה וניתן לחזור אליה אח"כ. שתי הקבוצות עושות את זה כל אחד בתורה ומכריזים על מנצח.

3. נחש מי אני - בזמן הליכה בטיול או בנסיעה לטיול אפשר לשחק משחק נחמד המהווה פעילות לילדים ולהורים, בו מישהו בוחר להיות דמות מסוימת, אותה הוא לא מגלה לאף אחד. וכל אחד בתורו שואל אותו שאלות, נחד עליהן הוא יכול לענות כן או לא עד שמישהו מי הוא. לדוגמא מישהו מחליט שהוא: קינג קונג. כולם שואלים אותו שאלות: "את/ה בן אדם?", "את/ה דמות אמיתי/ת?", "את/ה ישראלי?", "את/ה מפורסמ/ת"? וכך הלאה עד שמנחשים. עוד יותר נחמד לשחק את זה במהלך הטיול עצמו. כשכל אחד כותב שם מסוים על פתק ומעבירים את הפתק מאחד לשני. כל אחד בתורו מדביק את הפתק על מצחו וכל השאר רואים מי הוא. עד שמנחשים ואז התור עובר לזה שאחריו.

פיקניות בטבע פעילות לילדים ולהורים בסגנון טאפסים:
אין פשוט אין כמו פיקניק בטבע. אז מה אם כן יכול להיות פיקניק נחמד, קליל, גם יכול להיות פעילות לילדים וגם לארוחה משביעה. הביאו לפיקניק כל מה שאפשר להכין איתו סנדוויצ'ים, שאכן הכי נוח ופרקטי, סכינים,קרש חיתוך והגשה, מומלץ מעץ. והתחילו את הפיקניק בצורת טאפסים, כלומר סנדוויצ'ים קטנים של טעימות. הביאו איתכם לחמניות, טוסטונים או בגט ותחכו אותו לפרוסות. הביאו ירקות, גבינות, ביצים, פרוסות סלומון,ממרחים למיניהם, זיתים,רטבים וכל מה שאפשר לעשות איתו סנדוויצ'ים קטנים - כולל דברים מתוקים לקינוח כגון שוקולד למריחה,סוכריות ועוד! פרסו את שמיכת הפיקניק על הדשא או פרסו מפה על שולחן פיקניק כשכל הדברים נמצאים באמצע ועכשיו כל אחד צריך להכין שילובי סדנויצ'ים קטנים, צבעוניים וטעימים, אותם תוכלו כולם יחד. חתכו את כל הדברים לפורוסת דקות וקטנות ותתחילו בהכנות. כל אחד עם היצירתיות שלו. ומעל כל סנדויץ' תתקעו קיסם או מזלג עץ קטן בכל אחד, איתו יהיה ניתן לאכול את מה שהכנתם. מה שיתקבל אצלכם בפיקניק הזה היא ארוחת טאפסים שכל אחד הכין, את הכל שימו באמצע ובתיאבון! אל תשכחו לצלם את התוצאות המדליקות. זוהי גפ פעילות לילדים והורים וגם ארוחה וטעימה, יצירתית ונוחה לפיקניק.

מאת חברת טאז - Tazz פיתוח עסקי לשירותי יעוץ ומיקור חוץ בתחומים פיתוח ארגוני, שיווק ומרקום וקואצ'ינג אישי ועסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב